دانستنی های عطر

نت عنبر در عطر و عطرسازی

نت عنبر در عطر و عطرسازی

کشف منشا و اسرار عنبر، یکی از گرانبهاترین و ارزشمندترین مواد اولیه عطرسازان

کهربا موضوعی جذاب و جذاب برای هزاران سال است. هنگام تداعی کهربا، مردم اغلب بین رزین مورد استفاده به ویژه برای جواهرات و مواد خام مورد علاقه عطرسازان اشتباه می گیرند. اینها دو چیز بسیار متفاوت هستند. یکی یک رزین فسیلی با رنگ های برجسته زرد نارنجی است که توسط درختان مخروطی ترشح شده و میلیون ها سال پیش شکل گرفته است. دیگری، عنبر، ماده ای با منشأ حیوانی است که در عطرسازی بسیار محبوب است. نام آن از عربی «انبار» به معنای نهنگ اسپرم گرفته شده است. اما چه ارتباطی می تواند بین این حیوان دریایی و عطر وجود داشته باشد؟ بیایید منشا و اسرار این ماده خام مرموز را فاش کنیم…

عنبر: منشا شگفت انگیز

عنبر یک ماده خام حیوانی است، درست مانند مشک. این در واقع یک بتن ریزی از نهنگ اسپرم است. سیتاس برای تغذیه، کالاماری بزرگی را می خورد که منقار آن به دیواره های روده اش آسیب می رساند. این باعث ایجاد ضایعاتی می شود که نهنگ اسپرم با ترشح ماده ای که سپس به طور طبیعی دفع می شود بهبود می یابد: این اولین شکل عنبر است.

در اولین نگاه و اولین بو، کهربای خاکستری از رایحه لطیف و لطیف عطر شما دور است. بوی نسبتاً ناخوشایندی منتشر می کند و ظاهری مایل به سیاه با قوام نرم دارد. عنبر که تحت تأثیر جریانات شناور است، شروع به روشن شدن می کند و به خاکستری نقره ای یا تقریباً سفید تبدیل می شود. در وسعت اقیانوس ها به لطف اثر نمک دریا کم کم سفت می شود و بوی آن متحول می شود، تصفیه می شود. بدون این مرحله شناور، بوی بتن قابل تحمل نخواهد بود. بنابراین، برای بازیابی این ماده گرانبها، نهنگ های اسپرم نه شکار می شوند و نه مورد سوء استفاده قرار می گیرند.

الموندو
عطر لیلی رایحه ای جدید از فلوریس

پس عنبر چه شکلی است؟

سنگ‌های کهربایی خاکستری که در این نقطه مانند بلوک‌های بزرگ به نظر می‌رسند، توسط جریان‌ها رانده می‌شوند، در نهایت در سواحل سواحل گیر می‌افتند. سنگ تیره کوچک یا قطعه بزرگ، عنبر شکل عمومی ندارد. با این حال، ماهیگیران با تجربه می دانند که چگونه آن را در بین تمام سنگ های دیگر تشخیص دهند. و وقتی از قیمت و کمیاب بودن آن مطلع هستید، درک دلیل آن آسان است!

تفاوت کهربا و عنبر

ambre gris tryptique 1 - نت عنبر در عطر و عطرسازیدر سمت چپ، کهربا را به عنوان رزین فسیلی می بینید.

در سمت راست، عنبر که از اسپرم وله می آید و در عطرسازی استفاده می شود.

منشا عنبر برای مدت طولانی یک راز بوده است. ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد، چینی‌ها فکر می‌کردند که این عطر آب دهان اژدها است که روی صخره‌های دریای آزاد می‌خوابد، بنابراین عمیقاً در اقیانوس آب می‌ریزند. یک پزشک عرب به نام ابن سینه نظریه دیگری در مورد یک فواره زیر آب ارائه کرد که منشا عنبر را توضیح می داد. با این حال، استفاده از آن به دوران باستان باز می گردد. مصری ها قبلاً از آن در بخورها و سایر روغن های معطر خود استفاده می کردند. به دلیل خواص تقویت‌کننده‌ی آن بسیار قدردانی می‌شود، همچنین به عنوان یک آرایش واقعی استفاده می‌شود.

عنبر در قرون وسطی که به دلیل خواص دارویی آن مورد توجه بود، وارد اروپا شد و قیمت آن به سرعت به قیمت طلا رسید! سپس آن را در یک پوماندر (یا سیب کهربا) به دور گردن می‌بندند، که شبیه یک توپ فلزی سوراخ‌دار حاوی یک تکه کوچک کهربا است و از بیماری‌ها محافظت می‌کند. برخی نقل می‌کنند که ماری آنتوانت هر روز یک شکلات داغ با کاکائو، وانیل و عنبر می‌نوشید. در حالی که جد او لویی چهاردهم آن را در آبگوشت های بهداشتی خود می نوشید.

الموندو
عطر مردانه و زنانه گالیوانت ناپل

عطری بی نظیر

توصیف بوی عنبر سخت است زیرا با توجه به زمان صرف شده در دریا و منشاء آن متفاوت است. البته نت‌های سنگین و قدرتمندی از رایحه حیوانات، حتی مشک، آزاد می‌کند. بینی شما با نت های چوبی تنباکو، ادویه های شرقی یا بستر جلبک دریایی قلقلک می دهد. کهربای خاکستری نیز با وانیل گرمتر و نت های خامه ای حواس ما را بیدار می کند. برای هر بینی خاطره متفاوتی را تداعی می‌کند و به سوغاتی‌های بویایی اجازه می‌دهد آن‌ها را جلوه دهند. از بخورهای سوزانده شده در کلیساها گرفته تا عطر بازارهای شرقی، عنبر هزاران وجه خود را نشان می دهد تا بینی هایی را که به دنبال احساسات هستند، خوشحال کند.

کاربرد عنبر در عطرسازی

عنبر بسیار نادر است (تنها ۱ تا ۵ درصد نهنگ های اسپرم آن را تولید می کنند)، منطقاً عنبر ماده خام بسیار گران قیمتی است. امروزه، کهربای خاکستری که در اکثر عطرها استفاده می‌شود، از یک ماده مصنوعی به دست می‌آید که به لطف کار و دانش عطرسازان با استعداد، به طرز هوشمندانه‌ای تولید می‌شود. بار دیگر، سنتز پالت گسترده ای از رایحه ها را با دموکراتیک کردن استفاده از موادی که در غیر این صورت به نخبگان اختصاص داده می شود، به Noses ارائه می دهد.

در عطرسازی اغلب از عنبر به عنوان ثابت کننده استفاده می شود. این به بهبود ماندگاری عطر کمک می کند تا ماندگاری بیشتری روی پوست شما داشته باشد. در واقع، یادداشت های ماندگار آن اجازه می دهد تا بی ثبات ترین ها را تنظیم کنید. به همین دلیل است که می توانیم در بسیاری از ترکیبات ردی از کهربا پیدا کنیم. معمولاً با نت های لذیذ، گرم یا چوبی و موادی مانند وانیل، مشک یا پاتچولی مرتبط است. متوجه شدید که چرا یکی از مواد اولیه ضروری عطرهای شرقی است. همچنین کاملاً با فرمول های گل و تند مطابقت دارد. عنبر با دادن جنبه های گرم، عمیق و حسی به آنها عطرهای بسیاری را تصعید می کند.

الموندو
معرفی عطر زنانه دولچه رز 2021

وقتی ما اینطور خلق کردیم، ما می خواستیم این عنصر ارزشمند را برجسته کنیم. عنبر در نت پایه خود می نشیند و کوکتلی از گل ها و ادویه ها را تصعید می کند: ترنج، گشنیز، دانه تونکا، یاس، مشک یا پاتچولی و وانیل. ما این عطر را دعوتی به یک سفر درونی، مدیتیشن و آرامش می دانیم. ابتدا به عنوان یک ادو پرفیوم برای استفاده روزانه شما ساخته شد، ما به سرعت یک نسخه عطر خالص حتی شدیدتر ایجاد کردیم. و اگر عاشق چرت زدن های معطر در مبل خود هستید، از سفر با بخورهای ما لذت ببرید…

عنبر ماده اصلی عطر ماست.

عطر ما با عنبر به عنوان ماده اصلی ایجاد شده است.

آیا می دانستید منشا عنبر؟ آیا قبلاً به این ماده معتاد شده اید یا اکنون آماده هستید آن را امتحان کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *