دانستنی های عطر

انتخاب عطر و عوامل شیمی بدن

اگر قبلاً برای شما این اتفاق افتاده است دست خود را بالا بیاورید: شما عطر خاصی را خریداری کرده اید زیرا آن را بر روی یک دوست تحسین کرده اید ، اما وقتی خودتان آن را می پوشید کاملاً از آن متنفر می شوید. یا وقتی عطر را روی فروشگاه تست می کردید دوست داشتید ، اما بعد … وقتی خودتان آن را می پوشیدید دوست نداشتید. همه ما آنجا بودیم و بسیاری از ما ردیفی از بطری های عطر کامل روی کمد هایمان قرار داده ایم تا این را ثابت کنند.

عطر چیزی نیست که بتوانید آن را بخرید و دو دلیل اصلی برای آن وجود دارد. یکی: از آنجا که همه عطرها از یک نت اولیه ، یک نت میانی و یک نت پایه تشکیل شده اند ، با گذشت زمان تغییر می کنند – نت بالایی که هنگام اسپری کردن آن متوجه شده اید ، با تبخیر عطر کاملاً تغییر می کند. و دو: شیمی بدن شما تأثیر عمده ای بر عطر دارد. آنچه بوی بهشتی بر دوست شما می دهد ممکن است لزوماً برای شما کارساز نباشد.

ما دقیقاً نمی دانیم که چگونه یا چرا مولکول های عطر با هر فردی متفاوت با پوست واکنش نشان می دهند ، اما موضوع شیمی بدن بسیار عمیق تر از تأثیر بوی عطر روی شما است. در صفحه بعد ، ما در مورد مطالعه ای صحبت می کنیم که یک عامل ناخودآگاه شگفت انگیز را نشان می دهد که بر انتخاب رایحه تأثیر می گذارد – و احتمالاً انتخاب همسر شما.

الموندو
عطر کارتیر دکلریشن اوت فریچر

ژن و تاثیر آن بر انتخاب عطر - انتخاب عطر و عوامل شیمی بدن

عطر و عوامل شیمی بدن

وقتی در حال خرید عطر جدید هستید ، احتمالاً آگاهانه در جستجوی عطری نیستید که برای شما یک همسر جدید به دام بیفتد. اما در عین حال ، همه می دانیم که از عطرها برای جذب افراد استفاده می شود. شما می خواهید دیگران فکر کنند که شما بوی خوبی می دهید ، و البته خوب است اگر فردی از جنس مخالف جذب عطر جدید شما شود. همه ما از تبلیغات عطر سکسی نیز آگاه هستیم. این یک راز بزرگ نیست.

اما یک مطالعه در سال ۲۰۰۱ در مجله “Behavior Ecology” نشان داد که هنگام انتخاب یک عطر جدید ، چیزهای زیادی در زیر سطح جریان دارد. چه بخواهید بفهمید یا نه ، در واقع انتخاب شما یک سیگنال ژنتیکی ارسال می کند که می تواند در یک همسر مناسب پیچیده شود. بر اساس این مطالعه ، مردم تمایل دارند رایحه هایی را ترجیح دهند که – به هر دلیلی – با شیمی بدن آنها ترکیب شود به گونه ای که مجموعه پیچیده سازگاری بافت (MHC) آنها را تکمیل کند. MHC شما شامل ژن هایی است که مشخصات ایمنی زایی شما را تشکیل می دهند. مردم (و سایر حیوانات) عموماً جفت هایی با MHC های متفاوت انتخاب می کنند تا فرزندان بالقوه خود دارای سیستم ایمنی متنوع تر از نظر ژنتیکی – و در نتیجه قوی – باشند.

بنابراین ، حتی اگر فکر می کنید که آن رایحه تمیز ، تازه یا خوش طعم و مشک دار را فقط به خاطر لذت بردن از بوی آن می خرید ، کاری که در واقع انجام می دهید این است که مشخصات ایمنی زایی خود را برای همسران احتمالی تبلیغ کنید. ممکن است دفعه بعد که آن کارت ها را پاشیده اید متفاوت فکر کنید ، نه؟

الموندو
عطر زنانه گرلن چری بلوسوم 2021 میلسیم

عطرها چگونه ساخته می شوند - انتخاب عطر و عوامل شیمی بدن

انتخاب رایحه شما

سیگنال های ژنتیکی را کنار بگذارید ، شما می خواهید عطری را که از آن لذت می برید پیدا کنید – عطری که در کمد لباس شما باز نشود و باز نشود. در اینجا نحوه انجام آن آمده است. عطرهای مختلف را به هوا یا روی یک کارت اسپری کنید تا بوی نت بالای آنها را بویید. اگر نت خاصی را دوست دارید ، مقداری از آن را روی مچ دست بگذارید و در ۲۰ دقیقه دوباره آن را بو کنید (این نت میانی را به شما می دهد). اگر یک ساعت بعد رایحه پایانی را حس می کنید ، آن را دوست دارید ، پس عطر را بخرید. ممکن است کمی از وقت شما را بگیرد ، اما قطعاً پول کمتری هدر خواهید داد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *