دانستنی های عطر

نت های شرقی در عطرسازی

نت‌های شرقی: رایحه‌های شگفت‌انگیز

نت های شرقی رایحه های شگفت انگیزی با لهجه های گرم و شیرین و جنبه های حیوانی ایجاد می کنند

نت های شرقی که از سپیده دم شناخته شده اند، در رایحه های گرم آشکار می شوند. این عطرها که یکی از رایج‌ترین خانواده‌های بویایی محسوب می‌شوند، ما را وادار می‌کنند در چند قطره به سرزمین‌های آتشین با قصه‌ها و افسانه‌های پر از رمز و راز سفر کنیم. عطرهای مجلل، ملایم و شیرین، با نت های شرقی، فضایی آرام و تقریباً عرفانی ایجاد می کنند. بین رایحه‌های حیوانات، ادویه‌ها، مومیایی‌ها و دیگر چوب‌های معطر، واقعاً چه چیزی را پشت این خانواده نفسانی پنهان می‌کنند؟

خاستگاه نت های شرقی

ریشه نت های شرقی در اروپا به قرون وسطی باز می گردد. به لطف اکتشافات انجام شده در طول جنگ های صلیبی در قرن های ۱۲ و ۱۳ است که مشرق زمین همراه با غنای بویایی مختلف آن کشف شد. کشتی‌های شوالیه‌های صلیبی به اروپا بازگشتند، انبارهایی که مملو از انواع مواد اولیه ناشناخته بودند. جوز هندی، کافور، مر، فلفل و سایر مومیایی ها به لطف راه های تجاری جدید مبادله می شد. غرب مواد معطر جدیدی را کشف می کند که در تضاد با گل ها و سایر گیاهانی است که در آن زمان استفاده می شد. مشک، کهربا و زعفران به زودی بالاترین بینی ها را تسخیر کردند. اشراف در حمام‌های معطر ادویه استراحت می‌کردند و با افتخار یک پومماندر مملو از رایحه‌های به اصطلاح آفرودیزیک می‌پوشیدند. خیلی سریع این مواد توسط کل جمعیت پذیرفته می شوند. سپس نت های شرقی با تمام قدرت و غنا خود را تحمیل می کنند.

الموندو
عطر ادکلن گلیونت بخارا 2020

A drop of coffee in your perfume - نت های شرقی در عطرسازی

ترکیبات اسطوره ای، آب میوه های نمادین

ترکیبات مشرق زمین برای قرن ها تقریباً همه بینی ها را اغوا کرده اند و امروزه در زمینه عطرسازی همچنان در پیش زمینه هستند. اما از قرون وسطی و با ظهور عطرسازی مدرن، کار ترکیب بندی اصلاح شد. در نتیجه، رایحه های شرقی بدون این که سر و صدا داشته باشند، بسیار شیفته تر شده اند. اولین عطری که راه را برای نت های شرقی هموار کرد Jicky by Guerlain بود که در سال ۱۸۸۹ روانه بازار شد. این ترکیب سپس وانیلین و کومارین را که از دانه تونکا به دست می‌آیند و مقداری از سیوت ترکیب می‌کرد. سپس کوتی در سال ۱۹۰۸ عتیقه آمبره خود را متشکل از عنبر و وانیل تصور کرد. در مواجهه با این موفقیت‌های بزرگ، بیشتر خانه‌های عطر، نسخه معطر خود را از شرق خلق خواهند کرد.

نت های شرقی: یک توافق نه چندان مرموز

اما این عطرهای اعتیادآور حاوی چه چیزهایی هستند؟ ترکیبی هوشمندانه از لطافت، گرما و احساسات!

نت‌های شرقی بخشی از خانواده بزرگی هستند که با رایحه‌ای ملایم و پودری همراه با رایحه‌ای ملایم تند و ظرافت‌های ظریف دلپذیری را ایجاد می‌کنند! این آکوردها امکان خلق عطرهای شرقی زنانه و مردانه را با ترکیبات غنی و قدرتمند فراهم می کند. این نت ها در انحصار یک ماده واحد نیستند، بلکه ترکیبی از رایحه ها هستند. مواد اصلی آکورد شرقی عنبر، وانیل، دانه تونکا و پاتچولی است. علاوه بر این، انواع مختلفی از مومیایی ها مانند بنزوئین یا بلسان پرویی با رایحه های چوبی و وانیلی و همچنین مر، بخور، استایراکس، مشک وجود دارد… ما به ادویه هایی مانند دارچین یا میخک نیز فکر می کنیم. همه این مواد دارای یک مخرج مشترک هستند: همه آنها به قدرت و حس حسی یک ترکیب کمک می کنند.

الموندو
عطر ادکلن دیپتیک اورفئون

Mineral notes in perfumery - نت های شرقی در عطرسازی

عروسی های بویایی

نت های شرقی که معمولا به عنوان نت پایه در هرم بویایی قرار می گیرند، با انواع مختلفی از ترکیبات ترکیب می شوند. اگر وانیلی یا شرقی های تند رایج ترین هستند، شرقی های چوبی از اوایل دهه ۱۹۸۰ رایج شدند. با افزودن چوب های گرانبها مانند چوب صندل یا سرو، این انجمن جدید آن دسته از آقایانی را که قبلاً تمایلی به استفاده از عطرهای شرقی نداشتند را اغوا می کند. نت‌های شرقی را می‌توان با جنبه‌های میوه‌ای ترکیب کرد تا به آن‌ها لطافت و طراوت ببخشد. شرقی های گلدار، به نوبه خود، هماهنگی های بسیار هوس انگیزی بین سبکی و مجلل ایجاد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *