دانستنی های عطر

چگونه عطر باعث میگرن می شود؟

چگونه عطر باعث میگرن می شود؟

دقیقاً چگونه عطرها و رایحه های دیگر باعث میگرن بویایی می شوند؟

خوب، جای تعجب نیست که همه چیز از بینی شروع می شود. بینی ما یک اندام استثنایی است. هزاران گیرنده دارد و با کمی آموزش به ما اجازه می دهد صدها بوی مختلف را تشخیص دهیم. بینی ما نیز یکی از معدود اندام های بدن ما است که ارتباط مستقیمی با جریان خون و سیستم عصبی ما دارد. می تواند مانند یک بزرگراه به مغز ما عمل کند. این ارتباط قدرتمند با مغز ما برای بقای ما مهم است. برخی از بوها (مانند دود، آتش یا سایر بوهای سمی) می توانند یک هشدار فوری در مغز ما ایجاد کنند و به ما اجازه دهند خود را از خطر دور کنیم.

متأسفانه عطرهای تجاری حاوی بسیاری از اجزای شیمیایی هستند. برخی از آنها از همان بزرگراه برای اتصال به سیستم عصبی ما استفاده می کنند. روش دقیقی که بوها باعث ایجاد سردرد و میگرن می شوند هنوز در حال بررسی است، اما چندین نظریه وجود دارد.

برخی از محققان بر این باورند که بوهای شدید باعث رشد و کوچک شدن رگ های خونی در مغز می شود (یعنی نبض می زند) و باعث سردرد یا میگرن می شود. برخی دیگر معتقدند بوها می توانند قسمت هایی از مغز و سیستم عصبی را که مسئول احساس درد در سر هستند تحریک کند. محرک‌های شیمیایی بویایی (محرک‌هایی که بو می‌شوند) توسط اعصاب حسی منتقل می‌شوند و می‌توانند اثرات منفی مانند سردرد عطری بر روی سیستم تری ژمینوواسکولار (سیستمی که باعث سردرد می‌شود!) ایجاد کنند.

Can perfumes cause migraines - چگونه عطر باعث میگرن می شود؟

مغز شما و نحوه پردازش بوها

این بخش از تحقیق در کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده به ما می گوید که برخی از مناطق مغز که بو و بو را پردازش می کنند، متأسفانه، همچنین مناطقی هستند که در سردردهای میگرنی و درک درد نقش دارند. محققان همچنین به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی که دارای حس بویایی قوی هستند یا نسبت به بویایی بسیار حساس هستند، که در اثر برخی بوها (مانند کپسایسین در غذای تند) دچار سوزش در دهان و بینی خود می‌شوند، به طور کلی واکنش‌های نامطلوبی در مغزشان به بسیاری از بوها نشان می‌دهند. .

اینکه چرا برخی از اجزای عطر باعث ایجاد میگرن در برخی افراد می شود و برخی دیگر این کار را نمی کنند هنوز یک راز علمی است. برخی از عطرها حتی می توانند بخشی از “هاله” شوند، علائم بصری مانند جرقه زدن یا الگوهایی که نشان می دهد میگرن در شرف وقوع است، که برخی از مبتلایان به میگرن آن را تجربه می کنند.

چه ماده ای در عطر باعث سردرد می شود؟

کدام مواد موجود در عطر باعث بروز این میگرن های بویایی می شود؟

افراد حاضر در Excedrin (داروی سردرد) نشان می‌دهند که این میگرن‌ها می‌توانند با بوی قوی ایجاد شوند. محدوده بوهای زیر می تواند مشکل ساز باشد.

محرک های میگرن بویایی:

  •     عطر
  •     دود سیگار
  •     تینر رنگ
  •     محصولات پاک کننده
  •     اگزوز خودرو
  •     گازوئیل

Can perfume help me conquer my fears - چگونه عطر باعث میگرن می شود؟

در واقع، تحقیقات منتشر شده در علوم بالینی نیکوتین، فرمالدئید، کپسایسین، اتر و دود سیگار را به عنوان محرک های تایید شده برای حساسیت شیمیایی تایید می کند.با دیدن لیست بالا، شاید متوجه شده باشید که عملاً همه این بوها (از جمله عطرهای تجاری) مبتنی بر نفت هستند. هوم… آیا ما در اینجا چیزی داریم؟

الموندو
محققان درک ترکیبات پیچیده بوها را ترسیم می کنند

     با بیش از ۴۰۰۰ جزء که به طور منظم در صنعت عطر استفاده می شود و عطرهایی که به راحتی حاوی بیش از ۶۰۰ جزء شیمیایی مختلف هستند، هنوز تحقیقات زیادی در این زمینه باقی مانده است. ما متوجه شدیم، بسیار زیاد است. اما چیزی که می‌توانیم با اطمینان بگوییم این است که بیشتر موادی که با میگرن مرتبط هستند، معمولاً در عطرهای مصنوعی و تجاری یافت می‌شوند. به منظور کمک به شما در انتخاب محصولات معطر در آینده، برخی از اجزایی را که انجمن بین‌المللی عطر فهرست می‌کند را به‌عنوان متداول در عطرسازی فهرست می‌کند و باید از آنها اجتناب شود.

چه ماده ای در عطر باعث سردرد می شود؟

  •     اترها
  •         آنیزول یا متوکسی بنزن
  •         دی متوکسی اتان
  •         دی اکسان
  •         تتراهیدروفوران
  •         …

اترها

اترها محرک های تایید شده برای حساسیت شیمیایی به ویژه میگرن هستند. اترها دسته وسیعی از ترکیبات هستند که دارای گروه اتر هستند. گروه اتر اتصال یک اتم اکسیژن با دو گروه آلکیل است: R-O-R.

در اینجا چند اتر پرکاربرد آورده شده است:

آنیزول یا متوکسی بنزن

آنیسول-عطر-میگرن

رایحه آنیسول دارای رایحه فنلی و اتری انیسون است که یادآور دانه انیسون است. در طبیعت وجود دارد اما بیشتر به صورت مصنوعی ساخته می شود. از آن برای به دست آوردن بیشتر ماشین آلات / یادداشت های بنزینی استفاده می شود.

دی متوکسی اتان

۱،۱-دی متوکسی اتان دارای بوی تند، شیرین، الکلی و سبز یونجه است.

دی اکسان

۱،۴-دیوکسان در برچسب ها به عنوان یک عنصر ذکر نشده است، اما می تواند به عنوان یک آلاینده کمیاب وجود داشته باشد، زیرا به عنوان یک حلال در ساخت عطر استفاده می شود. این محصول فرعی از مشتقات رایج مانند سدیم لوریل/لورت سولفات، آمونیوم لورت سولفات، ترکیبات PEG، ceteareth و oleth است که به خودی خود لزوماً خطرناک نیستند.

۱،۳-دی اکسان، ۲-(۲،۴-دی متیل-۳-سیکلوهگزن-۱-ایل)-۵-متیل-۵-(۱-متیل پروپیل)- با نام تجاری Karanal به بازار عرضه می شود و به طور گسترده در عطرها استفاده می شود. اخیراً در اتحادیه اروپا به شدت محدود شده است.

تتراهیدروفوران

از تتراهیدروفوران می توان برای ایجاد رایحه ای شبیه تنباکو استفاده کرد.

Smells That Cause and Cure Migraines - چگونه عطر باعث میگرن می شود؟

بوهای خاص

جدای از این اجزای محرک که ممکن است در عطر یافت شود، بوهای دیگری نیز وجود دارد که ممکن است به آنها حساس باشید. در حالی که ممکن است با این رایحه ها مشکلی نداشته باشید، همیشه بهتر است ابتدا واکنش خود را نسبت به آنها آزمایش کنید. رایج ترین بوهایی که بیماران میگرنی از نظر حساسیت آزمایش می شوند عبارتند از رز، سرو ژاپنی و وانیلین. تحقیقات منتشر شده در مجله “Cephalalgia” از انجمن بین المللی سردرد نشان می دهد که مبتلایان به میگرن تحمل کمتری برای وانیلین دارند.

آیا درمان های عطری برای سردرد وجود دارد؟

وقتی از سردردهای عطری رنج می برید چه کاری می توانید انجام دهید؟

بهترین درمان سردرد عطری پیشگیری است. پس از اینکه کمی در مورد چرا و چگونه عطرها می توانند باعث میگرن شوند، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که برای پیشگیری و از بین بردن میگرن ناشی از عطر چه کاری می توانید انجام دهید. نگران نباشید – ما پشت شما (یا بینی شما … یا سر شما!) را داریم و برخی از درمان های عطری برای سردرد را جمع آوری کرده ایم که می توانید برای کاهش شانس تجربه سردرد عطری استفاده کنید.

الموندو
معرفی عطر آوان سانتال ماسک و چری وتیور

خاطرات میگرن

ابتدا مشخص کنید که آیا محصولات معطر هستند که باعث سردرد شما می شوند یا خیر.

با داشتن یک «دفتر خاطرات میگرن» شروع کنید

یک راه خوب برای اینکه بفهمید چه چیزی باعث میگرن شما می شود این است که یک “دفتر خاطرات میگرن” داشته باشید. ثبت زمان شروع علائم و بررسی آنچه در اطراف شما وجود دارد به شما کمک می کند تا مشخص کنید علت میگرن عطر شما چیست: عطرها، خوشبو کننده های هوا، مواد شوینده لباسشویی یا حتی روغن های ضروری…

برای آزمایش و داروها با پزشک خود مشورت کنید

شما واقعاً باید دفترچه خاطرات میگرن خود را نزد پزشک ببرید، او می تواند آزمایشاتی را انجام دهد تا به شما در تعیین محرک های خاص و یافتن یک درمان مؤثر کمک کند. پزشک همچنین ممکن است داروهای بدون نسخه را برای پیشگیری، توقف یا کاهش اثرات میگرن بویایی به شما ارائه دهد.

در محل کار

دوم، برخی از مکان‌های عمومی به سمت محیطی «بدون عطر» حرکت می‌کنند، اما اگر شریل همکارتان دست از عطر زدن خود برندارد، چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ بلافاصله پس از بروز مشکل و هر زمان که در آینده کار جدیدی را شروع کردید، با کارفرمای خود صحبت کنید. اکثر کارفرمایان سیاست بدون عطر ندارند، اما کارفرمایان به این موضوع اهمیت می دهند، زیرا زمانی که کارکنانشان به دلیل میگرن نمی توانند کار کنند، پول و بهره وری خود را از دست می دهند. این ایده های اقامتی را با کارفرمای خود به اشتراک بگذارید.

از پشتیبانی ارائه شده توسط Job Accommodation Network استفاده کنید که به طور خاص در مورد حساسیت عطر بحث می کند. آنها شما را در مراحلی راهنمایی می کنند که شما یا کارفرمایتان می توانید در محل کار انجام دهید تا قرار گرفتن در معرض عطرها را محدود کنید. آنها حتی زبان نمونه ای را برای سیاست محل کار بدون عطر ارائه می دهند. به یاد داشته باشید، این حق شماست که با احترام به یک همکار بگویید که عطر او چگونه روی شما تأثیر می گذارد و از او بخواهید که آن محصول را در محل کار استفاده نکند.

گیره بینی و مسدود کننده بو

سوم، پلاگ بینی می تواند کمک کند، اما البته اینها در بیشتر مواقع کاربردی نیستند. از طرف دیگر، ممکن است سعی کنید محیط نزدیک به بدن خود را تغییر دهید. می‌توانید از روشی به نام «مسدودکننده بو» استفاده کنید که در آن عطری را که می‌توانید آن را بسیار نزدیک به خود (شاید حتی روی بدنتان) تحمل کنید، قرار می‌دهید تا بوی عطرهای دیگر را کدر یا مسدود کنید. یکی از دوستان ما از Vick’s Vaporub برای “بلوک بو کردن” استفاده می کند زیرا می تواند بوی منتول را تحمل کند. همچنین ممکن است برای خنثی کردن هوای محیط کار خود، یک دستگاه تصفیه هوا خریداری کنید.

از محصولات بدون عطر و/یا طبیعی استفاده کنید

در نهایت، برای خود و دیگران، محصولات معطری را که در زندگی روزمره خود استفاده می کنید و به بدن خود می زنید، به دقت در نظر بگیرید. کنترل را در دست بگیرید و در صورت امکان محصولات بدون عطر را انتخاب کنید.

الموندو
معرفی عطر ادکلن جدید تام فورد بیتر پیچ 2020

عطرهای طبیعی

و برای عطر جدید بعدی خود، عطرهای طبیعی را امتحان کنید. بسیاری از خریداران به ما می گویند که پس از تغییر به یک عطر طبیعی، در نهایت می توانند از پوشیدن عطر بدون واکنش های آلرژیک منفی یا عوارض جانبی لذت ببرند. آیا برای انجام سوئیچ آماده هستید؟

عطرهای بدون سردرد

بنابراین، اگر در حال حاضر از سردردهای عطری رنج می برید، آیا این بدان معناست که دیگر هرگز نمی توانید از عطر استفاده کنید؟

خوب، چه چیزی مطلق است مطمئناً باید توجه کنید و ترجیحاً تحقیق کنید. بسیاری از افرادی که از یک عطر یا از عطرهای مصنوعی رایج سردرد دارند، از عطر دیگری یا از عطرهای کاملا طبیعی سردرد نمی گیرند.

Can I be allergic to perfume - چگونه عطر باعث میگرن می شود؟

چگونه عطرها یا محصولات زیبایی را پیدا کنید که شما را سردرد نکند؟

یافتن عطری که با آزمون و خطا باعث میگرن نشود، می تواند به سرعت به جستجوی بسیار گران قیمت تبدیل شود. یک راه خوب برای ایجاد فهرست کوتاه این است که با بررسی مواد تشکیل دهنده عطر شروع کنید. این در واقع اکثر عطرهای موجود در بازار را حذف می کند. عملاً همه تولیدکنندگان عطر، فهرست موادی را که استفاده می‌کنند را یک «راز تجاری» می‌دانند و بنابراین، مواد مورد استفاده را عمومی نمی‌کنند.

    از تمام محصولاتی که مواد تشکیل دهنده را فاش نمی کنند خودداری کنید. متأسفانه این به معنای عملاً همه عطرهای تجاری است.

عمدتاً، این لیست مخفی بر روی بسته بندی عطر با عنوان “رایحه عطر” برچسب گذاری شده است. از آنجایی که نمی توانید بدانید در این چیست، بهترین گزینه برای جلوگیری از سردرد عطر این است که فقط تولید کنندگان عطر را در نظر بگیرید که لیست کاملی از مواد تشکیل دهنده را منتشر می کنند.

گام بعدی شما این است که به لیست مواد تشکیل دهنده نگاه کنید و بررسی کنید که آیا هر یک از ترکیبات استفاده شده باعث سردرد شما می شود یا خیر.

در مورد عطرهای طبیعی چطور؟

ما البته از طرفداران پر و پا قرص عطرهای طبیعی هستیم، البته فقط به این دلیل که مواد تشکیل دهنده آن اجزای طبیعی شناخته شده و مطالعه شده است. این بدان معنی است که اگر عناصر طبیعی مانند گوگرد (که البته در یک عطر واقعی استفاده نمی شود) ایجاد واکنش های آلرژیک می کنند، این خواص معمولاً شناخته شده هستند.

و این در مورد اجزای تازه کشف شده یا سنتز شده صدق نمی کند. این اجزای ساخته شده در آزمایشگاه در آزمایشگاه‌ها و اغلب روی حیوانات آزمایش می‌شوند و پس از یک سری آزمایش‌ها به صورت گسترده در اختیار عموم قرار می‌گیرند. صنعت عطر دارای سابقه طولانی از مواد مصنوعی است که پس از آن، اغلب پس از چندین سال یا حتی بیش از یک دهه، فراخوان، ممنوع یا به شدت محدود شدند.

برخلاف روش‌های عمومی عدم افشا در صنعت عطرسازی، عطرهای ۱۰۰% طبیعی را به شما ارائه می‌کند و مواد تشکیل دهنده را به طور کامل افشا می‌کند. امیدواریم این نمای کلی برای شما مفید و آموزنده بوده باشد – من مطمئناً برای تحقیق و نوشتن آن تلاش زیادی کرده ام! اگر فکر می کنید چیزی وجود دارد که من از قلم افتاده ، لطفاً به ما اطلاع دهید.

آیا به عطرهای طبیعی روی می آورید؟ یا راه حل دیگری پیدا کردید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *