دانستنی های عطر

آیا عطرها می توانند باعث میگرن شوند؟

آیا عطرها می توانند باعث میگرن شوند؟

همه ما تپش سردرد را تجربه کرده ایم. اما از کجا می‌دانید که این درد ناشی از استرس یا عفونت سینوسی یا آلرژی است یا اینکه یک چیز دیگری است، مثلاً میگرن؟ و اگر میگرن باعث ایجاد مشکل شده است، چگونه ایجاد شده است؟ به اطراف نگاه کنید — پاسخ می تواند درست در کمد شما باشد. هر چقدر هم که دیوانه کننده به نظر برسد، عطر مورد علاقه شما ممکن است باعث این سردردهای دردناک شود. بنابراین، یک کمپرس سرد بردارید و ببینید چه کاری می‌توانید انجام دهید تا سردردهای مریض خود (که اغلب میگرن نامیده می‌شود) یا کسانی که دوستشان دارید را کاهش دهید.

میگرن اغلب شبیه سردردهای سینوسی است. در واقع، برخی از افرادی که از سردردهای سینوسی شکایت دارند، متوجه می شوند که واقعاً از میگرن رنج می برند. شبیه ترین علامت، کوبیدن در ناحیه سینوس است. اما بیشتر میگرن ها دارای علائم اضافی هستند که آنها را از انواع دیگر سردردها متمایز می کند.

بیشتر اوقات درد میگرن در صبح در یک طرف سر شروع می شود. میگرن می تواند چندین ساعت یا تا سه روز ادامه داشته باشد. درد از متوسط ​​تا ناتوان کننده متفاوت است و می تواند با حالت تهوع، استفراغ یا اسهال همراه باشد، بنابراین برچسب “سردرد بیمار” می شود. افزایش حساسیت به نور، صدا، حرکات ناگهانی و حتی بوها – از جمله عطر – می تواند مشکل را تشدید کند و فرد مبتلا به میگرن را به اتاقی تاریک و ساکت بفرستد تا زمانی که میگرن از بین برود.

الموندو
 عطر زنانه الیزابت آردن وایت تی جینجر لیلی

How to Apply or Inhale Essential Oils - آیا عطرها می توانند باعث میگرن شوند؟

مکانیزم هایی که در مغز رخ می دهد و باعث می شود برخی افراد از میگرن رنج ببرند، هنوز نامشخص است، اما چند چیز شناخته شده است. به نظر می رسد میگرن هم ارثی است و هم محیطی. یک فرد ممکن است تمایل به میگرن را به ارث ببرد، سپس مجموعه ای از محرک ها را داشته باشد که باعث آن می شود.

طبق گفته کلینیک مایو، محرک های غیرقابل کنترل عبارتند از:

  •     آب و هوا
  •     فشار هوا
  •     تغییرات هورمونی در زنان

محرک های قابل کنترل عبارتند از:

  •     فشار
  •     نورپردازی
  •     غذا
  •     دود
  •     سروصدا های بلند
  •     تغییرات در خواب
  •     داروها
  •     بوها (از جمله عطر)

در صفحه بعدی، محرک عطر را با دقت بیشتری بررسی خواهیم کرد، در مورد کارهایی که می توانید انجام دهید تا بفهمید چه چیزی باعث میگرن شما می شود (که آسان نیست) صحبت خواهیم کرد و با کمی در مورد درمان یا پیشگیری از میگرن صحبت خواهیم کرد.

عطر و میگرن

بوها – بد یا خوب، شیرین یا ترش – می توانند باعث میگرن در برخی افراد شوند. اغلب بوی غیر معمول یا بوی شدیدی مانند عطر، تینر رنگ یا دود دست دوم است که به عنوان محرک عمل می کند.

اما عطرهایی که باعث میگرن می شوند چیست؟ چگونه آن عطرهای خوشبو می توانند چنین دردسری ایجاد کنند؟ یک نظریه این است که از آنجایی که عطرها و رایحه‌ها رایج‌تر شده‌اند – برای مثال در مواد شوینده، صابون‌ها، لوسیون‌ها و شامپوها – و بر اساس ترکیبات شیمیایی بیشتر از روغن‌های طبیعی و سایر محصولات طبیعی، باعث مشکلات سلامتی از جمله میگرن می‌شوند. . بنابراین، ممکن است خود عطر نباشد، بلکه ساختار شیمیایی و افزایش قرار گرفتن در معرض رایحه است که منجر به میگرن می شود. هنگامی که میگرن توسط عطر یا هر بوی دیگری تحریک می شود، در همان مسیری ایجاد می شود که میگرن از راه های دیگر ایجاد می شود.

الموندو
بررسی عطرهای اینسنس وود، رزندو متیو فرش اود

The Hidden Force of Fragrance 1 - آیا عطرها می توانند باعث میگرن شوند؟

 

بنابراین، چگونه می توانید بفهمید که چه چیزی باعث میگرن شما می شود؟

یک دفتر خاطرات میگرن داشته باشید. هر بار که میگرن را تجربه می کنید، به اطلاعاتی مانند ساعت شروع آن، روز هفته و مدت زمان آن توجه کنید. غذا و نوشیدنی‌ای که در ۲۴ ساعت گذشته خورده‌اید، هر محرک احتمالی دیگری مانند قرار گرفتن در معرض عطرها یا بوها یا نورهای روشن را یادداشت کنید. اقدامات تسکین دهنده ای را که امتحان کرده اید، مانند مسکن ها یا داروهای هومیوپاتی، و اینکه آیا آنها موثر هستند یا خیر، دنبال کنید.

این اطلاعات را با خود نزد پزشک ببرید تا به شما در شناسایی عوامل محرک احتمالی کمک کند و درمان را برای کاهش یا کاهش میگرن توصیه کند. اگر عطر به عنوان محرک شما شناخته شود، تغییر سبک زندگی ممکن است اولین درمانی باشد که پزشک توصیه می کند. او ممکن است به شما بگوید که از عطر زدن یا استفاده از دئودورانت ها یا شوینده های معطر خودداری کنید. همچنین ممکن است پزشک به شما پیشنهاد دهد که از همکاران یا دوستانی که عطری استفاده می‌کنند که باعث میگرن شما می‌شود، بخواهید تا زمانی که در اطراف هستید، از استفاده از آن خودداری کنند.

علاوه بر کاهش حملات از طریق تغییر سبک زندگی، دو نوع دارو برای میگرن های تحریک شده توسط عطر و سایر میگرن ها در دسترس است. داروهای حاد بدون نسخه می توانند میگرن در حال پیشرفت را متوقف کنند. اگر آنها مؤثر نبودند، از پزشک خود در مورد احتمالات داروهای تجویزی بپرسید. داروهای پیشگیرانه که روزانه مصرف می شوند در واقع می توانند از بروز میگرن در وهله اول جلوگیری کنند. اگر از میگرن های ناتوان کننده ای رنج می برید که باعث از دست دادن کار یا فعالیت های دیگر می شود یا اگر میگرن شما به داروهای حاد پاسخ نمی دهد، از پزشک خود در مورد داروهای پیشگیری (برخی مسدود کننده های بتا و ضد تشنج ها ممکن است کمک کنند) سوال کنید.

الموندو
عطر زنانه ميموسا مديترانين هاني ساكل ارين لودر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *