دانستنی های عطر

تدوین گران الموندو و معرفی عطرهای تابستانه ۲۰۲۰ در مصر

تدوین گران الموندو و معرفی عطرهای تابستانه ۲۰۲۰ در مصر

Summer in Egypt - تدوین گران الموندو و معرفی عطرهای تابستانه ۲۰۲۰ در مصر

من بیشتر از پاییز زرد و نارنجی دنج لذت می  برم اما با این وضعیت بین  المللی کنونی، یک نسیم بهاری سرزنده یا درخشش صبح  های آفتابی از پنجره اتاقم برایم بسیار خوشایند هستند. اخیرا عطرها و کتاب ها متحدان من هستند، با آن همه زمانی که داریم، کشف علایق جدید از میان جعبه های متروک، سرگرمی آرامش بخشی است.

Une Fleur de Chanel Chanel for women - تدوین گران الموندو و معرفی عطرهای تابستانه ۲۰۲۰ در مصر

Une Fleur de Chanel for women

آن فلور دِ شَنل: پُر گل ترین مورد در لیست من، آن فلور دِ شَنل است که یک عشق ناگهانی بود. گفته شده است که زندگی از۳۰سالگی آغاز می شود، اشتیاق مطلق من به رایحه های شَنل هم همینطور است. به عنوان یک بزرگسال، بالاخره قدردانی از رایحه های شَنل را آغاز کردم، حتی اگر به این قیمت باشد که از حاشیه امن خود خارج شوم. آن فلور دِ شَنل، یک رایحه کلاسیک سبز/گلدار و سرزنده است که بوی سبزی و گل سفید دلپذیر آن روی پوست من ترکیب می شوند. در این عطرها، گل ها، یخ زده نیستند اما برای ورود به عرصه رقابت به اندازه کافی خنک هستند. این عطر، به جای بو کردن مستقیم، احساس یا ایده ای از گل های سفید در یک باغ رو باز را منتقل می کند. این رایحه، ساده و تیز و نافذ است، اما به جای «آن فلور»، برای من هزار رایحه دیگر وجود دارد. اینجا، یاسمن در بهترین حالت خود است هیچ رد ایندولیکی ای ندارد اما تازه و تر و تمیز است. این رایحه طی دو مرحله ملایم و خوشایند (روح انگیز) می شود: با طراوت و سپس به سادگی گیرا و دلپسند می شود.

الموندو
بهترین و مناسب ترین عطرهای زنانه برای فصل بهار

 

 

 

Angélique Noire Guerlain for women and men - تدوین گران الموندو و معرفی عطرهای تابستانه ۲۰۲۰ در مصر

Angélique Noire Guerlain for women and men

آنجلیک نویر: من واقعا نمی دانم که در مورد آنجلیک نویر، آیا بیشتر این آکورد سابلایم وانیل گرلن را دوست دارم یا گشایش هنرمندانه ی آن. این رایحه، انفجار تلخ نهفته در دقایق اولیه و مخلوط ماهرانه و زیرکانه ای از ترنج و گلپر را فاش می کند؛ وانیل هم وجود دارد ولی هنوز به طور کامل خود را نشان نداده است. اگرچه وانیل یک نت (یا رایحه) کلیدی است اما با دیگر رایحه ها در تعارض نیست، بلکه تمام برتری های تلخ/سبز آن، به جای آن بوته های روستایی حیاط خلوت شما، به دسته ای آرامش بخش از گلپر و یاسمن کاهش می یابد. این رایحه هنوز هم روی پوست من گیاهی است. به طریقی که یک بانوی پیراسته آماده شده برای شرکت در یک اپرای عصرگاهی می تواند سرزنده و شاداب باشد، این رایحه هم به طور فریبنده ای شکل می گیرد. آنجلیک نویر، مصولی از گرلن است. این رایحه هم همان ارتعاشی را ایجاد می کند که فرکانس فریبنده ال هیور بلو و شالیمار مدرن ایجاد می کنند بدون اینکه واقعا یکی باشند. و این رایحه برای یک عصر کاملا قرنطینه ای نامناسب نیست.

 

Eau de Memo Memo Paris for women and men - تدوین گران الموندو و معرفی عطرهای تابستانه ۲۰۲۰ در مصر

Eau de Memo Memo Paris for women and men

ادو ممو: رایحه مورد علاقه من است. که شامل مرکبات آبدار و انرژی زا با بهترین جنبه های معطر چای سبز است. ادو ممو انفجاری از طبیعت است. باز کردن آن مانند یک مزرعه چای در زیر تابش آفتاب اوایل بهار، بسیار پررایجه و با طراوت است. چرم و چای سبز دو تا از رایحه های مورد علاقه من هستند و پیدا کردن ترکیب آن ها رایج نیست. چیزی که آن ها را یکپارچه می کند، ترنج است. این رایحه مرا به یاد هوای آزاد، صبحانه ای لوکس و ریوِرای فرانسوی می اندازد؛ روشن و نشاط آور با پیچ و تابی مرموز که باعث می شود برای بوییدن آن تا آخرین قطره اش، هیجان زده باشم. من در خانه از آن استفاده می کنم ولی برای عمل کردن به فضای بیشتری نیاز دارد. مانند حیاط های باز، جمع های دوستانه، عینک آفتابی های آینه ای و خنده از روی عشق در زمان پژواک.

الموندو
نت یاس گل هزار وجهی در عطرها

 

Eve Truth Avon for women - تدوین گران الموندو و معرفی عطرهای تابستانه ۲۰۲۰ در مصر

Eve Truth Avon for women

آون او تروث: رایحه ای میوه ای گلدار دارد. بیشتر از اینکه شیرین باشد، ترو تازه و خنک است. بعد از خرید کورکورانه یک نوع غلتکی، یک بطری کامل سفارش دادم که با یک اسپری و یک لوسیون بدن به دستم رسید. من پرس و جوهای آون در این زمینه که چه چیزی از نظر اقتصادی موفق است را دوست دارم. او تروث، تازه، نیروبخش، معطر و تا حدی مدیترانه ای است مانند بویی که هیچ شگفتی پنهان یا هیچ پخش شدگی غیرمعقول و افراطی ای ندارد. این عطر بازتاب دهنده یک حالت ساده و ضعیف از تابستان است در حالی که حس و حال ادکلن جو مالون را ایجاد می کند که من دوست دارم. این دوست داشتنی­ترین عطر در بین مجموعه آوان او است.

Molecule 01 Escentric Molecules for women and men - تدوین گران الموندو و معرفی عطرهای تابستانه ۲۰۲۰ در مصر

 

Molecule 01 Escentric Molecules for women and men

عطر مولکول ۰۱: من یکی از آن شامه  های خوش  شانسی هستم که نسبت به برخی از ترکیبات خاصی به  ویژه ایزو ایی سوپر و آمبروکسان  حس بویایی خود را از دست نمی دهم. کشف کارهای گِزا شُون، بسیار هیجان انگیز بود. من کسی هستم که به ندرت به ترکیبات پیچیده نیاز دارم که من را گرفتار خود کند. اما مولکول ۰۱ کاملا در آن سر طیف قرار داشت. و این دقیقا آن چیزی که انتظار داشتم نبود، درواقع بهتر از آن بود. عطر سدر همیشه فَرّار در بهترین حالت خود قرار دارد که هیچ نوع تغییری نیاز ندارد. ترکیبی مینیمالیستی از لایه های چوبی نامحسوس اما پیش بینی شده است؛ مُشکی و با روح مانند خاطره ای از تراشیدن چوب سرو به تراشه هایی ریز به یاد می آورد. عطر فریبنده آن بر روی پوستتان و پودرهای روی لباستان تا چند روز مدام شکوفا و غنی می شود. این باعث می شد که به تصویری از یک کارگاه برش چوب ماهرانه و ابرهای مُشکی (اگر وجود داشته باشنند) فکر کنم. این رایحه ای است که این روزها برای لذت خودم از آن استفاده می کنم و این احساس را به من می دهد که به گرمی توسط نجوای ضعیف «اوضاع درست خواهد شد» در گوشم، به آغوش کشیده شده ام، که واقعا به آن نیاز دارم.

الموندو
نت های حیوانات در عطرسازی

 

مترجم: زهرا حکیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *