دانستنی های عطر

استفاده از عطر روی نبض

آیا استفاده از عطر در نقاط نبض فایده ای دارد؟

اسپری کردن عطر روی نقطه نبض مچ دست می تواند عطر را تقویت کند.

کوکو شانل همیشه افسانه ای این را به بهترین وجه بیان کرد که گفت: “یک زن باید هر جا که می خواهد او را ببوسند عطر بزند.” توصیه سنتی همیشه این بوده است که عطر باید روی نقاط نبض یا هر جایی که می‌توانید ضربان قلب پیدا کنید، استفاده شود. جای تعجب نیست که بسیاری از این مکان‌های فیزیکی سرشار از پتانسیل بوسیدن هستند، از جمله پایه گلو، داخل مچ دست و زیر لاله گوش، که افسانه عطر را با فرمان او منطقی و کاملاً رمانتیک می‌کند.

چه به دنبال عاشقانه باشید چه نباشید، شکی نیست که عطر می تواند تأثیر قدرتمندی بر اعتماد به نفس و خلق و خوی کلی شما داشته باشد، بنابراین شما می خواهید که آن را به بهترین شکل ممکن اجرا کنید. به هر حال، اگر کسی نداند که شما آن را پوشیده‌اید، عطر اتلاف وقت و پول است، اما اگر به‌طور زیاد استفاده شود، می‌تواند بر علیه شما نیز اثر بگذارد. همه پیشنهادات بوسیدن را کنار بگذاریم، عقیده سنتی استفاده از عطر بر این است که باید روی چندین نقطه نبض زده شود تا تا حد امکان مؤثر باشد. اما این واقعا درست است؟

الیزابت باریال، عطرساز در Black Phoenix Alchemy Lab، مستقر در هالیوود شمالی، کالیفرنیا، می‌گوید: «گرمای بدن ایجاد شده توسط نقاط نبض به تشدید عطر کمک می‌کند و اغلب می‌تواند عطر را پخش، بزرگ‌تر و تقویت کند، اما بر ماندگاری تأثیر نمی‌گذارد».

الموندو
عطر جو-جو ایندولت مای

How to Layer Body Scents - استفاده از عطر روی نبض

این به این دلیل است که نقاط نبض تنها عامل تاثیرگذاری عطر و ماندگاری آن نیستند. باریال می‌گوید: «عطرها عموماً در افرادی با پوست چرب و گردش خون خوب که بدنش کمی داغ‌تر است، قوی‌تر خواهد بود». خشکی پوست باعث تبخیر سریع عطر می شود.

اگرچه استفاده از نقطه نبض مزایای خود را دارد، عطر را می توان تقریباً در هر نقطه از بدن فیزیکی (بدون قسمت های خصوصی حساس) به کار برد. Barrial استفاده از عطر در مو را به عنوان یک راه موثر برای افزایش طول عمر یک عطر پیشنهاد می کند. همچنین، مالیدن مچ دست به یکدیگر هنگام استفاده از عطر، گرما ایجاد می کند که می تواند تبخیر نت های بالایی را تسریع کند. باز هم، از آنجایی که سطح رطوبت پوست تأثیر فوق‌العاده‌ای بر رایحه دارد، می‌توانید با حفظ رطوبت پوست تا حد امکان، طول عمر رایحه خود را به حداکثر برسانید. این امر با نوشیدن آب فراوان و استفاده از لوسیون غنی از رطوبت آسان است.

با به کار بردن عطر به لباس های خود در برابر تمایل به اضافه کردن صدای اضافی مقاومت کنید. کارشناسان اکیداً توصیه می کنند که از این کار خودداری کنید زیرا رایحه در هنگام مخلوط شدن با پنبه و سایر پارچه ها به سرعت تغییر می کند و حتی می تواند لباس ها را لکه دار کند. هر برنامه‌ای که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که هر عطر را قبل از عرضه عمومی به دقت تست کنید. بسیاری از عوامل فیزیکی، مانند شیمی بدن و نوع پوست، می توانند تاثیر هر عطری را تغییر دهند و به سرعت یک رایحه ملایم و شیرین را به رایحه ای ترش یا تند تبدیل کنند.

الموندو
عطر ادکلن زنانه ویکتور اند رولف فلاوربمب ماریج 2021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *