دانستنی های عطر

معرفی بهترین عطر‌های زنانه با ماندگاری بالای عطر

معرفی بهترین عطر‌های زنانه از نظر ماندگاری و خط بو

یکی از فاکتور هایی که در خرید عطر و ادکلن زنانه خیلی اهمیت دارد داشتن ماندگاری بالا برای یک عطر است. فرض کنید عطری را اسپری میکنید و بعد از نیم ساعت تمام بوی آن از بین رفته و دوباره مجبور به استفاده از آن عطر هستید. قطعا هیچکس چنین عطری را دوست نخواهد داشت. در مهمانی ها نمیتوانید مدام سراغ کیفتان رفته و عطر اسپری کنید. پس بهتر است عطری را انتخاب کنید که ماندگاری خوبی داشته باشد و در یک کلام نا امیدتان نکند. امروز با مجله الموندو همراه باشید با معرفی بهترین عطر های زنانه از نظر ماندگاری عطر و خط بو. شاید شما هم بخواهید یک ادکلن زنانه با ویژگی های شاخص داشته باشید ، عطری که نتوان از آن گذشت و به چشم یک همراه همیشگی به آن نگاه کرد. پس با الموندو همراه باشید!

سیاژ یا خط بو، اصطلاحی فرانسوی است که عموماً برای توصیف انتشار یا پراکندگی بوی عطر به کار می‌رود و به معنای تواناییِ استشمام یک رایحه از یک فاصله‌ی مشخص است. هرچه این فاصله بیشتر باشد، خط بو یا سیاژ عطر هم بیشتر است. از طرف دیگر،  برای بسیاری از ما ارزشمند است البته برخی نیز بر این عقیده هستند که این دو ویژگی اهمیت چندان زیادی ندارند بلکه این رایحه‌ی واقعی و هویت عطر است که باید به آن توجه کنیم. در این هفته، نویسندگان بین‌المللی ما برخی از قابل توجه‌ترین عطرهای مردانه که خط بو و ماندگاری خوبی دارند را معرفی می‌کنند. ما نیز با معرفی عطرهای زنانه‌ی منتخب خودمان، به این بحث ادامه می‌دهیم.
اما پیش از این که به سراغ معرفی عطرها برویم می‌خواهیم توضیحات بیشتری را به شما ارائه دهیم. بعضی اوقات به اشتباه خط بو و ماندگاری عطر را به غلظت آن ربط می‌دهند،  به این ترتیب ادکلن‌ها باید از کمترین میزان خط بو و ماندگاری برخوردار باشند و عصاره‌ی عطر قوی‌ترین رایحه و طولانی‌ترین ماندگاری را خواهد داشت. شاید این دو مقوله به هم مرتبط باشند اما هیچ ارتباط مستقیمی بین آن‌ها وجود ندارد.به عنوان مثال ما ادکلن‌هایی را دیده‌ایم که بوی بسیار قوی‌ای دارند و در مقابل عطرهایی را دیده‌ایم که بسیار ملایم هستند و به راحتی استشمام نمی‌شوند.
با توجه به مواد خامی که در ساخت عطرها به کار می‌روند، خط بو هم مثل نقطه‌ی جوش یا رنگ، فقط یک خاصیت فیزیکی است که گاهی اوقات به سختی قابل پیش‌بینی است. چه عواملی باعث ایجاد خط بو می‌شوند؟ از لحاظ فنی هرچه مقدار آستانه‌ی عطر (حداقل غلظت عطر که توسط انسان استشمام می‌شود) کمتر باشد (یعنی با غلظت کمتری بتوان آن را استشمام کرد) و قابلیت تبخیر بالاتری داشته باشد، خط بوی آن نیز بیشتر می‌شود. نمی‌توان خط بوی کلیِ یک عطر را به راحتی پیش‌بینی کرد زیرا برخی اوقات و در شرایط خاصی، حتی پخش‌شونده‌ترین مواد هم خاصیت نفوذپذیری خود را از دست می‌دهند و برعکس. خط بو یا پراکندگی، یکی از مهمترین خصوصیت‌های عطرهای جدید است. ماندگاری و خط بوی عطر در کنار هویت عطر، سه رکن اصلی عطرسازی معاصر را تشکیل می‌دهند.

الموندو
عطر جدید جوسی کوتور ، ویوا لا جویسی له بابلی 2020
LANCÔME - معرفی بهترین عطر‌های زنانه با ماندگاری بالای عطر
پوئم لانکوم
Lancome Poeme

وقتی پوئم (به معنای شعر) برای اولین بار به بازار عرضه شد، کارش را با کمپین‌های تبلیغاتی آهنگین و ترانه‌داری آغاز کرد و این ترانه‌ها باعث شدند که الهام شاعرانه‌ی این عطر مورد ستایش قرار گیرد. ژولیت بینوشه، بازیگر فرانسوی، که شیفته‌ی اشعار گی‌لیک(اسکاتلندی) و رایحه‌ی پوئم لانکوم بود، در این کمپین‌های تبلیغاتی حضور داشت. آن‌ها فراموش کردند که به این نکته اشاره کنند که عطری که در داخل این بطری سر طلایی وجود دارد از چه کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. رایحه‌ی این عطر حتی از داخل کشوی بسته نیز به مشام می‌رسد و هنگامی که صابونی را خریدم که رایحه‌ی این عطر را داشت، متوجه شدم که بوی آن فقط در کمد لباس پخش نمی‌شود بلکه تا چندین ماه در کل اتاق خواب به مشام می‌رسید. جالب است بدانید که ترکیب این ویژگی با رایحه‌ی بسیار شیرین این عطر، باعث شد که خیلی زود از آن بیزار شوم. من طرفدار پر و پا قرص رایحه‌های مدیترانه‌ای (chypre) هستم و رایحه‌های شرقی (اروینتال) را دوست دارم اما این عطر که محصول سال ۱۹۹۵ است رایحه‌ی بسیار شیرینی داشت، انگار که یک سینی پر از باقلوا در داخل دهانم قرار گرفته بود. من از بوی این عطر خفه می‌شدم. هیچ چیز به خوبی عطرهای ضعیف نیست که رایحه‌شان کمی بیشتر از آب معمولی است و بوی شیرینی فروشی می‌دهند و مثل این است که چیز شیرینی روی لباستان ریخته باشد و سرانجام توجه یک نفر را به خود جلب می‌کند. البته اگر نکته‌ای که به آن اشاره کردم را در نظر نگیریم، می‌توان گفت که عطر پوئم برای شروع هیچ مشکلی نداشت. در داخل این عطر، خشخاش‌های آبی نادری که بر فراز هیمالیا رشد می‌کنند را نخواهید یافت بلکه باید در انتظار رایحه‌ی قوی بهار نارنج و تاتوره‌ی طلایی باشید که با حضور بی‌تردیدشان بر فضای این عطر حکم‌فرما هستند. اگر همیشه دوست داشتید که مردم از آن سوی خیابان به دنبال شما بیایند تا درمورد عطرتان سوال بپرسند، پس آرزویتان به حقیقت پیوسته است.

Sensual Orchid perfume - معرفی بهترین عطر‌های زنانه با ماندگاری بالای عطر

سنشوال ارکید از برند ال ام پرفیوم
Sensual Orchid Lm Parfums

یک خصیصه‌‌ی واحد که در تمام عطرهای لوران مازون وجود دارد، خط بو و ماندگاری فوق‌العاده‌ی آن‌ها است (البته عطرهای این برند، رایحه‌ی تیره‌ی مخصوصی دارند اما امروز مورد بحث ما نیست) . هر چه که بخواهید در میان عطرهای این برند وجود دارد، از ادکلن اسرار آمیز مالفیک تتو گرفته تا عطر جدید آرسنیک عثمان و حتی عطر شومیز بلانچ. با استفاده از این عطرها، تعریف و تمجیدهای زیادی به سوی شما روانه می‌شود و افراد زیادی درمورد عطرتان از شما سوال می‌پرسند. سنشوال ارکید پرفروش‌ترین عطر برند لوران مازون است، خط بوی این عطر از رایحه‌ی گل آفتاب‌پرست تشکیل شده که سمی و  در عین حال شیرین است، همچنین از یک رایحه‌ی وانیلی مختصر و بوی ثابت رزینی و آجیلی برخوردار است، همه‌ی این‌ها در کنار هم باعث می‌شوند که این عطر در ابتدا بویی شبیه به شربت تمشک و یک رایحه‌ی دلپذیر آبنباتی و گلی داشته باشد و یک رایحه‌ی پودری مخفی، تمام این روایح را در بر می‌گیرد. این ثبات و ماندگاری به خوبی به روحیه‌ی اغوا کننده و شهوانی این عطر متصل شده و صاحب خود را به چالش می‌کشد: دیگران را اغوا کن یا این عطر را کنار بگذار.

الموندو
نت بادام عطر دوران کودکی
Van Cleef - معرفی بهترین عطر‌های زنانه با ماندگاری بالای عطر
عطر ون کلیف از برند ون کلیف آرپلز
Van Cleef & Arpels Van Cleef

عطرهای بسیار زیادی وجود دارند که از ماندگاری بالایی برخوردارند و خط بوی قابل توجهی دارند. بیشتر این عطرها از عطرهای کلاسیک قرن بیستم هستند. به نظر می‌رسد که امروزه عطرهای قوی کمتری تولید می‌شوند یا نمی‌توانند به جایگاه مناسبی برسند. بنابراین در حالی که می‌توانستم به عطرهای پویزن، کوکو، اوپیوم، یوث دئو، الین، سمسارا و غیره اشاره کنم، ترجیح دادم که این عطر قرن بیستمی که زیاد به آن پرداخته نشده، یعنی عطر ون کلیف ساخته‌ی پاسکال ژیراکس را به شما معرفی کنم.
ون کلیف هنوز هم در دسترس است و همان قدرت سابقش را دارد و به طرز عجیبی مقرون به صرفه است. این عطر رایحه‌ی میوه‌ای و گلی دارد و بوی آن شبیه به بوی مواد شوینده است.  ون کلیف با رایحه‌ی عمیق گل همیشه‌بهار، بهار نارنج و باریجه و ترکیب خوبی از رایحه‌ی تمشک و یاس و کاج و وانیل، به طور شگفت‌آوری به یک نرم‌کننده‌ی لباس به نام Bounce شباهت دارد. متأسفانه فعالیت‌های شرکت Donna متوقف شده و تعداد ادکلن‌های ولنتینو دونا وندتا کمتر شده است. فقط دو سه اسپری از این ادوپرفیوم (که به خوبی ترکیب شده و هیچ کدام از نوت‌های آن برجسته‌تر از سایر نوت‌ها نیست)، تا ۲۴ ساعت بر روی پوست من باقی می‌ماند و بویی شبیه به بوی لباس تازه شسته شده دارد و همیشه می‌توان بوی آن را حس کرد. تعریف و تمجیدهایی که به خاطر این عطر دریافت می‌کنم، غیر قابل توصیف است.

GIVENCHY - معرفی بهترین عطر‌های زنانه با ماندگاری بالای عطر
جیوانچی آماریج
Givenchy Amarige

من خیلی دیر با این عطر آشنا شدم و احتمالاً به همین خاطر است که هنوز آن را دوست دارم و از خط بوی قوی‌ آن دل‌زده نشده‌ام. آماریج در سال ۱۹۹۱ معرفی شده است اما من تا سال ۲۰۰۸ که در یک مسابقه در سایت فرگرنتیکا یک بطری از این عطر را برنده شدم، آن را امتحان نکرده بودم (آن زمان من عضو تیم فرگرنتیکا نبودم).  من نقدهای منفی‌گرایانه‌ی زیادی درمورد این عطر خوانده بودم، یکی از این نقدهای تند و منفی توسط لوکا تورین نوشته شده بود. اما من با ذهنی باز و به دور از نقد‌های منفی به سراغ این عطر رفتم و با رایحه‌ی شاد و دل زنده‌اش غافل‌گیر شدم. تنها یک اسپری کوچک از این عطر، هاله‌ی خوش بوی پر قدرتی را در اطراف شما ایجاد می‌کند. آماریج یک ترکیب فوق‌العاده است که رایحه‌ی گلی و خامه‌ای و شیرین دارد و اگر به اندازه‌ی مناسب مصرف شود، بسیار خوشایند و دل‌پذیر است. این ادوپرفیوم به اندازه‌ی کافی غلیظ است و بعد از حدود ۶ ساعت از روی مچ دست پاک می‌شود اما اگر در زیر لباس اسپری شود تا ۲۴ ساعت دوام می‌آورد و اگر بر روی خود لباس اسپری شود، ماندگاری بالاتری خواهد داشت. چقدر هیجان‌انگیز خواهد بود اگر شال یا ژاکتتان در طول زمستان، بوی آماریج بدهد. من متوجه شده‌ام که آماریج در هوای گرم، رایحه‌ی گلی مرطوب‌تری دارد. اگر آماریج را به عنوان عطر همیشگی خود انتخاب کنید، همه متوجه ورود و خروجتان خواهند شد!

الموندو
نت تونکا در عطر و ادکلن
Insolence - معرفی بهترین عطر‌های زنانه با ماندگاری بالای عطر
اینسولنس گرلن
Insolence Guerlain

گاهی اوقات استفاده از یک عطر دوست داشتنی که رایحه‌ی سنگینی دارد، من را به این فکر می‌اندازد که این عطر از نظر خط بو، رقیب خوبی برای سایر عطرها خواهد بود. با این حال معمولاً شخص دیگری که بینی‌اش به بوی عطر من عادت نکرده می‌تواند بفهمد که خط بوی آن چقدر قوی است. تأییدیه‌ی نهایی من برای عطری که خط بوی بسیار زیادی دارد، از این جمله‌ی همسرم ناشی می‌شود: «انگار که نظافت‌چی همین الان از خانه بیرون رفته است» او طرفدار عطر‌ها نیست و این جمله‌اش به این معنی است که «تمام خانه معطر شده است و من فکر می‌کنم که این بوی مایع شستشوی فرش باشد» . خب او نمی‌دانست که من کسی را برای شستن فرش استخدام نکرده‌ام و این بو از پیراهنی می‌آید که در شب قبل به آن عطر زده بودم و اکنون بر روی مبل افتاده است. در آخر باید بگویم که فکر نمی‌کنم که هیچ مایع شستشویی بتواند با قدرت ماندگاری اینسولنس رقابت کند.
اینسولنس با بسته‌بندی فریبنده‌ی صورتی رنگ و ملایمش، از آن دسته عطرهای متوسطی نیست که رایحه‌ی شاد و زنده‌‌ی گلی و میوه‌ای داشته باشد. بلکه موریس راسل و سلوین دلاکورته، ویژگی‌های زیادی را در این عطر جای داده‌اند. اینسولنس دارای یک رایحه‌ی ثابت پودری گل بنفشه و تمشک و گل عنبیه است که در زیر آن یک رایحه‌ی گلی قوی‌تر وجود دارد و یک رایحه‌ی گرم‌تر و شیرین‌تر با بوی چوب و وانیل، در پایه‌ی بوهای این عطر قرار گرفته است. رایحه‌ی پودری این عطر، به اندازه‌ی آرد برنج لطیف و آرامش‌بخش است اما در عین حال به اندازه‌ی کافی شیرین است و نمی‌گذارد که با استشمام آن به یاد لوازم آرایش بیافتیم. رایحه‌ی پودریِ شیرین و انرژی بخش این عطر، شما را به گونه‌ای احاطه می‌کند که انگار هزاران پروانه‌ با بال‌های لطیفشان در اطرافتان در حال پرواز هستند، با این وجود اثری که در فضای اطرافتان می‌گذارد مانند این است که عطر منفجر شده باشد. اینسولنس در میزان ماندگاری و خط بو، مانند یک غول است!

141 1024x663 - معرفی بهترین عطر‌های زنانه با ماندگاری بالای عطر

کالکشن عطرهای زنانه الموندو

انتخاب بهترین عطر زنانه و رتبه‌بندی بهترین عطرهای زنانه پرطرفدار و ... خرید بهترین عطر و ادکلن های اورجینال و اصل زنانه ، با قیمت مناسب و معرفی پرفروش ترین عطر ها از برندهای معروف عطر، در فروشگاه عطر ادکلن الموندو

       
مشاهده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *