دانستنی های عطر

نت‌های دودی در عطر

نت‌های دودی در عطر، ظرافت‌های حساس و بسیار محکمی را نشان می‌دهند که ترکیبات را تعالی می‌بخشد. در طیفی از جنبه های بویایی موجود برای بینی، ما رنگ های خاصی را با ظرافت های قدرتمند و حسی پیدا می کنیم: نت های دودی. این نت‌های بسیار معطر و ماندگار برای تقویت عطرها با دادن شخصیت زیادی به آن‌ها به‌طور کم استفاده می‌شوند. بیایید حجاب را بر روی این ترکیبات سحر آمیز و مرموز برداریم.

Benzoin - نت‌های دودی در عطر

نت های دودی، در خاستگاه عطرسازی

خاستگاه عطر به دوران ماقبل تاریخ برمی گردد، به خصوص از زمانی که انسان آتش را کشف کرد. در حین جمع آوری گیاهان، گیاهان و چوب بود که اولین مردان به فکر انداختن آنها در آتش افتادند. با سوختن این مواد خام طبیعی، ابرهایی از دود معطر ایجاد کردند که اولین اشکال عطر ساخته شده توسط انسان است. بنابراین نت‌های دودی اولین جنبه‌های بویایی هستند که بینی انسان می‌شناسد.

از طریق آیین‌های تمدن‌های مختلف مصر و یونان، سوزاندن گیاهان نمادی قوی‌تر به خود گرفت، یعنی وسیله‌ای برای برقراری ارتباط با خدایان. بنابراین، دود، با برخاستن، پلی بود بین فانیان و دنیای مقدس خدایان. علاوه بر این، اصطلاح عطر خود گواه این میراث اجدادی است. در واقع، ریشه لاتین آن per fumum به معنای واقعی کلمه به عنوان “دود” ترجمه می شود. بنابراین استفاده از نت های دودی در ترکیب بندی ها بازگشتی به ریشه ها، به منشأ عطرسازی و مقدس ترین معنای آن است.

Perfume and ginger - نت‌های دودی در عطر

چگونه آن نت های خاص را دریافت می کنید؟

راه های مختلفی برای افزودن این تفاوت های ظریف ظریف به یک ترکیب وجود دارد. بینی می تواند موادی را که به طور طبیعی نت های دودی را خارج می کنند در فرمول ترکیب کند. راه حل دوم این است که مواد اولیه خاصی را مستقیماً دود کنید تا تونالیته های جدیدی را نشان دهند.

الموندو
عطر زنانه استي لادر بيوتيفول ماگنوليا اينتنس

چوب ها و رزین های دودی در عطر ها

بسیاری از مواد به طور طبیعی این رنگ‌های دودی جذاب را نشان نمی‌دهند. اما این چیزی نیست که عطرساز را از کشیدن مواد خام خاص باز می دارد تا تفاوت های ظریف جدیدی به آنها بدهد. و برخی از گیاهان، به ویژه چوب ها و رزین ها، به نظر می رسد برای آن ساخته شده اند. این مورد در مورد چوب‌های معطری مانند چوب صندل، سدر یا عود است که پس از دود کردن، اسانس‌های قوی‌تر و غنی‌تری را آشکار می‌کنند و بین رایحه‌های حیوانی و حس هوا در نوسان هستند. همچنین می توان پاتچولی را دود کرد تا جنبه خام و صمغی آن بیشتر برجسته شود. مانند چوب های گرانبها، رزین ها و سایر بلسان ها نیز به دلیل کشیدن سیگار از نظر بویایی بسیار جالب هستند. آنها احساسات بیشتری را نشان می دهند.

سایر مواد به لطف فرآیند سیگار کشیدن به روشی متفاوت آشکار می شوند. این مورد وانیل است که با ظرافت های مشروب بسیار صاف می شود. تنباکوی دودی احساسات و رمز و راز زیادی را به یک ترکیب، با تفاوت های ظریف و گرم و عسلی ارائه می دهد.

wines and spirits - نت‌های دودی در عطر

استفاده از نت های دودی در عطرسازی

عطرهایی که شامل نت های دودی در هرم بویایی خود هستند، عموما آب میوه هایی با شخصیت قوی هستند! ترکیبات کمی وجود دارد که وجه غالب آن دودی است. در واقع، این نت‌ها اغلب کم استفاده می‌شوند، زیرا بسیار قدرتمند و به خصوص بسیار سرسخت هستند. اما افزودن نت‌های دودی به یک ترکیب می‌تواند به آن غنا و عمق بیشتری ببخشد، همراه با حسی بسیار. با این حال، این جنبه بویایی کاملاً مطبوع و سبک باقی می ماند و عطر را سنگین نمی کند. نت‌های دودی را می‌توان در یک زمان حیوانی، چرمی، شیپری و چوبی با هم ترکیب کرد. یک چیز مسلم است، آن‌ها آن «کم اضافه» را با جنبه‌ای شگفت‌انگیز و تقریباً عرفانی به عطر می‌آورند.

الموندو
چگونه شمع ها را معطر کنیم

آیا این نوع نت ها را در عطرها دوست دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *