دانستنی های عطر

نحوه مخلوط کردن روغن های عطر

عطرهای خریداری شده در فروشگاه برای همه مناسب نیستند. این می تواند برای افراد مبتلا به آلرژی یا پوست حساس تحریک کننده باشد، و اخیراً نگرانی های زیادی در مورد اینکه تولید کنندگان عطر با نام تجاری مواد شیمیایی بالقوه مضر را با ذکر نکردن آنها در برچسب مواد تشکیل دهنده “پنهان می کنند” وجود دارد. همچنین یافتن رایحه مناسب می‌تواند سخت باشد، بنابراین می‌توانید با امتحان مداوم عطرهای مختلف، پول زیادی را به آب بیاورید.

بنابراین، چرا رایحه منحصر به فرد خود را ایجاد نمی کنید – برای کسری از هزینه یک نام تجاری؟

Fragrances and Perfumes - نحوه مخلوط کردن روغن های عطر

اگر تا به حال عطر درست نکرده اید، ممکن است فکر کنید که کار بسیار پیچیده ای است. از کجا شروع می کنی؟ شما از چند روغن مختلف و چه مقدار از هر کدام استفاده می کنید؟ از کجا می دانید چه بویی با هم خوب است؟ چقدر درآمد دارید و آن را در چه چیزی قرار می دهید؟

نترسید! یک قافیه و دلیل مشخصی برای نحوه مونتاژ عطرها وجود دارد، اما در واقع بسیار ساده است – زمانی که از موانع تلاش برای یافتن ترکیب رایحه عالی (یا ترکیبی که حتی از دور جذاب است) غلبه کنید. ما شما را در کل فرآیند راهنمایی خواهیم کرد، از انتخاب روغن ها گرفته تا مخلوط کردن آنها و قرار دادن همه آنها در یک محصول نهایی. ما همچنین شما را به یک ترکیب عطر شگفت‌انگیز راهنمایی می‌کنیم.

 آیا می خواهید از روغن های معطر یا اسانس استفاده کنید؟

استفاده از روغن های معطر

قبل از شروع و انتخاب روغن های عطر، ابتدا باید کمی تحقیق کنید. دو نوع اصلی روغن عطر وجود دارد: معطر و اسانس. اسانس ها ۱۰۰ درصد طبیعی و اسانس های گیاهی بسیار غلیظ هستند. قیمت اسانس ها بر اساس مقداری است که یک گیاه خاص برای تولید یک پوند روغن مصرف می کند. اکالیپتوس یکی از ارزان‌ترین اسانس‌ها است، زیرا برای تهیه یک پوند روغن اکالیپتوس، ۵۰ پوند از آن لازم است. ۵۰ پوند اکالیپتوس بسیار زیاد به نظر می رسد – تا زمانی که در نظر بگیرید که برای تهیه یک پوند روغن گل رز ۲۰۰۰ پوند گل رز لازم است.

الموندو
عطر سالواتوره فراگامو فراگامو اینتنس لدر

روغن‌های معطر بازآفرینی مصنوعی رایحه‌های اسانس هستند. آنها دقیقاً بویی مشابه اسانس ها دارند و همچنین قیمت کمتری دارند، اما از مزایای درمانی و آروماتراپی اسانس ها برخوردار نیستند. تصمیم به استفاده از یک نوع روغن نسبت به نوع دیگر ممکن است یک تصمیم اقتصادی باشد، اما بستگی به این دارد که دقیقاً چه چیزی از یک عطر به دنبال آن هستید. اگر فقط محصولی با بوی شیرین می خواهید، با روغن های معطر همراه شوید. اگر به دنبال درمان فیزیکی یا فیزیولوژیکی هستید، ممکن است بخواهید اسانس ها را امتحان کنید. اما یکی یا دیگری را برای عطر خود انتخاب کنید — آنها را با هم مخلوط نکنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *