دانستنی های عطر

انتخاب عطر مناسب برای هر فرد

عطر ایده آل برای هر فرد

عطرها و عطرهای دیگر قرن ها جزء اصلی تمدن بوده اند. از زمان های قدیم ، مردم برای اهداف زیبایی ، برای انتقال اطلاعات در مورد خود و حتی ایجاد خاطرات ، از رایحه ها استفاده می کردند. انتخاب یک عطر بر عطر دیگری می تواند یک فعالیت بسیار شخصی باشد و می تواند تحت تأثیر ترجیحات فعلی ، تجربیات گذشته و حتی ترکیب ژنتیکی ما قرار گیرد. اجزای خاص یک عطر و عملکرد رایحه پس از واکنش با شیمی بدن ما می تواند به ما در انتخاب عطرهای خاص کمک کند. با در اختیار داشتن اطلاعات مناسب ، می توانیم رایحه ها را مطابق با سلیقه شخصی خود تشخیص دهیم یا عطرهای مناسب برای دوستان و عزیزان بخریم.

چرا بوی عطر در افراد متفاوت است

اگر تا به حال از عطر خاصی بر روی شخص دیگری لذت برده اید و سپس آن را روی خود امتحان کرده اید ، اما وقتی بوی مشابه آن بر شما نمی آید گیج می شوید ، تنها نیستید. مبنای علمی برای رفتار گیج کننده عطر وجود دارد. در حالی که یک عطر خاص ممکن است حاوی رایحه های معطر یکسانی باشد ، مواد شیمیایی بدن استفاده کنندگان از آن می تواند به شدت بر نحوه واکنش آن روی پوست تأثیر بگذارد. هورمون ها همچنین ممکن است در نحوه رفتار عطرها نقش داشته باشند. در واقع ، ممکن است یک عطر در یک زمان متفاوت در یک زمان متفاوت در طول یک ماه در یک فرد متفاوت باشد. رژیم ها حتی می توانند بوی عطرها و میزان ماندگاری آنها را پس از استفاده اولیه تعیین کنند. افرادی که غذاهای خوش طعم یا طعم دار را ترجیح می دهند ، ممکن است متوجه شوند که عطر آنها در هنگام نفوذ به منافذ ، طعم این عطرها را می گیرد.

الموندو
عطر ارمنگیلدو زگنا ایکس ایکس ایکس چارکول

The Way to a Mans Heart is Through His Nose - انتخاب عطر مناسب برای هر فرد

تاثیر عطر روی مغز

حس بویایی ما پیوند ناگسستنی با سیستم لیمبیک بدن دارد. از آنجا که سیستم های لیمبیک ما با خلق و خو ، حافظه و احساسات مرتبط هستند ، تجربه یک رایحه می تواند به همان اندازه که شخصی است چند وجهی و شدید باشد. رایحه های طبیعی و رایحه های مصنوعی در کنار ایجاد خاطرات و احساسات می توانند به طور ناخودآگاه به ما کمک کنند تصمیم بگیریم چه کسانی را دوست داریم و حتی چه کسانی را دوست داریم. آنها همچنین ممکن است به سلامت ما کمک کرده و بر رفتار ما تأثیر بگذارند. برای مثال نعناع از فعالیت مغز پشتیبانی می کند و سیگنال هایی را برای شروع حرکت به بدن ارسال می کند. اسطوخودوس در آروماتراپی به عنوان شل کننده طبیعی استفاده می شود زیرا نشان داده شده است که ضربان قلب را آرام می کند. عطرها معمولاً با هویت شخصی گره خورده اند و به این ترتیب ، استفاده کنندگان می توانند از نظر احساسی به عطرها وابسته شوند ، به ویژه اگر با افراد یا رویدادهای خاص زندگی آنها ارتباط تنگاتنگی داشته باشد.

جذاب ترین رایحه های عطر 1 - انتخاب عطر مناسب برای هر فرد

تجربه شخصی رایحه ها

واکنش به هر رایحه خاصی می تواند یک تجربه عمیقاً شخصی باشد که با ترجیح هدایت می شود و تحت تأثیر تجربیات گذشته است. به عنوان مثال ، افرادی که خاطرات خوبی در دوران کودکی از پختن کلوچه با عزیزان خود دارند ، ممکن است به عطرهایی که حاوی نت هایی مانند وانیل یا دارچین هستند ، پاسخ مثبت دهند. در مقابل ، فرد مبتلا به آسم ممکن است توسط یک ادکلن که حاوی نت تنباکو در آن است دفع شود ، زیرا آنها را به یاد خفگی یا مشکل تنفس می اندازد. تحقیقات اخیر نشان داده است که ترجیحات ما برای رایحه های خاص نیز ممکن است در ژن های ما رمزگذاری شود. با توجه به این موارد ، اگر عطر را برای شخص دیگری خریداری می کنید ، پیدا کردن عطر یا ادکلن هایی که اقوام نزدیک آنها ترجیح می دهند می تواند مفید باشد.

الموندو
استفاده از سبزیجات در عطرسازی

The Hidden Force of Fragrance 1 - انتخاب عطر مناسب برای هر فرد

انتخاب عطر برای خود یا شخص دیگر

در حالی که حجم زیاد انتخاب ها در بازار عطر می تواند انتخاب عطر کامل را تقریبا غیر ممکن جلوه دهد ، چند ترفند وجود دارد که می تواند روند انتخاب را آسان تر کند. هنگام انتخاب عطر برای خود ، از نوارهای کاغذی اجتناب کنید و به جای آن روی پوست خود اسپری کنید. استفاده مستقیم از عطر روی پوست به آن اجازه می دهد تا با شیمی طبیعی بدن شما واکنش نشان دهد و تصویر کاملی از نحوه بو ایجاد شدن در طول زمان ارائه می دهد. اگر برای شخص دیگری عطر یا ادکلن می خرید ، رایحه های مورد علاقه آنها را در نظر بگیرید و از آنها برای انتخاب عطر مناسب استفاده کنید. به دنبال عطرها یا ادکلن هایی باشید که حاوی همان رایحه های رایحه هستند. به همین ترتیب ، می توانید نام عطرهایی را که آنها ترجیح می دهند بیاموزید و در مورد آنها تحقیق کنید تا بدانید اجزای آنها چیست. عطری که حاوی نت های یکسانی باشد ، احتمالاً مورد استقبال مخاطب قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *