دانستنی های عطر

آینده دیجیتال عطر

آینده دیجیتال عطر

در الموندو ما بر روی آینده عطر تمرکز می کنیم – موضوعی جذاب که شامل گرایشات مواد تشکیل دهنده، طراحی، فناوری و افرادی است که شغلشان اساساً شامل نگاه کردن به یک توپ کریستالی و کار کردن با آنچه ماست را شامل می شود. در سال‌های آینده می‌خواهم بویی شبیه آن را داشته باشم.

یکی از شرکت‌های متخصص عطر که به طور مرتب با آن در تماس هستیم، CPL Aromas است – یک خانه عطر پیشرو در جهان که تمرکز آن بر نوآوری و خلاقیت است و بوی عطرها را با ترکیبات منحصر به فرد و طراحی معطر شکل می‌دهد که در نهایت عطرهایی را که ما انتخاب می‌کنیم شکل می‌دهد. روی پوست ما اسپری کنید در ویژگی Novel Ingredients، ما چندین یادداشت جدید جذاب آنها را توضیح می دهیم – هر روز هر روز به سمت بینی خود می روید! – اما ما همچنین خوشحالیم که در اینجا، پیش‌بینی‌ها و بینش‌های آتی مدیر بازاریابی گروه CPL انگلستان، فومینا لوئیس را با شما به اشتراک می‌گذاریم…

بوها قدرت متقاعدسازی قوی تر از کلمات، ظاهر، احساسات یا اراده دارند. پاتریک ساسکیند در رمان سال ۱۹۸۵ خود، عطر: داستان یک قاتل. دنیای دیجیتال ما با تصاویر متحرک، کلمات و صدا آغشته شده است. اما رایحه، یکی از قدرتمندترین حواس ما از منظر احساسی، اغلب توسط رسانه های آنلاین ما نادیده گرفته می شود. در حالی که تصاویر دیجیتال فقط از قرمز، سبز و آبی برای ایجاد هر رنگ قابل مشاهده دیگری استفاده می کنند، بازسازی بو بسیار پیچیده تر است، زیرا معادل “کارتریج های اولیه” را ندارد. با این حال، فناوری بویایی در حال پیشرفت است زیرا به نظر می رسد حس بویایی پاسخگوی بسیاری از خواسته های فرهنگ فعلی ما است.

الموندو
سفر معطر به دور دنیا عطر آمریکای جنوبی

افزایش منحصر به فرد بودن

امروز ما برای به اشتراک گذاشتن تجربیات شخصی خود با دیگران در اطراف خود ارزش قائلیم تا ادعای منحصر به فرد بودن خود داشته باشیم. غالباً به مصرف‌کننده امکان «مهندسی» خلق و خوی فردی برای مناسبت‌ها یا زمان‌های خاص روز داده می‌شود، به روشی مشابه که یک لیست پخش می‌کند یا برای خودتان فنجان قهوه درست می‌کند.

جواب این رایحه دستگاهی است که توسط برند Cyrano ساخته شده است. این یک بلندگوی عطری است که از طیف وسیعی از کپسول های عطر برای انتشار “لیست پخش” بوها استفاده می کند. Cyrano همچنین به کاربران این امکان را می دهد که یک ملودی خلق و خو ایجاد کنند و سپس ترکیب را از طریق برنامه خود برای دوستان خود ارسال کنند. این عطر با یک ویدیو در برنامه جفت می شود، بنابراین آنها در هر صحنه حرکت می کنند: به نوعی شبیه یک عطر و بوی گرم است.

The Digital Future 1 - آینده دیجیتال عطر

NOTA NOTA مفهوم جدید دیگری از مخلوط کردن عطر است، مفهومی که در آن عطر مانند قهوه از دستگاه قهوه ساز به بخشی از روال روزانه کاربر تبدیل می شود و به کاربر این امکان را می دهد تا عطرهای منحصر به فردی را برای هر روز، شب، حال و هوا و رویداد تهیه کند و بپوشد.

از نظر افزایش تجربه ما، رایحه برای طراحان پارک های موضوعی و فیلمسازان مدت هاست که ابزار داستانگویی دیگری است، درست مانند صدای سه بعدی یا فراگیر. پارک های تفریحی از پروژکتورهای رایحه برای برانگیختن حسی استفاده می کنند که در غیر این صورت نادیده گرفته می شد. توسعه دهندگان AR/VR اکنون روی فناوری های رایحه سرمایه گذاری می کنند. مزیت اینجا این است که برای ایجاد بوی «لاستیک سوزان» برای یک بازی ویدیویی مسابقه اتومبیل رانی، لازم نیست هر نت متفاوتی را که در بوی «لاستیک سوخته» یافت می شود تکرار کنید، یک نت لاستیکی گرم شده همراه با نت های دودی کافی است. هنگامی که کاربر یک ماشین مسابقه ای را در هدست VR می بیند که در همان زمان عطر پخش می شود.

الموندو
عطر هرمس آن جاقدن آپقه لا موسن

The Digital Future 3 - آینده دیجیتال عطر

راحتی سابلیمینال

در چند دهه اخیر، برندها از رایحه استفاده کرده اند تا چیزی را به ما بدهند تا آنها را با آنها مرتبط کنیم، اما همچنین برای ایجاد احساس راحتی در ما. ما همیشه در حال نفس کشیدن هستیم. بنابراین، ما همیشه در حال بو هستیم – اما بدون اینکه متوجه شویم. حس بویایی مستقیماً وارد مغز ما می شود. ما ناخودآگاه از این اطلاعات بدون آگاهی استفاده می کنیم.

برندهایی که این کار را به طور موثر انجام می دهند بدون اینکه شما متوجه شوید این کار را انجام می دهند. نسکافه‌ای را در نظر بگیرید که برای دهه‌ها بوی «قهوه نسکافه» را در برچسب‌های خود جاسازی کرده‌اند تا از قفسه‌ها بوی آن را حس کنید.

تاکتیک مشابهی توسط فروشگاه اسباب‌بازی Hamleys در لندن نیز استفاده می‌شود که بوی پینا کولادا را در تابستان از بین می‌برد، زیرا باعث می‌شود والدین بیشتر درنگ کنند. بوها را می توان از طریق یک فروشگاه به سادگی با یک فن یا از طریق یکپارچگی کامل با یک سیستم تهویه مطبوع توزیع کرد. بسیاری از شرکت‌های خرده‌فروشی از این امر استفاده می‌کنند و هدف آن حفظ مشتریان در فروشگاه با ایجاد این محیط دلپذیر است. و مطالعات نشان می دهد که کار می کند. این افراد را مدت طولانی تری در فروشگاه نگه می دارد، به مردم کمک می کند در فضای شخصی ما لنگر بیفتند، باعث می شود با خرید خود احساس راحتی کنند و در بسیاری از موارد باعث می شود پول بیشتری خرج کنند!

The Digital Future 4 - آینده دیجیتال عطر

خانه و نوستالژی

تمرکز بر ارزش های عاطفی مشتریان فردی، شعار بازاریابی جدید است. دستگاه ژاپنی “Scentee Machina” نسل بعدی پخش کننده اتاق هوشمند مجهز به فناوری هوش مصنوعی نامیده می شود که به کاربران امکان می دهد عطر را از طریق تلفن هوشمند کنترل کنند. این دیفیوزر می‌تواند با تقویم کاربر ادغام شود تا خانه را هنگام بازگشت به خانه آماده کند. دستگاه دارای دو بخش است. قسمت بالایی روغن معطر را حمل می کند و پایه به اینترنت متصل می شود، به این معنی که کاربران می توانند برنامه را تنظیم کرده و بر اساس ترجیحات شخصی خود از طریق تلفن هوشمند خود آن را کنترل کنند. و به عنوان جهان اولین ساعت زنگ دار بویایی d، SensorWake این پتانسیل را دارد که تجربه صبحگاهی ما را با بوی کروسانت یا قهوه داغ به جای صدای بوق بلند متحول کند!

الموندو
عطر هرمس له امبر (لومبر) دس مرولیس

اخیراً در سایت ایجاد IKEA، سوئد، دانشجویان کالج سلطنتی هنر لندن در یک کارگاه آموزشی ۲ روزه شرکت کردند تا راه‌های جدیدی برای بیان رایحه در قسمت‌های مختلف خانه پیدا کنند. این گروه ایده‌های متعددی مانند قاب‌بندی خاطرات با رایحه – با استفاده از قاب درها و قاب‌های پنجره را ارائه کردند. دانش‌آموز گفت: «تابیدن درب باعث ایجاد بو می‌شود»، «اما در آینده وقتی به یاد وارد شدن به خانه می‌شوید، از خاطره خاصی پشتیبانی می‌کند».

واضح است که بو همیشه خلق و خو و تجربه ما را تعدیل می کند و توسعه دهندگان محصول فناوری ها و تکنیک های فراوانی برای اعمال نفوذ حس بویایی دارند. برخی از آن‌ها امروزه وجود دارند، اما موارد هیجان‌انگیزتری در راه است!»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *