دانستنی های عطر

نت مرکبات در عطرسازی

خانواده بویایی مرکبات و سیب های طلایی

عطر مرکبات نشاط آور و تازه است، که تعجب آور نیست اگر در نظر بگیرید که این خانواده بویایی شامل عطرهایی است که از مرکبات تشکیل شده است. پس از بازگشت به منشا و تکامل عطر شیپر، اکنون پیشنهاد می کنیم نگاهی دقیق تر به خانواده بویایی جدید بیندازیم. خانواده بویایی مرکبات اسیدی و تازه، عطرهای هسپریدی را که از مرکبات ساخته شده است، جمع آوری می کند. منشا عطر مرکبات را که نام آن از اساطیر یونانی گرفته شده است و ویژگی های این عطرهای طراوت و نشاط آور را کشف کنید. لطفا اجازه دهید تابستان خود را تازه کنیم…

خانواده بویایی مرکبات: چه بویی دارد؟ نمای کلی معطر

خانواده بویایی مرکبات عطرهای ساخته شده در اطراف مرکباتی مانند پرتقال، گریپ فروت، ترنج، لیمو… رایحه تازه، سبک و نیروبخش آنها از اسانس این میوه ها است که با فشار دادن پوست آنها استخراج می شود. این روش بیان است که فقط برای مرکبات، یکی از تکنیک های تولید عطر است که در اینجا توضیح می دهیم. این خانواده بویایی مرکبات قدیمی ترین خانواده است که از زمان ظهور اولین ادکلن در قرن هفدهم استفاده شده است. نت های مرکبات تند و درخشان هستند و به دلیل تازگی که به ترکیب می بخشند بسیار قدردانی می شود. آنها را عمدتاً در نت‌های ابتدایی عطرها خواهید یافت که فرارترین آنهاست.

بیایید نت های مرکبات را مرور کنیم

در حالی که همه مرکبات به عنوان یک مخرج مشترک تازگی دارند، هر میوه متفاوت است و لمس شخصی خود را به یک عطر می بخشد. کلاسیک‌های بزرگ امروزی با نت‌های نسبتاً جدیدی همراه می‌شوند که به عطرسازان اجازه می‌دهد تا پالت رایحه‌های مرکبات خود را گسترش دهند. در میان رایج ترین نت های مورد استفاده در رایحه هسپراید، موارد زیر را خواهید یافت:

الموندو
عطر ادکلن زنانه اسکار د لا رنتا آلیبی 2021

لیمو: جنبه بسیار انرژی زا و دردناکی دارد. این یک نت “بالا” است که در تماس با سایر مواد تشکیل دهنده افزایش می یابد. اسانس آن به طور گسترده در عطرسازی، هم در ادکلن و هم در ترکیبات پیچیده تر استفاده می شود.

   پرتقال: تلخ، شیرین، بیگاراد… همه پرتقال ها را نمی توان در یک سبد گذاشت! گاهی اوقات شیرین و درخشان یا تلخ با تناژهای سبز، انواع مختلف پرتقال رایحه های معرف عطر مرکبات هستند.

    ترنج: اسانس ترنج پیچیده تر از روغن لیمو است. رایحه ای منحصربفرد و بسیار تصفیه شده دارد. این نت نهایی مرکبات است. هم گلی و هم شیرین، و هم سبز و تلخ، به عنوان یک تثبیت کننده برای ایجاد یک دسته گل واقعی از رایحه عمل می کند.

ماندارین: همه عطرهای مرکبات را درخشان می کند! روغن اسانس ماندارین مانند یک پرتو واقعی آفتاب، جنبه سبز و آفتابی به لهجه های کمی تلخی که از پوست آن می آید، می بخشد.

گریپ فروت: بین پوملو و پرتقال شیرین، گریپ فروت ترکیبی است. و بوی آن منعکس کننده ویژگی منحصر به فرد آن است: تازه، شیرین، اما همچنین تلخ و روشن. این یک طرف مقوی و انرژی زا آشکار می کند. گریپ فروت به طور خاص با وتیور و همچنین با نت های میوه ای و معطر سازگاری دارد.

Citrus fragrances - نت مرکبات در عطرسازی

اما این فهرست هنوز کامل نیست. هنوز تعداد زیادی از مرکبات وجود دارد که می توانند در ترکیبات ترکیب شوند: سیترون، یوزو، کومکوات، کلمانتین، آهک …

گریپ فروت کوبایی و روغن لیمو آرژانتینی با اسطوخودوس بلغاری و رزماری شمال آفریقا ترکیب می شود. اشاره ای از گیاه پاتچولی از اندونزی این سفر بویایی را کامل می کند و این رایحه تازه… تقریبا یخ زده را گرم می کند! مرکبات و تقویتی درخشان که در آن مرکبات رنگارنگی مانند ماندارین توسط درخت انجیر تسکین می‌یابد، که در سایه آن چرت‌های معطری شایسته می‌زنیم… مرکبات پس از آن به قلب گلی سبک و نت‌های پایه چوبی شیپری تداعی می‌شوند. عطری درخشان برای ماندگاری بارها و بارها در تابستان…

الموندو
عطر ادکلن آبزرور هوم سيك 2021

خاستگاه خانواده بویایی مرکبات اسطوره سیب طلایی

هسپریدها در یک باغ الهی در جزیره ای در دریای اژه زندگی می کنند. دختران اطلس و هسپریس، سه پوره مراقب درخت سیب‌های طلایی هستند و به هرکسی که طعم آن‌ها را می‌چشد، جاودانگی می‌دهند، و هراکلس در نهایت می‌دزدد… افسانه دقیقاً نمی‌گوید آن سیب‌های طلایی کدام میوه‌ها بودند. اما بسیاری از تفاسیر نشان می دهد که آنها پرتقال بودند. ناشناخته در یونان، رنگ و انعکاس خورشید روی پوست آنها را شبیه سیب کرده است! بنابراین هنگامی که یونانیان اولین مرکبات وارداتی از آسیا را در قرن سوم قبل از میلاد کشف کردند، آنها را هسپرید نامیدند. به گفته رومی ها، این باغ از هسپریدها بین سیسیل و کالابریا، در دره های معطری که زیباترین مرکبات در آنجا رشد می کنند، قرار دارد. خانواده بویایی مرکبات در راه است…

تولد عطر مرکبات

هسپریدها پس از یک اکسپد آسیایی وارد عطرسازی می شوند اسکندر مقدونی که گیاهان مرکبات را به یونان آورد. اعراب از قرن دهم در مدیترانه پرتقال تلخ می رویند. ترنج در قرن پانزدهم در کالابریا ظاهر شد. از جنبه فنی، تولد خانواده بویایی مرکبات با کشف تقطیر با بخار که توسط Avicienne بتن ریزی شده است، و همچنین با تقطیر الکل، که راه را برای شکل جدیدی از عطرسازی هموار کرد، مرتبط است.

اولین نت های مرکبات در اوایل سال ۱۳۷۰ با ایجاد اولین ترکیبات عطری، به ویژه آب ملکه مجارستان ظاهر شد. این آب معجزه آسا از رزماری و مریم گلی تشکیل شده است که با سرو و ترنج همراه بوده است. سپس چندین آب معطر ظاهر شد، مانند Eau de Mélisse des Carmes، سرکه چهار دزد… اگرچه دستور العمل ها متفاوت است، اما همه آنها شامل مرکبات هستند. اما تولد رایحه مرکبات بدون شک به ظاهر ادکلن بازمی گردد. دستور غذای اصلی ژان ماری فارینا شامل لیمو، ترنج، پتی گرین و نرولی بود. این آب تحسین برانگیز که در تقاطع بهداشت، دارو و زیبایی قرار دارد، در طول اعصار زنده خواهد ماند تا امروزه در مخلوط هایی که به همان اندازه تازه و نشاط آور هستند استفاده شود.

الموندو
یک عطر برای هر فصل؟

عروسی خانواده بویایی مرکبات

نت های مرکبات سبک هستند و بنابراین کاملا فرار هستند. به همین دلیل مدت‌هاست که آنها به دسته ادکلن‌هایی که ماندگاری چندانی ندارند محدود شده‌اند. اما امروزه، آنها را با قلب های گلی و نت های پایه چوبی، شیپر یا مشک ترکیب می کنند تا نت های بالایی ادو تویلت یا عطر را تصعید کنند!

در میان این زیرخانواده ها، هسپریدهای معطر را می یابیم. بنابراین عطرساز پالتی از گیاهان معطر مانند اسطوخودوس، نعناع، ​​مریم گلی، آویشن را اضافه می کند… این زیر خانواده کاملاً شبیه فرمولاسیون های ادکلن است. هسپریدهای تند نیز به ذهن می رسند. سپس طراوت مرکبات با شدت ادویه هایی مانند دارچین، فلفل، زنجبیل تغییر می کند… در ترکیبات چوبی مرکبات، ترکیبات مقوی با نعناع هندی یا چوب صندل مطابقت دارد و با نت های پودری مانند زنبق یا میموزا تقویت می شود. همانطور که حدس زده اید، هسپریدها فقط مربوط به ادکلن نیستند و اکنون هزاران راه برای ترکیب آنها برای ایجاد رایحه های باورنکردنی وجود دارد.

آیا شما از طرفداران عطر مرکبات هستید؟ دوست دارید کدام مرکبات را در عطرهای مورد علاقه خود بو کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *