دانستنی های عطر

بویایی تراپی چیست؟

بویایی تراپی: زمانی که بوها احساس بهتری در ما ایجاد می کنند

بویایی تراپی یک داروی جایگزین است که هدف آن دستیابی به تعادل عاطفی از طریق قدرت بویایی است

اگر قدرت بوها دیگر ثابت نشود، رایحه ها هنوز تمام فضیلت ها و فواید خود را آشکار نکرده اند. حس بویایی که مدت ها به نفع سایر حواس نادیده گرفته شده است، با این وجود فرصت های درمانی بسیار خوبی را ارائه می دهد. تسکین درد، کاهش اضطراب، درمان تروما و حتی تشخیص بیماری: استفاده از بوها در زندگی روزمره ما به طور مداوم در حال افزایش است. از طریق بویایی درمانی، علم بویایی و تندرستی، و سایر آزمایشات پزشکی و بویایی، بیایید عطرهایی را که برای ما مفید هستند کشف کنیم.

بویایی تراپی: حس بویایی و احساسات ما

روشی با ذوق

اولفاکتوتراپی یک روش درمانی است که در سال ۱۹۹۲ توسط ژیل فورنیل، درمانگر فراشخصی، انرژی زا و جسمی شناس ایجاد شد. اصل این “علم بویایی” استفاده از رایحه برخی از روغن های ضروری برای رسیدن به ناخودآگاه ما است. این به ما این امکان را می دهد که با رهاسازی و تنظیم احساسات خود تعادل روانی-عاطفی ایجاد کنیم. مراقب باشید، این روش را نباید با رایحه درمانی اشتباه گرفت. این یکی نیز از روغن های ضروری استفاده می کند، اما با هدف درمان فیزیکی برخی بیماری ها. این روش مشابه آروماکولوژی نیست که تأثیر بوها را بر رفتار ما مطالعه می کند. امروزه اولفکتتراپی به عنوان یک داروی جایگزین و مکمل مطرح است که به هیچ وجه نمی تواند جایگزین درمان پزشکی شود.

الموندو
عطر ادکلن جولیت هز ا گان پیر اینک

بویایی تراپی چگونه کار می کند؟

درمان بویایی از طریق استنشاق برخی از روغن های ضروری انجام می شود که به عنوان پیام رسان واقعی عمل می کنند. بنابراین، شانزده اسانس، انتخاب شده توسط ژیل فورنیل، به عنوان اساس درمان بویایی تعریف شده است. ما به عنوان مثال میخک، اسطوخودوس، مریم گلی یا یلانگ یلانگ را پیدا می کنیم. مولکول‌های خوشبو پس از تنفس، به سیستم لیمبیک مغز ما، محل نگهداری احساسات و خاطرات ما راه پیدا می‌کنند. به لطف این انتقال، بو حافظه بلند مدت ما را قلقلک می دهد. بنابراین درمان بویایی بر بوها تکیه دارد تا با دسترسی به حافظه عاطفی ما، ذهن را “مدار کوتاه” کند. این روش به ما اجازه می دهد تا برخی از احساسات را که مسئول یک موقعیت ناخوشایند یا یک انسداد خاص هستند، بازگردانیم تا عطرهای خوشایند و آرامش بخش را با آنها و در نتیجه یک احساس مثبت همراه کنیم.

مزایای بویایی تراپی

در طول یک جلسه، درمانگر بویایی فرد را تشویق می کند تا احساسات خود را هنگام تماس با بو بیان کند. اسانس هایی که احساس می شود و بوی آن خوشایند است به عنوان تکیه گاه استفاده می شود. آنهایی که ناخوشایند تلقی می شوند و انسداد را آشکار می کنند، کم کم رام می شوند. این درمان مختصر معمولاً طی چندین جلسه انجام می شود تا فواید آن به حداکثر برسد. بنابراین، بویایی درمانی به شما امکان می دهد تا روی تروماها کار کنیم، یاد بگیریم که احساسات خود را بهتر مدیریت و درک کنیم. این روش همچنین برای کمک به رهایی از اعتیادهای خاص (غذا، دخانیات …) و همچنین برای بهبود اعتماد به نفس استفاده می شود. درمان بویایی باید توسط یک درمانگر آموزش دیده انجام شود زیرا این روشی است که می تواند بسیار قدرتمند باشد. چند سالی است که استفاده از آن در زمینه پزشکی آغاز شده است.

الموندو
عطر ادکلن زنانه کرید وایند فلاورز

بوهایی که التیام می بخشد

خواص درمانی رایحه ها

همسویی بین بوها و حافظه عاطفی در بسیاری از خدمات بیمارستانی (سرطان شناسی، سالمندان، تروماتولوژی …) استفاده می شود. Cosmetic Executive Women France کارگاه‌های مختلف بویایی را تمرین می‌کند تا بیماران را آرام کند و کمی آرامش را برای آنها به ارمغان بیاورد. بیش از ۱۵۰ رایحه استفاده می‌شود: عطرهای دوران کودکی، آب نبات، کیک، و به عنوان مثال فضای بویایی پیاده روی در جنگل. همچنین کارگاه های فردی برای حمایت از درمان های توانبخشی عصبی وجود دارد. برای بیمارانی که از بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی رنج می‌برند، گاهی اوقات یک عطر می‌تواند بخش‌هایی از حافظه را بیدار کند که دور از ذهن است. درمانگرهای بویایی نیز افراد را در مراقبت های تسکینی همراهی می کنند تا بر روی احساسات منفی آنها کار کنند.

در خانه های سالمندان، بویایی درمانی روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند. برخی از موسسات بوی فریبنده نان گرم و پنکیک را در هنگام غذا پخش می کنند تا اشتهای ساکنان را بازگردانند. برخی از بوها نیز به عنوان آرامش و تسکین شناخته شده اند. این مورد وانیل است که شیرینی شیر مادر را به یاد بویایی ما می اندازد. آزمایشی در بخش نوزادان بیمارستان دانشگاه استراسبورگ در فرانسه انجام شد. محققان با پخش دقیق عطر وانیل، کاهش قابل توجهی در آپنه تنفسی و مدت زمان اقامت نوزادان مشاهده کردند. فواید این بو به روشی تقریباً ذاتی قابل درک است.

تشخیص بیماری از طریق بو

درمان بویایی ثابت کرده است که رایحه هایی که توسط اسانس ها حمل می شود می توانند از نظر احساسی برای ما مفید باشند. فراتر از این تعادل جدید، به نظر می رسد قدرت بوها هنوز چیزهای زیادی برای نشان دادن به ما دارد. در واقع، طبق برخی مطالعات، آنها همچنین می توانند اطلاعات ارزشمندی در مورد سلامتی ما به ما بدهند. بنابراین، پروتکل‌های بیشتری برای شناسایی سرطان‌ها در مراحل اولیه با تجزیه و تحلیل بوهای منتشر شده توسط بدن ما تنظیم می‌شوند. این ما را شناسایی می کند بویایی با سگ های آموزش دیده و حتی مورچه ها انجام می شود! حیوانات می توانند سرطان سینه، پروستات یا تخمدان را با بوییدن ادرار یا دستمال مرطوبی که با پوست بیمار در تماس بوده است، تشخیص دهند. این مزرعه در حال رشد می تواند در مقیاس وسیع تری در چند سال آینده مورد استفاده قرار گیرد.

الموندو
عطر گل رز، گل مورد علاقه عطرسازان

آیا از بویایی تراپی اطلاع داشتید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *