دانستنی های عطر

حساسیت بیش از حد به عطرها

حساسیت بیش از حد به عطرها شایع ترین حساسیت تماسی در بزرگسالان است.

تحقیقات در دانشگاه گوتنبرگ نشان داده است که حتی روغن های معطر طبیعی ، که بسیاری آنها را در مقایسه با عطرهای مصنوعی بی ضرر می دانند ، ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شوند. اعتقاد بر این است که تقریباً از هر پنج فرد بالغ در شمال اروپا یک نفر از حساسیت تماسی به یک یا چند ماده شیمیایی رنج می برد. رایج ترین آن حساسیت به نیکل است ، اما بسیاری از افراد نیز از حساسیت تماسی به عطرها رنج می برند – حتی مواد عطری که در نگاه اول بی ضرر به نظر می رسند می توانند واکنش های آلرژیک ایجاد کنند. آلرژن های جدید تحریک کننده اگزما با واکنش با اسید در هوای محیط (معروف به اتوکسیداسیون) یا با آنزیم های پوستی ایجاد می شوند.

جامعه مدرن معمولاً هر چیزی را که از طبیعت سرچشمه می گیرد سالم تر و کمتر خطرناک می داند. در مورد عطرهای طبیعی که به عنوان اسانس شناخته می شوند ، بسیاری از تولیدکنندگان معتقدند که آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در این روغن ها در برابر خود اکسیداسیون محافظت می کنند بنابراین آنها را ایمن تر و ماندگارتر از عطرهای مصنوعی می کند. تحقیقات در دانشگاه گوتنبرگ نشان می دهد که چنین نیست.

Perfume Allergy - حساسیت بیش از حد به عطرها

لینا هاگوال ، محقق در گروه شیمی دانشگاه گوتنبرگ ، در پایان نامه خود روغن طبیعی اسطوخودوس را بررسی کرده است. نتایج وی نشان می دهد که اسانس ها از تشکیل مواد آلرژیک از طریق واکنش با اسید جلوگیری نمی کنند. چیزی که قبلاً امکان تأیید آن وجود نداشت. پایان نامه هاگوال همچنین ژرانیول ، ترکیب رایج عطرهایی مانند روغن گل رز را بررسی می کند. این مطالعه نشان داد که ژرانیول به تنهایی کمی حساسیت زا است. با این حال ، از طریق خود اکسیداسیون و واکنش با آنزیم های پوستی ، این ماده فعال می شود و به ژرانیال آلرژن نزدیک نزدیک تبدیل می شود. این اولین بار است که این مسیرهای فعال سازی برای این ماده نشان داده شده است.

الموندو
معرفی عطر آمواج اینترلود 53  نسخه 2020

بررسی واکنش عطرها با هوا یا روی پوست بسیار مهم است. پایان نامه لینا هاگوال نتیجه می گیرد که چنین خطرات باید در ارزیابی خطرات سلامتی مواد شیمیایی مربوط به آلرژی تماسی لحاظ شود. این پایان نامه همچنین نشان می دهد که عطرهای بیشتری نسبت به آنچه قبلاً تصور می شد می تواند به مواد حساسیت زا فعال شود و مطالعات بیشتری باید برای افزایش دانش در این زمینه و در نتیجه کاهش تعداد موارد اگزما انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *