دانستنی های عطر

نت های معدنی در عطرسازی

نت های معدنی در عطرسازی

نت‌های معدنی جنبه‌های مرطوب و شوری را نشان می‌دهند که طراوت زیادی را به عطرها می‌آورند. برای ایجاد عطر، عطرسازان از تمام عناصر طبیعت به ویژه مواد معدنی الهام می گیرند. در چند سال گذشته، جنبه‌های مرطوب و شور آن‌ها بینی‌ها را به خود جلب کرده است که از آن‌ها برای رونویسی شکل جدیدی از طراوت معطر استفاده می‌کنند. ما با شما مشخصات بویایی این نت های معدنی جدید را رمزگشایی می کنیم.

مواد معدنی، آن چیست؟

قبل از اینکه به عطرهای آنها نگاه کنید، مهم است که بفهمید مواد معدنی چیست. این اصطلاح عمومی به یک ماده جامد، غیر آلی (یعنی منشأ آن نه حیوانی و نه گیاهی است) و متبلور اشاره دارد. به طور خلاصه، کانی ماده اصلی تشکیل دهنده سنگ است. تولد آن ناشی از یک فرآیند زمین شناسی است که به مبدأ جهان باز می گردد. این ماده معدنی با توجه به تأثیرات اقلیمی هوا، دما، آب و همچنین باکتری‌های مختلف موجود در محیط خود تکامل می‌یابد و سازگار می‌شود. بیش از ۴۷۰۰ نوع کانی مختلف شناسایی شده است. از قرن هفدهم، آنها بر اساس ترکیب شیمیایی خود در ۸ دسته مجزا از جمله سولفات ها، فسفات ها و هیدروکسیدها طبقه بندی شده اند.

نت های معدنی در عطرسازی مواد معدنی چه بویی دارند؟

در نگاه اول به نظر می رسد دنیای مواد معدنی و عطرسازی شباهت زیادی به هم ندارند. با این حال، عطرسازان از هر چیزی که آنها را احاطه کرده است الهام می گیرند. مانند گل ها، چوب ها یا حتی رایحه های دریایی، جنبه های معدنی جهان بویایی بسیار خاصی را تداعی می کنند. بنابراین، نت‌های معدنی در عطرسازی، حس طراوت، چه مرطوب و چه شور را توصیف می‌کنند. جنبه تازه آنها مانند نت های مرکبات نیست، که بسیار فرار و درخشان تر هستند. ظرافت های معدنی ماندگاری بیشتری خواهند داشت و طراوت تقریباً یخی را با تکامل عطر نشان می دهند. آنها بیشتر شبیه نت های دریایی هستند، با جنبه آبکی متضاد تر و شخصیت بسیار خام تر و شدیدتر، که همچنین یک طرف “تمیز” را گسترش می دهد.

الموندو
عطر پادشاهان و ملکه ها

Discover the use of clove in perfumery - نت های معدنی در عطرسازی

ظهور نت های معدنی در عطرها

نت های معدنی به تازگی در دنیای عطرسازی ظاهر شده اند. موفقیت آن‌ها در مورد بینی‌ها به‌ویژه با ساخت عطری که پس از انتشار در سال ۲۰۰۶ به نام Terre d’Hermès از خانه‌ای به همین نام به نماد تبدیل شد، آشکار شد. این عطر که توسط بینی با استعداد Jean-Claude Ellena طراحی شده است، تضاد نیروبخش بین عناصر، زمین و دریا را برجسته می کند. ترکیبات آن شامل برگ شیسو می باشد. این گیاه معطر آسیایی رایحه های معدنی و گیاهی را نشان می دهد. اما این عطر همچنین یکی از اولین عطرهایی است که دارای یک عنصر غیر معمول است: سنگ چخماق. این ماده خام که از طریق سنتز تولید می شود، نفسی از طراوت را به ترکیب می بخشد. این ماده رایحه ای خاکی، قوی، مرطوب و معدنی می دهد. از آن زمان، این عطر الهام بخش چندین طراح بوده است که این جنبه ها را به پالت بویایی خود اضافه کرده اند.

مواد تشکیل دهنده

از آنجایی که امکان استخراج اسانس از سنگ وجود ندارد، جنبه های معدنی اغلب نت های مصنوعی هستند که در آزمایشگاه ایجاد می شوند. این‌ها شامل نت‌های «ازونیک» مانند کالون است. این مولکول رایحه ای تازه و کمی بادیان را نشان می دهد که می توانید آن را در ادوپرفیوم ما پیدا کنید. اما می‌توان با آکوردها و مجموعه‌ای از مواد طبیعی مختلف برای به دست آوردن یک جنبه معدنی نواخت. ترکیب نت های کهربا با مواد سبزتر به شما این امکان را می دهد که به طور طبیعی بوی آسفالت مرطوب یا سنگ نمک را بازسازی کنید. به دلیل تازگی و طراوت خالص آنها، عطرسازان عموما آنها را در بالای هرم بویایی قرار می دهند. قدرتمند، آنها نفس سرد خود را در سراسر ترکیب پخش می کنند.

الموندو
عطر روغنی اونتوس کرید مردانه

Cinnamon em bark for a ride - نت های معدنی در عطرسازی

نت های معدنی، رایحه مردانه یا زنانه؟

مانند سایر مواد مورد استفاده در عطرسازی، نت های معدنی را نمی توان در اولین بوی مردانه یا زنانه توصیف کرد. با این حال، آنها به دلیل طراوت و طبیعی بودن بیشتر در عطرهای به اصطلاح مردانه یافت می شوند. سپس با مواد چوبی، مواد معطر یا آکوردهای سرخس ترکیب می شوند. اما نت های معدنی در آبمیوه های زنانه تری نیز وجود دارند. آنها پویایی و عمق را به تفاوت های ظریف گلی یا میوه ای می آورند. منحصر به فرد، این سایه ها از قوانین ثابت پیروی نمی کنند و می توانند مطابق میل شما باشند!

آیا از نت های معدنی خبر داشتید؟ آیا دوست دارید رایحه تازه و شدید آنها را در عطرهای خود احساس کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *