دانستنی های عطر

گل های لال در عطرسازی

نت گل های بی صدا در عطرسازی

گرفتن طبیعی روغن گل های خاص غیرممکن است: کشف کنید که چگونه از گل های بی صدا در عطرهای شما استفاده می شود…

زنبق دره، یاس بنفش، سوسن، سنبل، میخک، پیچ امین الدوله، گل صد تومانی، بنفشه، فریزیا، گاردنیا، نخود شیرین… بیشتر این گیاهان بسیار معطر هستند. آنها حواس شما را به وجد می آورند، باغ ها و خانه شما را در دسته گل های معطر زیبای خود معطر می کنند. با این حال، ما هنوز نمی دانیم چگونه روغن آنها را به طور طبیعی بگیریم! کشف کنید که عطرسازان چگونه از این گل های بی صدا در عطرهای خود استفاده می کنند…

چرا به آنها گل های لال می گویند؟

در اواسط قرن هجدهم لقب «گل‌های لال» به آن‌ها داده شد، زیرا آنها هرگز راز خود را فاش نکردند، حتی برای باتجربه‌ترین، پرشورترین و سرسخت‌ترین عطرسازان… تا به امروز، هیچ تکنیک سنتی تولید عطر موفق به جذب بوی لطیف آنها نشده است. آنها به سادگی نفت را تا کنون به طور طبیعی تحویل نمی دهند! با این حال، آنها اغلب در ترکیبات اصلی عطرهای شناخته شده و محبوب یافت می شوند. اما فریب نخورید: سوسن دره یا سنبل را در خلقت همنام پیدا نخواهید کرد.

بنابراین، اگر استخراج بوی آنها به طور طبیعی غیرممکن باشد، چگونه عطرها می توانند ادعا کنند که از این گیاهان ساخته شده اند؟

Woody notes a scented walk - گل های لال در عطرسازی

پالت بویایی جدید

مانند یک پازل بویایی واقعی، عطرساز بین مواد اولیه طبیعی مختلف و مولکول های مصنوعی دستکاری می کند. او با کمک دانشمندان و شیمیدانان، آکوردهای گلدار، سبز، پودری یا شیرین این گیاهان را رونویسی می کند. عطر یک گل خودش از چندین بو تشکیل شده است. به عنوان مثال پیچ امین الدوله بوی یاسمن را با جنبه های گیاهی، عسلی و نارنجی می دهد. بنابراین، تفسیر مجدد این گل‌های بی‌صدا می‌تواند از یک عطرساز به عطر دیگر بر اساس حساسیت بویایی، خاطرات شخصی و تجربیاتی که برمی‌انگیزد متفاوت باشد. به لطف سنتز، پالت عطرساز همچنان به رشد خود ادامه می دهد و اجازه می دهد تا خود را بهتر بیان کند و ترکیبات گل را تقویت کند.

الموندو
عطر زنانه استي لادر بيوتيفول ماگنوليا اينتنس

کتاب های شیمی خود را بیرون بیاورید

یک عطرساز دارای چندین مولکول اساسی در پالت بویایی خود برای ایجاد یا تفسیر مجدد رایحه است. به عنوان مثال، او می تواند از ایندول استفاده کند، که در هر گل سفید یافت می شود و هنگامی که در غلظت کم استفاده می شود، عطر گلی شیرینی را منتشر می کند. همچنین، فنیل اتیل الکل یکی از اجزای طبیعی گل رز است که امکان بازتولید بوی سنبل را فراهم می کند. به عنوان مثال، نت‌های سبز و تازه زنبق دره که می‌توانید در برخی از عطرهای ما به‌عنوان عطر، گلیم، عطر یا حتی عطر اصلی بیابید، با استفاده از هیدروکسی سیترونلال رونویسی شده‌اند. گل سرخ که می توانید آن را در نعناع هندی بو کنید، معمولا از ترکیبی از یلانگ یلانگ، نارگیل، میموزا، ایندول و سایر عناصر بویایی به دست می آید.

سنتز و کنجکاوی عطرسازان به این گل های بی صدا اجازه می دهد تا اثر بویایی خود را در فرمول عطر شما باقی بگذارند… آیا می دانستید که برخی از گل ها از تحویل روغن خود خودداری می کنند؟ آیا عطرهای گلدار را دوست دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *