دانستنی های عطر

آیا عطر می تواند مرا شادتر کند؟

آیا تا به حال متوجه شده اید که وقتی در حال پختن غذا هستید احساس شادی بیشتری می کنید؟ ممکن است فکر کنید که این به خاطر وعده غذاهای پخته است — کدام یک از ما احساس نمی کند که خلق و خوی ما در زمان قریب الوقوع بودن شیرینی بالا برود؟ – اما رایحه وانیل ممکن است به شما کمک کند تا آرامش داشته باشید و ممکن است به بهبود رفتار شما کمک کند. همچنین ممکن است وقتی گریپ فروت صبحگاهی خود را می خورید، همان اثر تقویت کننده خلق و خو را پیدا کنید. و محققان در بنیاد تحقیقات و درمان بویایی و طعم در شیکاگو دریافتند که بوی شیرین بیان، برای مثال، می تواند به شما کمک کند احساس شادی بیشتری داشته باشید و همچنین عاشقانه تر .

اگرچه این فقط عطر غذا نیست. دلیلی وجود دارد که به مردم پیشنهاد می کنیم گل رز را متوقف کنند و بوی آن را ببویند: بوی گل رز نشاط آور است و وقتی آنها را بو می کنیم، بدن ما واکنش فیزیولوژیکی و روانی مثبتی به عطر آن ها نشان می دهد.

Can perfume smarter - آیا عطر می تواند مرا شادتر کند؟

مطالعاتی که در آزمایشگاه احساسات انسانی در دانشگاه راتگرز انجام شد نشان داد که وقتی ما رایحه‌های گلی مانند گل رز یا اسطوخودوس را استشمام می‌کنیم، ما را خوشحال می‌کند – در واقع افرادی که در طول این مطالعات رایحه‌های گل را استشمام می‌کردند، سه برابر بیشتر از قبل از بو کردن رایحه‌های خوشایند را گزارش کردند. گلها و بوی اسطوخودوس در عطر شما، برای مثال، ممکن است احساس آرامش بیشتری در شما ایجاد کند، زیرا ممکن است مغز را به روشی مشابه با داروهای آرامبخش تجویز شده تحریک کند.

الموندو
عطر جدید برند پانتئون روما Pantheon Roma

How to Apply or Inhale Essential Oils - آیا عطر می تواند مرا شادتر کند؟

عطر قرن هاست که به عنوان راهی برای درمان بدن و ذهن استفاده می شود و تصور می شود که اثر شفابخشی بر همه چیز از کمردرد گرفته تا خلق و خوی شما دارد. آنچه در پشت صحنه اتفاق می افتد چیزی شبیه به این است: وقتی این عطرها را استشمام می کنید، چه روغن عطر مورد علاقه تان باشد، چه یک شمع معطر یا حتی خود گل رز (یا خوب پخته شده)، زنجیره ای از وقایع را در بدن ایجاد می کنید که شروع می شود. با گیرنده های بو در بینی شما (سیستم بویایی بدن). مواد شیمیایی موجود در رایحه (طبیعی یا مصنوعی، بسته به بویی که استشمام می کنید) وارد ریه های شما شده و به جریان خون شما منتقل می شود. سیستم لیمبیک بدن، بخشی از مغز که احساسات و خاطرات ما را مدیریت می‌کند، تحریک می‌شود و مغز واکنش‌های فیزیولوژیکی مانند تغییر در سطح سروتونین یا نوراپی نفرین را ایجاد می‌کند، دو ماده شیمیایی مغز که از جمله به مدیریت بدن کمک می‌کنند. خلق و خوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *