دانستنی های عطر

چگونگی استفاده از عطرها و روش صحیح عطر زدن

چگونگی استفاده از عطرها

نکته حایز اهمیت در رابطه با چگونگی استفاده از عطرها این است که توصیه شده آن را روی بدنتان اسپری کنید، مخصوصا در مورد پرفیوم و ادوپرفیوم‌ها که اسانس‌های روغنی بیشتری دارند. گفته شده است که استفاده از این دسته از عطرها که روغن بیشتری دارند، بر روی لباس موجب ایجاد لکه می‌شوند. اگر می‌خواهید حتما بر روی لباس خود از این‌گونه عطرها استفاده کنید، حتما عطر را روی قسمت‌های تیره، دور از چشم و با در نظر گرفتن فاصله از پارچه اسپری کنید.
کارشناسان این امر برای ماندگاری بیشتر عطر توصیه می‌کنند که عطر را در قسمت‌های دارای نبض بدن و با فاصله مناسب اسپری کنید. شایان ذکر است که اگر عطر از نزدیک اسپری شود، غلظت آن در همان قسمت زیاد می‌شود و می‌تواند باعث تلخ شدن بوی عطر شود. بعضی‌ها تصور می‌کنند پس از اسپری کردن عطر بر روی دو مچ دست، برای پخش بهتر بو باید مچ‌های خود را به هم بمالند، ولی باید بدانند نه تنها این کار به پخش بوی عطر کمکی نمی‌کند، بلکه با این کار بوی عطر را خراب می‌کنند. نکته آخر اینکه توصیه شده است که اگر از کرم مرطوب کننده و لوسیون استفاده می‌کنید، عطر را در این بخش‌ها اسپری نکنید. زیرا با توجه به اینکه این مواد خود دارای اسانس و بوهای مختلف می‌باشند، رایحه‌ای که بعد از اسپری کردن عطر به مشام می‌رسد، بوی مناسب و واقعی عطر نخواهد بود.

چگونگی تهیه عطرهای با کیفیت

هنگام خرید عطرهای زنانه و مردانه با کیفیت بالا، باید به اصل یا تقلبی بودن آن‌ها دقت کرد. عطرهای تقلبی به راحتی تولید و با قیمت کمتر عرضه می‌شوند، اما مسلما همان کیفیت و رایحه عطرهای اورجینال را ندارند. شما به عنوان یک خریدار گاهی به سختی می‌توانید عطر اصل از بدل را تشخیص دهید، بنابراین با خرید از یک فروشگاه معتبر و قابل اطمینان می‌توانید انتخابی مطمئن‌تر داشته باشید و عطر خریداری خود را گارانتی کنید. می‌توان گفت فروشگاه‌های اختصاصی عطر همیشه امن‌ترین مکان برای خرید عطرها هستند، چرا که قادر هستید از نزدیک بسته‌بندی آن‌ها را بررسی کرده و از فروشنده راهنمایی‌های لازم را کسب کنید.

الموندو
عطر لويس ويتون سيتي اف استارز

عطر، بوی بدن را نمی‌پوشاند

توجه داشته‌ باشید که عطر برای پوشاندن بوی بدن طراحی نشده ‌است بلکه نقش آن بیشتر خوشبو کردن است، بنابراین اگر بدن شما به واسطه عرق کردن بوی تندی می‌گیرد با عطر نمی‌توانید آن را بپوشانید چون بوی بدن شما بر عطر غلبه می‌کند. بهترین کار این است که با ضد تعریق و بوبرهایی که برای همین منظور طراحی شده‌اند بوی بدن خود را بگیرید و بعد با عطر بدن را خوشبو کنید. البته دقت کنید که عطر را در جایی که ماده بوبر یا ضدعرق استفاده کرده‌اید، به کار نبرید. برای ضدعرق‌ها بهتر است رایحه‌های ملایم را انتخاب کنید که بوی عطر شما را نمی‌پوشاند.

 

how to apply perfume cologne 1 - چگونگی استفاده از عطرها و روش صحیح عطر زدن

نکنه مهمی که قبل از زدن عطر ادکلن باید انجام داد.

قبل از  زدن عطر و ادکلن حتما دست و صورت خودتان را بشورید و یا اگر حمام کردید چه بهتر…حمام یا شستن دست و صورت باعث جذب بهتر عطر ادکلن می شود. حواستان باشد اگر قبل از عطر از مرطوب کننده پوست نیز استفاده نمایید بوی ماندگارتری عطر بیشتر خواهد شد. فاصله مناسب زدن عطز ۱۳ تا ۱۸ سانتی متر است. موقع اسپری عطر نباید پوستتان خیس شود.

how to apply perfume cologne 2 - چگونگی استفاده از عطرها و روش صحیح عطر زدن

how to apply perfume cologne 3 - چگونگی استفاده از عطرها و روش صحیح عطر زدن

عطر زدن روی نبض

در نقاط دارای نبض از ادکلن استفاده نمایید . پشت آرنج دست ، گردن و مچ دست از مکان هایی هستند که دارای نبض هستند . در این نقاط رگ های خونی نزدیک به پوست هستند و باعث ایجاد گرمای بیشتر می شوند . به دلیل همین گرما بوی عطر بیشتر در هوا پخش میشود و بیشتر به مشام می رسد .

الموندو
اعتیادهای بویایی شما چیست؟

how to apply perfume cologne 4 - چگونگی استفاده از عطرها و روش صحیح عطر زدن

مالیدن عطر

در صورتیکه ادکلن یا عطر شما حالت اسپری مانند ندارد با دست خود منطقه نبض دار را با حرکات چرخشی بمالید . البته به صورت ملایم این کار را انجام دهید.

how to apply perfume cologne 6 - چگونگی استفاده از عطرها و روش صحیح عطر زدن

زدن ادکلن روی مو

استفاده از عطر روی مو . برای ماندگاری زیاد بوی عطر می توانید آن را روی موهای خود بزنید. روی شانه مقداری ادکلن اسپری کرده و با آن موهای خود را شانه کنید . البته زیاد ادکلن به موی خود نزنید چون الکل موچود در ادکلن باعت خشکی موی سر می شود.

 

how to apply perfume cologne 7 - چگونگی استفاده از عطرها و روش صحیح عطر زدن

زدن عطر پشت گوش:

رگ ها در این ناحیه به پوست بسیار نزدیک هستند . این نقطه نیز نقطه نبض دار است . این ناحیه برای عطرهای شبانه مناسب می باشد .

 

how to apply perfume cologne 8 - چگونگی استفاده از عطرها و روش صحیح عطر زدن

عطر روی گردن

استفاده از عطر در گودی زیر گردن، این منطقه به دلیل سطح تماس زیادی که با پوست دارد و همچنین  اصولا چیزی به آن مالیده نمی شود جای خوبی برای استفاده از ادکلن می باشد .

how to apply perfume cologne 9 - چگونگی استفاده از عطرها و روش صحیح عطر زدن

استفاده از ادکلن در پشت گردن 

به دلیل پوشیده بودن این نقطه از بدن با لباس بوی آن مدت زیادی می ماند اما پخش شوندگی زیادی ندارد .

how to apply perfume cologne 10 - چگونگی استفاده از عطرها و روش صحیح عطر زدن

زدن ادکلن پشت آرنج دست

به دلیل تحرک زیادی که این ناحیه دارد باعث گرمای بیشتری در آن می شود به همین دلیل خاصیت پخش کنندگی بو در آن نیز بیشتر می شود . پشت زانوی پا نیز جای خوبی برای عطر زدن می باشد .

راهنمایی و مشاوره برای انتخاب یک عطر مناسب

برای خرید یک عطر و ادکلن خوب و با کیفیت و اطمینان از اصیل بودن آن باید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. فروشگاه عطر و ادکلن الموندو علاوه بر فروش انواع عطرهای زنانه ، عطرهای مردانه  اصل آن هم با قیمت مناسب، به شما در زمینه انتخابی هوشمندانه در رابطه با انواع رایحه‌های موجود و همچنین انتخاب عطر و ادکلن متناسب با فصلی که در آن هستید، راهنمایی و مشاوره خواهد داد.

الموندو
عطر زنانه ایسی میاکه ا دراپ د ایسی 2021

 

summer perfume - چگونگی استفاده از عطرها و روش صحیح عطر زدن

عطر تابستانه

تابستان به روزهای داغ خود رسیده و شاید برای شما پیش آمده که یک روز سخت تابستانی را از پیش گذرانده‌اید و شب یک مهمانی خانوادگی هم دعوت هستید. در ایران شرایط یا یک دوش آب سرد و یا یک ادکلن جذاب و خوش‌بو شما را نجات می‌دهد.
  • ۱۰۰۰۴;
مشاهده

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *