دانستنی های عطر

نت های چوبی پیاده روی معطر

نت های چوبی: پیاده روی معطر

نت‌های چوبی بخشی از اکثر عطرهای شما هستند: کشف کنید که چرا این نت‌های قدرتمند و گرم مورد استقبال قرار گرفته‌اند. ما قبلاً در مقاله قبلی ۷ خانواده بویایی را معرفی کرده ایم که همه عطرهای شما را طبقه بندی می کنند. در میان آنها دسته ای با رایحه های گرم، صمغی، مرطوب یا حتی دودی وجود دارد: خانواده چوبی که اکثریت عطری را در بر می گیرد. نت های آن ظرافت، پیچیدگی و شخصیت زیادی را به ترکیبات خود می آورند. مانند قدم زدن در جنگل، اجازه دهید شما را به کشف اسرار نت های چوبی ببریم.

نت های چوبی، سنگ بنای عطرسازی؟

از دوران باستان، چوب یک ماده معطر محبوب بوده است. مردم در طی مراسم مذهبی تراشه های چوب و رزین را می سوزاندند. برخی معتقدند که چوب صندل رفاه و آرامش را به ارمغان می آورد. در خاورمیانه، سرو درختی مورد احترام است که از چوب مقدس آن برای ساختن باغ های معلق بابل استفاده می شده است.

نت های چوبی هنوز هم بسیار محبوب هستند و حتی به عنوان “ستون ستون فقرات” عطرها در نظر گرفته می شوند. قبل از تبدیل شدن به یک خانواده بویایی به تنهایی، آنها به عنوان ثابت کننده خدمت می کردند. بنابراین آنها چارچوب بویایی را تشکیل می دهند که سایر نت های ترکیب بر آن بنا شده است. سال‌هاست که یافتن عطرهای بدون سایه چوب به ندرت تبدیل شده است. این نت‌ها را می‌توان در چندین زیرخانواده بویایی مانند چوب‌های آبزی، چوب‌های معطر، یا گل‌ها، تند یا چیپر وودی یافت.

عطرهای نمادین

اولین عطر چوبی با استفاده از این نت های پررنگ Vetiver by Carven در سال ۱۹۵۷ بود. عطری مردانه توسط خانم کارون برای ارائه رایحه ای تازه و لطیف به همسرش. در اینجا، وتیور با عصاره‌های اسطوخودوس و ابسنت ترکیب می‌شود تا جلوه‌ای «پوست مرد» به آن بدهد. سپس گابریل شنل معروف و عطرسازش ارنست بوکس راه را برای اولین عطر چوبی زنانه هموار خواهند کرد. Bois des Îles که در سال ۱۹۶۲ افتتاح شد، با استانداردهای آن زمان فاصله زیادی دارد. این عطر مانند کوکو نت های زنانه و مردانه را با هم ترکیب می کند. چوب صندل Myosore با گل های مجلل و نت های میوه ای هلو مطابقت دارد.

الموندو
عطری با نت لیمویی آتلیه کولون لیمون ایسلند

 

نت های چوبی چیست؟

 

نت های چوبی از اسانس خزه و چوب درختان به دست می آیند. این روغن های گیاهی را می توان از گیاهانی مانند پاتچولی و وتیور نیز استخراج کرد. این خانواده بزرگ بویایی به چندین زیر دسته تقسیم می شود:

 

   چوب‌های کهربا: مولکول‌های مصنوعی رایحه‌های چوبی را با نت‌های عنبر مانند پالیساندرول، کشمیران یا بویزامبرن ترکیب می‌کنند. اینها بوهای پیچیده اما چندگانه هستند و بسیار قوی هستند. آنها با سایه های وتیور، سدر یا پاتچولی مشخص می شوند که عطر آنها عطر تنباکو را تداعی می کند. عطاری ها معمولا از چوب کهربا به عنوان تثبیت کننده استفاده می کنند.

 

  چوب‌های کف‌دار: گلسنگ یا خزه، ماده‌ای بین جلبک دریایی و قارچی است که روی تنه درختان یافت می‌شود. این ماده اولیه نمادین در عطرسازی است. مطلق خزه بلوط، که می تواند از چندین نوع درخت باشد، خاطرات پیاده روی در جنگل را به ذهن ما تداعی می کند. خزه درختی که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین پایه اصلی خانواده بویایی دیگر، چیپری ها است.

 

  مرطوب‌ها: جنگل‌های مرطوب بوی درختان زیر درخت را به یاد می‌آورند که در سحر هنوز غرق از رطوبت هستند. این ریشه وتیور است که سایه ای خاکی، مرطوب و حتی دودی ایجاد می کند. این همچنین یک کلاسیک عالی از نت‌های چوبی است که به یک فرمول جنبه آرامش‌بخش و تازه می‌دهد.

 

    چوب های دودی: عطرسازان از چوب گایاک در بسیاری از عطرهای چوبی استفاده می کنند. درختی است که در پاراگوئه یافت می شود. جوهر آن گرم، دودی و شبیه نت های چرمی است.

الموندو
عطر زنانه تام فورد ویولت بلوند

 

  رزین ها: درختان به طور طبیعی با ترشح یا برش تنه رزین تولید می کنند. این رزین که توسط عطرسازان قدردانی می شود، به عنوان پیوندی در ترکیبات استفاده می شود. در میان محبوب ترین ها می توان سیست لابدانوم یا بنزوئین را یافت. جنبه‌های چوبی، تند و بالزامیک آن‌ها به رایحه‌های چوبی پر و شدت می‌بخشد.

 

    چوب های خشک: سدر و خس خس می توانند طرف های خشک، خاکی و گاهی گرد و غباری داشته باشند.

 

مواد اولیه نت های چوبی

  • چوب های طبیعی

 

هنگامی که در مورد چوب در عطرسازی صحبت می شود، نمادین ترین نت ها عبارتند از سدر، چوب صندل، نعناع هندی یا وتیور.

sandalwood - نت های چوبی  پیاده روی معطر

چوب صندل

چوب صندل

چوب صندل از دوران باستان با رایحه عرفانی خود مورد استفاده قرار می گرفته است. این ترکیب ظاهری کرمی و مخملی را برای آبمیوه ای احساسی و گرم به ارمغان می آورد. شما می توانید آن را در عطر دریایی ما یعنی ïōdé بیابید که در قلب رایحه پایه ساخته شده از عنبر و نت های چوبی قرار دارد.

cedar - نت های چوبی  پیاده روی معطر

سدر

سدر خشک تر است، می ترکد. بوی آن بوی مدادی را که تازه تراشیده شده را تداعی می کند و به هر ترکیبی استحکام و شخصیت می بخشد.

چوب صندل یکی از مواد اولیه مورد استفاده در خانواده بویایی چوبی با بوی گرم و کرمی است.

سدر درختی است که از اسانس آن در عطرسازی برای آوردن نت های چوبی به یک ترکیب استفاده می شود.

وتیور

 اسانس وتیور از ریشه گیاه می آید و ابتدا به عنوان تثبیت کننده استفاده می شود. سپس دنیای عطرسازی ویژگی‌های بویایی بسیار آن را می‌شناسد تا آن را به یکی از اجزای اصلی عطرهای چوبی برای نت‌های خاکی، گیاهی و زنده‌اش تبدیل کند. اسانس وتیور هائیتی به عطر ما سایه هایی سبز، آرامش بخش و نیروبخش می دهد.

الموندو
معرفی عطر ادکلن مردانه جان وارواتوس فور من

    عنصر در عطرسازی به هر ترکیبی نت های گرم و دلپذیر می دهد. Carrément Belle از همان ابتدا می‌خواست این ماده خام را با خلق پاتچولی ابدی ippi گرامی بدارد، جایی که جنبه‌های خاکی و صمغی خود را در عطری که ادای احترام به تولید نیروی گل است، آشکار می‌کند. همچنین ترکیب گلیم را روشن می کند، جایی که اسانس پاتچولی اندونزی با گل ها، ادویه ها و نت های میوه ای در رایحه ای قاطعانه شرقی ترکیب می شود.

نعناع هندی یکی از اجزای آیینی عطرسازی است: مانند عطرهای ما ippi patchouli و گلیم، جنبه چوبی و خاکی را به عطرها می بخشد.

patchouli 1 - نت های چوبی  پیاده روی معطر

برگ پاتچولی

    برگ پاتچولی

ریشه وتیور ترکیبی با نت چوبی و سبز است که در عطر Carrément Belle alõ استفاده می شود.

root vetiver - نت های چوبی  پیاده روی معطر

ریشه وتیور

    ریشه وتیور

اما بسیاری از مواد خام دیگر با نت های چوبی مانند خزه بلوط، توس، کاج، عود، چوب گوایاک وجود دارد.

  • چوب های مصنوعی

 

با این حال، چوب های طبیعی تنها مواردی نیستند که در عطرهای شما جای انتخابی دارند. امروزه چوب‌های مصنوعی یا چوب‌های مدرن نیز برای ایجاد غنای بویایی بیشتر به این نت‌ها تحسین شده‌اند. ما به اورنیل فکر می کنیم، یک مولکول مصنوعی که بوی خزه را بازتولید می کند، یا آمبرمکس: به عنوان مثال، یک چوب کهربا با وجه چرمی.

 

چوب‌ها که برای مدت طولانی به عنوان یک خانواده بویایی مردانه شناخته می‌شوند، اکنون در رایحه‌های زنانه شکوفا می‌شوند تا حس جسارت را به آن‌ها بیاورند. به لطف خلاقیت و تحقیقات سازنده‌های عطر، چوب‌های جدیدی مانند چوب ساج، آبنوس، فندق یا گل سرخ وارد دنیای عطرسازی می‌شوند. نت‌های چوبی هنوز هم آینده‌ای روشن و معطر دارند، برای بزرگترین لذت ما! و اگر خرافاتی هستید، به یاد داشته باشید که احتمال زیادی وجود دارد که هر روز صبح با خوشبو کردن خود به چوب بکوبید…

 

آیا نت های چوبی بخشی از مراسم عطرسازی شما هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *