دانستنی های عطر

تسخیر قلب مردها با حس بویایی

راه رسیدن به قلب یک مرد از طریق بینی اوست

 این یک جمله رایج است که راه قلب یک مرد از طریق شکم او است. با این حال ، همچنین می توان گفت که راه قلب او در واقع از طریق بینی او است. فرمون ها( فرومون‌ها مواد شیمیایی هستند که قادرند گیرندگان پیام را خارج از بدنِ تولید کنندهٔ پیام، تحریک کنند و بر رفتار آن ها تأثیر بگذارند. فرومون‌های گوناگونی از جمله فرومون‌های هشدار دهنده، فرومون‌های آمیزش جنسی، و فرومون‌های دنباله‌دار غذا وجود دارند) که بی بو و برای چشم نامرئی هستند ، ترکیبی از مواد شیمیایی هستند که بدن برای ارسال سیگنال به شخص دیگر تولید می کند. تصور می شود که آنها دلیل پشتیبان گیری چرخه قاعدگی در زنانی هستند که با هم زندگی می کنند یا زمان زیادی را با هم می گذرانند. آنها همچنین پشت “علامت گذاری از قلمرو” هستند که سگ ها برای ادعای مرزهای خود قرار می دهند.

 فرمون ها از خارج ترشح می شوند و می توانند رفتار جنسی مرد را از طریق حسگرهای بویایی ، که اطلاعات را پردازش می کنند ، تحریک کنند. محققان معتقدند که این اپیتلیوم بویایی است که ممکن است سیگنال های داده شده توسط فرمون ها را واسطه کند.  در جذابیت جنسی انسان ، فرمون ها نشان دهنده در دسترس بودن زن برای پرورش است. مطالعه ای که در سال ۲۰۰۲ توسط محققان دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو انجام شد و در مجله Physiology and Behavior منتشر شد به این نتیجه رسید که مردان بیشتر جذب زنانی می شوند که از فرمون استفاده می کنند.

الموندو
عطر ادکلن زنانه مارک جاکوبز دیزی او سو اینتنس

جذاب ترین رایحه های عطر 1 - تسخیر قلب مردها با حس بویایی

این مطالعه – که برای اولین بار به طور مستقل فرمون جذب کننده جنسی را برای زنان آزمایش کرد – نشان داد که عطر زنانه ، وقتی با فرمون های مصنوعی پوشانده شود ، می تواند به عنوان یک آهنربای جنسی عمل کند و آنها را برای مردان جذاب تر کند. از ۳۶ زن مورد آزمایش ، ۷۴ درصد از کسانی که عطر معمول خود را می پوشیدند ، اما با افزودن فرمون ، سه یا چند مورد از رفتارهای اجتماعی-جنسی زیر را تجربه کردند: قرارهای رسمی (بروز بوسه ، نوازش شدید و محبت) ، رابطه جنسی ، و خوابیدن در کنار یک شریک عاشقانه. در مقابل ، تنها ۲۳ درصد از زنانی که دارونما به عطر معمولی خود اضافه کرده بودند ، هر کدام از این رفتارها را افزایش دادند.

 نتیجه گیری محققان این بود که مصرف کنندگان فرمون از نظر جنسی برای مردان جذاب تر از کسانی است که از فرمون های مصنوعی استفاده نمی کنند. زنان برای افزایش فرمون خود و جذب همسر چه می توانند بکنند؟ بر اساس یافته های این مطالعه ، زنی که به طور فعال به دنبال همسر است باید علاوه بر عطر معمولی خود از برخی فرمون های مصنوعی نیز استفاده کند. عطر ، وقتی با فرمون مصنوعی چسبانده شد ، جذابیت جنسی زنان را برای مردان به شدت افزایش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *