دانستنی های عطر

اهمیت عود (طلای مایع) در صنعت عطر

پس از بیش از دو قرن استفاده مداوم ، مقامات امارات اعلام کردند که عود و روغن های غلیظ سنتی دیگر با استفاده از سیستم اندازه گیری تاریخی “تولا” به فروش نمی رسند و در عوض به اندازه گیری “گرم/میلی لیتر” منتقل می شوند. این حرکت ، که در پایان ماه گذشته به اجرا درآمد ، تغییر مهمی را برای عود در امارات متحده عربی نشان می دهد. همچنین نشان دهنده افزایش تقاضای عود در خاورمیانه و در سراسر جهان است.

عود در امارات متحده عربی

عود که به “طلای مایع” معروف است ، گران ترین روغن در صنعت عطر است. در خاورمیانه ، اهمیت آن بسیار فراتر از ارزش پولی آن است. روغن عود از زمانی که برای اولین بار به معامله گران خلیج در ایالت آسام هند معرفی شد ، به عنوان عطر بدن و تراشه های چوب به عنوان دود تصفیه کننده استفاده می شود.

از آن زمان ، پوست درخت آگار یا آکیلاریا ، بومی جنوب شرقی آسیا ، حتی ارزشمندتر شده است. رزین تیره و چسبناک ترشح شده توسط Aquilaria برای محافظت از خود در برابر قالب انگلی استفاده می شود. کمتر از ۲ درصد درختان وحشی آن را تولید می کنند و حداقل ۴۰ سال طول می کشد تا یک درخت مقدار زیادی عود برای برداشت جمع کند.

رایحه عود - اهمیت عود (طلای مایع) در صنعت عطر

مهمتر از همه ، عود دارای اهمیت فرهنگی خاصی است. رایحه شیرین و غنی مترادف خلیج فارس است ، جایی که در زندگی روزمره تزریق می شود-از بوی چوب که در خانه می سوزد تا عطر تنفس به عنوان خوشامدگویی با بوسه گونه به گونه. این نشانگر اهمیت و ثروت است زیرا هزینه روغن با پیچیدگی رایحه و نادر بودن منبع افزایش می یابد. عود بیشتر با آیین های مذهبی تطهیر اسلامی مرتبط است. گفته می شود که پیامبر اسلام سنت بخور با Agarwood ، نام انگلیسی درخت را داشته است ، و اکنون این یک عمل اصلی در جهان اسلام است.

الموندو
عطر مشترک پرپل لند آلتا

تغییر بازار عود

در سطح جهانی ، شواهد قوی وجود دارد که نشان می دهد طعم مصرف کنندگان به سمت رایحه هایی که از روغن های معطر از جمله عود ، کهربا و چوب صندل به دست آمده است ، حرکت می کند. طبیعت معمایی عود ، که می تواند تند ، چوبی ، بالزامیک و کهربایی در یک زمان لمس شود ، آن را به عطر بسیار جذاب تری نسبت به گلهای کلاسیک و رایحه های مرکبات آسیا و اروپا تبدیل کرده است.

افزایش شدید محبوبیت عود به تام فورد مربوط می شود ، که اولین بار عود را در مخلوط های خصوصی خود وارد کرد و بازارهای غربی را در معرض ویژگی های پیچیده آن قرار داد. تعدادی از مارک های فرانسوی و ایتالیایی از آن پیروی کردند و عود را محکم وارد جریان اصلی کردند. عطرهای معاصر غالباً به دنبال ایجاد ترکیبات تازه تر با ترنج ، نرولی سبز ، زنجبیل و مرکبات هستند. این امر به ایجاد رایحه در بازار وسیع تری کمک کرده و به مصرف کننده ای رسیده است که معمولاً جذب عطرهای تیره تر نمی شوند.

روند رو به رشد عود در خارج از خاورمیانه نیز با حرکت جهانی مردم مرتبط است. مهاجران غربی که در خاورمیانه کار می کنند ممکن است با این عطر آشنا شوند و باعث تشویق معرفی و پذیرش آن در غرب شوند. همانطور که افراد بیشتری در معرض بوی سرسخت زندگی در خلیج فارس هستند ، آنها به دنبال بازآفرینی تجربه حسی مست کننده در خانه هستند.

The Enduring Influence of Oud1 - اهمیت عود (طلای مایع) در صنعت عطر

به نوبه خود ، مارک های بیشتری شروع به استفاده از عود در عطرهای خود کرده اند ، از Oud Noir ورساچه تا محدوده اکسیر اورموند جین ، و معطرترین عطرهای مارک را با پاشیدن عود دوباره تفسیر می کنند. در سال ۲۰۲۰ ، برخی از عطرهای پیشرو عود در بازار عبارتند از Atkinsons’s The Other Side Of Oud ، Creed’s Royal Oud و Acqua Di Parma’s Colonia Oud. در پاسخ به این روند صعودی جهانی ، قیمت عود به دلیل افزایش تقاضا و کمیابی به شدت در حال افزایش است و موقعیت خود را به عنوان یک محصول لوکس تقویت می کند.

الموندو
عطر سالواتوره فراگامو فراگامو اینتنس لدر

چرا اندازه گیری اهمیت دارد

در دبی ، مواد اولیه عود در مقیاس وسیع آورده و به فروش می رسد. اندازه گیری به عنوان یکی از مهمترین مراکز تجاری عود در جهان ، برای امارات اهمیت دارد. سیستم تولا برای تجارت روغن عود و معطر در این کشور از سال ۱۸۳۳ استفاده می شود ، زمانی که تجار هندی معاملات خود را در مقیاس بزرگتر آغاز کردند. این استفاده تاریخی تا سال جاری بدون تغییر ادامه داشته است ، اما جهانی شدن آن را به طور فزاینده ای مشکل ساز کرده است. مهمتر از همه ، سیستم تولا با سیستم متریک سازگار نیست – ۱ تولا معادل ۱۲ میلی لیتر است. تبدیل چالش برانگیز برای هر مصرف کننده.

جدیدترین حرکت استانداردسازی توسط اداره استاندارد و اندازه گیری امارات (ESMA) ، که از یک شب به بعد از اندازه تولا به گرم/میلی لیتر تغییر می کند ، به منظور سهولت صادرات محصولات محلی است. با حذف موانع واحد ، امارات متحده عربی امیدوار است با اطمینان از اینکه عود می تواند بدون محدودیت از مرزهای خود حرکت کند ، رقابت جهانی محصولات عود را در سطح جهانی بهبود بخشد.

اندازه گیری استاندارد جهانی برای عطرها اطمینان می دهد که فروشندگان و خریداران از شفافیت و بدون نیاز به تبدیل برخوردارند. برای کمک به تجار ، تأمین کنندگان و خرده فروشان در امارات متحده عربی برای تغییر ، ESMA یک وب سایت برای آموزش مصرف کنندگان و همچنین کارگاه هایی برای تجار راه اندازی کرده است. به طور کلی ، این تغییر با امید به استقبال استقبال رسیده است.

الموندو
عطر زنانه توني براكستون برث

ادامه تجارت عود در آینده، عود در سال ۲۰۲۰

عود که از تجار هندی از جنوب شرقی آسیا به خاورمیانه آورده شده است ، در فرهنگ خاورمیانه جای گرفته است. روی پوست و ذهن ماندگار می شود ، به طوری که فرد تقریباً گرمای چوبی عطر را پس از دوره های غیبت میل می کند. اکنون عود بار دیگر از مرزهای تاریخی خود خارج شده و به محبوب ترین عطر جهانی تبدیل شده است. با بازاری که سالانه تقریباً ۵ میلیارد پوند ارزش دارد ، به نظر نمی رسد که تأثیر ماندگار این عطر نفوذ ناپذیر به زودی کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *