دانستنی های عطر

استفاده از مریم گلی در عطرسازی

عطر مریم گلی عطرسازانی را که به دنبال رایحه چوبی، معطر و کافوردار آن هستند جذب می کند. چندین دهه است که مریم گلی و انواع مختلف آن نت های شگفت انگیز و تقریباً عرفانی را به ترکیب بندی ها می آورند. این ماده به لطف جوهره مقوی و تصفیه کننده اش، عطرسازان بیشتری را که اغلب آن را مطرح می کنند، الهام می بخشد. تمام جنبه های این گیاه معطر و خارق العاده را کشف کنید!

مریم گلی، در تمام اشکال آن

منشا یک گیاه مرموز

مریم گلی یک گیاه معطر است که متعلق به خانواده Lamiaciae است (درست مانند یک گیاه خوشبو کننده دیگر: اسطوخودوس). کمتر از ۸۰۰ گونه مختلف مریم گلی وجود دارد که بیش از ۲۰۰ گونه آن در فرانسه کشت می شود، جایی که در مناطق جنوبی محبوبیت خاصی دارد. به درختچه ای تبدیل می شود که ارتفاع آن به بیش از ۱ متر ۶۰ می رسد و گل های کوچک زیبایی با رنگ های بنفش و یاسی تولید می کند. از دوران ماقبل تاریخ شناخته شده است، اما برگ های حکیم جالب ترین هستند. و مریم گلی را علاوه بر برداشت برگهای آن، امروزه نیز کشت می کنند. بسیار معطر، حاوی اسانس گرانبهایی هستند که می توان از آن برای پخت و پز، و همچنین در لوازم آرایشی، عطرسازی و داروسازی استفاده کرد.

اسطوره ها و فضایل

مریم گلی به عنوان یک گیاه معطر و دارویی هزاران سال است که مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از مشکلات را درمان می‌کند، غذاها را طعم‌دار می‌کند، خانه‌ها و روح‌ها را پاک می‌کند و می‌تواند در عطرهای شما نیز استفاده شود، اما بعداً در مورد آن خواهیم دید! به طور خلاصه یک گیاه همه منظوره واقعی. تاریخچه این گیاه از نظر بویایی به اندازه دارویی و معنوی غنی است. علاوه بر این، نام لاتین آن Salvia، به سادگی به عنوان “نجات دادن” ترجمه می شود، سرنوشتی که قبلا تعیین شده است… از مصر باستان تا امپراتوران چینی و پادشاهان فرانسه، همه فضیلت های حکیم را ستایش کرده اند.

الموندو
معرفی عطر زنانه کارولینا هررا وری گود گرل

بنابراین، پزشکان از آن در سرکه ۴ دزد استفاده کردند، این داروی معطر که برای مبارزه با طاعون استفاده می شد. برخی از حاکمان آن را مصرف می کردند تا از طول عمر خود اطمینان حاصل کنند، در حالی که سایر شمن های مکزیکی آن را در طول مراسم فال گویی به خاطر فضیلت های توهم زا آن می کشیدند. از نقطه نظر زمینی تر، به هضم غذا، مبارزه با سرماخوردگی بد، تقویت حافظه و بر استرس و اضطراب کمک می کند. به طور خلاصه، این گیاه حاوی قدرت های بسیاری است، تقریباً جادویی!

سرنوشت یک گیاه عطر

عطر مریم گلی: دو نوع برای اغوا کردن بینی

با وجود تنوع بی‌شمار گونه‌های آن، تنها دو نوع مریم گلی برای عطرسازی استفاده می‌شود. اولین و رایج ترین مورد استفاده در ترکیبات، مریم گلی است. این گیاه با بوی قوی عمدتاً در فرانسه از Montélimar تا دشت های Valensole می روید. بینی همچنین می تواند به مریم گلی officinalis نگاه کند. به طور گسترده در دمنوش ها و جوشانده های گیاهی استفاده می شود، همچنین معطر است و رایحه ای معطر و کافور را نشان می دهد. یک اسانس از این رقم از طریق تقطیر بخار برگ های گیاه استخراج می شود. این ماده خام عموماً برای «عطرسازی فنی» (یعنی برای لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات خانگی…) محفوظ است. در حالی که عطر مریم گلی officinalis نسبتاً علفی و صمغی است، عطر پسر عموی آن بیشتر مشک و کهربا است.

 

The tuberose - استفاده از مریم گلی در عطرسازی


حکیم کلری: ستاره عطرها!

اگر مریم گلی به دلیل فواید مختلفش مدت‌ها است که مردم را اغوا می‌کرد، امروزه اساساً کشت می‌شود و برای بوی بسیار خاصش استفاده می‌شود. این گونه خوش شانس است که به خصوص “مودار” است (بله، درست خواندید). خوش شانس زیرا در این موهای غده ای است که تمام قدرت ذات آن متمرکز شده است. بنابراین عطرسازان می توانند در فرمول های خود مواد مختلف ساخته شده از گیاه را بگنجانند. ما به طور خاص به جوهره مریم گلی که از هیدرواستیلاسیون برگها به دست می آید فکر می کنیم. ایجاد مطلق از طریق استخراج با حلال های فرار نیز امکان پذیر است.

الموندو
عطر زنانه اليزابت اردن رد دور

عطر مریم گلی گلی است، در حالی که رایحه های کهربا، خاکی، حیوانی و اسطوخودوس را آشکار می کند. این رایحه ای بسیار ظریف است که یک تثبیت کننده عالی نیز می باشد. این ماده خام طبیعی همچنین یک عنصر اساسی آمبروکس است، یک ترکیب مصنوعی که جایگزین عنبر در ترکیبات می شود. به عنوان نقطه تلاقی بین طبیعت و سنتز…

استفاده از مریم گلی در عطرسازی

مریم گلی به لطف نت های تازه، حیوانی و مقاوم خود، پویایی زیادی به عطرها می بخشد. نه اینکه یک تثبیت کننده ساده باشد، اما ذات آن به طور گسترده توسط بینی هایی که از آن در عطرهای مردانه، به ویژه در آکوردهای سرخس، و همچنین در ترکیبات زنانه استفاده می کنند، استقبال می شود. کلاری سیج یک متحد عالی برای ایجاد عطرهای شیپر است و به خوبی با تن های مرطوب و چوبی کار می کند. همچنین می‌توان آن را در فرمول‌های شرقی‌تر یافت که در آن قسمت کهربایی آن تمام پری خود را می‌گیرد. به لطف جنبه های گیاهی و منتول دار آن، کاملاً با عطرهای تازه و معطر ترکیب می شود. مریم گلی احساسی، تمام قدرت خود را در هر ترکیبی توسعه می دهد تا آن را غنی تر و عمیق تر کند.

برای ما نیز، عطر بسیار خاص مریم گلی، بینی ما را قلقلک می داد. و به همین دلیل است که ما آن را در برخی از ترکیبات خود با مشخصات بویایی بسیار متفاوت می یابیم!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *