دانستنی های عطر

اگر به عطر همکارتان حساسیت دارید چه باید کرد؟

اگر به عطر همکارتان حساسیت دارید چه باید کرد؟

برای بسیاری از مردم، کلمه “عطر” به معنای چیزی است که بوی خوبی دارد، مانند عطر. ما اغلب به این فکر نمی کنیم که رایحه ها مواد شیمیایی هستند. مواد شیمیایی معطر ترکیبات آلی هستند که تبخیر یا در هوا تبخیر می شوند، به همین دلیل است که ما می توانیم آنها را بو کنیم. آنها به محصولات اضافه می شوند تا عطری به آنها بدهند یا بوی سایر مواد را بپوشانند. مواد شیمیایی آلی فرار (VOCs) که از محصولات معطر ساطع می‌شوند می‌توانند به کیفیت پایین هوای داخل ساختمان (IAQ) کمک کنند و با انواع اثرات نامطلوب سلامتی مرتبط هستند.

قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی معطر می تواند باعث سردرد شود. سوزش چشم، بینی و گلو؛ حالت تهوع؛ فراموشی؛ از دست دادن هماهنگی؛ و سایر علائم تنفسی و/یا نوروتوکسیک. بسیاری از مواد تشکیل دهنده عطر محرک و حساس کننده تنفسی هستند که می توانند حملات آسم را تحریک کرده و شرایط سینوسی را تشدید کنند.

درماتیت تماسی آلرژیک - اگر به عطر همکارتان حساسیت دارید چه باید کرد؟

مواد شیمیایی معطر عامل شماره یک واکنش های آلرژیک به لوازم آرایشی هستند – نه تنها برای مصرف کنندگان اولیه، بلکه برای کسانی که به عنوان مصرف کننده دست دوم از مواد شیمیایی تنفس می کنند. فتالات های موجود در عطرها باعث اختلال در هورمون ها می شوند و در مطالعات حیوانی با ناهنجاری های آلت تناسلی و همچنین اثرات نامطلوب بر بیضه های در حال رشد مرتبط هستند.

در طول سال‌ها، مردم از عطرها برای اهداف مختلف استفاده می‌کردند و استفاده از عطر اکنون به یک امر عادی تبدیل شده است. حتی در این صورت، مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت عطرها می تواند برای برخی افراد مشکلاتی را برای سلامتی ایجاد کند. برخی از این موارد عبارتند از سردرد، میگرن، تنگی نفس، درد عضلانی، آسم و آلرژی از جمله. اما همه آلرژی های عطر یکسان نیستند زیرا مواد تشکیل دهنده آن متفاوت است

عطرها در محل کار برای بسیاری از مردم یک نگرانی بزرگ است. در نتیجه، بسیاری از محل‌های کار و موسسات نیاز به تنظیم یک سیاست بدون بو یا کاهش بو دارند و از هر کسی که وارد ساختمان می‌شود بخواهد از پوشیدن محصولات معطر خودداری کند.

الموندو
چگونه شمع ها را معطر کنیم

حساسیت تماسی - اگر به عطر همکارتان حساسیت دارید چه باید کرد؟

چگونه با عطرهای ناخواسته در محل کار مقابله کنیم

امروزه به راحتی می توان در دفتری کار کرد که قوانین و مقررات از همه افراد در برابر قرار گرفتن در معرض عطر محافظت می کند. اما اگر شرکت شما چنین سیاست هایی نداشته باشد چه؟

قرار گرفتن در معرض عطرها می تواند کار موثر را برای برخی افراد دشوار کند. اگر عطر همکارتان بیش از حد است، کاری که می توانید انجام دهید این است

    از همکارتان بخواهید که نسبت به انتخاب محصولات خود آگاه باشد. این ممکن است به رابطه شما با همکار بستگی داشته باشد. اگر مدتی است که با هم کار کرده اید، ممکن است شخصاً با آنها صحبت کنید. اگر نه، موضوع را به مدیر یا سرپرست خود ارسال کنید. برای آنها راحت تر است که با همه افراد حاضر در دفتر صحبت کنند بدون اینکه کسی را خجالت بکشند یا ایجاد تنش کنند.

    میزها را عوض کنید برخی از افراد ممکن است استفاده نکردن از نوعی عطر یا رایحه را دشوار بدانند. نقل مکان به یک میز جدید – جایی که دور از کارمندانی است که از محصولات معطر استفاده می کنند – می تواند کمک کند. همچنین، از نقل مکان به یک منطقه اداری که دارای ترافیک سنگین است یا کارگران را دور هم جمع می کند، خودداری کنید. ممکن است هر زمان که همکارانتان از کنار میز جدیدتان عبور می کنند، ناخواسته با عطرهای مختلفی روبرو شوید.

    درخواست یک فضای کاری بسته اگر بدن شما نسبت به عطرها واکنش شدید نشان می دهد، ممکن است بخواهید از کارفرمای خود بخواهید که یک فضای کاری بسته برای شما فراهم کند. این ممکن است خطرات واکنش شما به عطرهایی را که همکاران در یک محیط اداری باز استفاده می کنند کاهش دهد.

الموندو
عطر دولچه گابانا لایت بلو پور هوم ایتالین لاو

    از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید. با کارفرمای خود صحبت کنید و از او بخواهید که واکنش بدن شما به عطرها را بفهمد. از آنها بپرسید که آیا می توانند برای تمیز کردن فضای کاری خود یک دستگاه تصفیه هوا در اختیار شما قرار دهند. یک پنکه رومیزی قابل حمل جایگزین خوبی است. می توانید یک نمونه خوب کوچک و بی صدا تهیه کنید تا مزاحم کسانی که در نزدیکی شما کار می کنند نشوید.

    برنامه کاری منعطف داشته باشید. یک برنامه انعطاف پذیر می تواند به کاهش نرخ واکنش شما کمک کند. شما می توانید زمانی کار کنید که افراد کمتری در ساختمان حضور دارند یا بخواهید در شیفت کاری متفاوت از فردی که از عطری استفاده می کند که شما را عصبانی می کند، کار کند.

    ماسک بزن ماسک‌های صورت معمولاً برای محافظت در برابر انتشار ویروس‌ها استفاده می‌شوند، اما می‌توانند شما را در برابر رایحه قوی عطرها نیز محافظت کنند.

    استراحت کنید گاهی اوقات، حتی با پوشیدن ماسک صورت و فعال بودن یک دستگاه تصفیه هوا، ممکن است نیاز به استراحت داشته باشید. قبل از شروع مجدد کار، بیرون بروید یا به اتاق دیگری بروید تا کمی هوای تازه بگیرید.

    کار از خانه را در نظر بگیرید. اگر شغل شما فیزیکی نیست، ممکن است بخواهید از کارفرمای خود بپرسید که آیا می توانید از خانه کار کنید. این به شما آزادی کار در محیطی را می‌دهد که در آن راحت هستید. استفاده از نرم‌افزار مدیریت زمان را در نظر بگیرید تا بتوانید سرعت عادی اداری را حفظ کنید و از راحتی فضای خود لذت ببرید.

    منبع مشکل را شناسایی کنید. اگرچه این کاملاً مشکل شما نیست، اما سعی کنید دریابید که آیا همکاران شما به دلایل خاص در محل کار از عطر استفاده می کنند یا خیر. ممکن است آنها بوی خاصی را که مشخصه شغل شما است دوست نداشته باشند، اما اگر چیزی است که شرکت می تواند آن را حل کند، مطرح کردن این موضوع به بسیاری از افراد دیگری که در سکوت رنج می برند کمک خواهد کرد. شناسایی منبع یک مشکل ممکن است به شرکت شما کمک کند تا راه حل های بهتری برای همه کارمندان خود ارائه دهد.

الموندو
عطر آکوا دی پارما عود اند اسپایس

skin in the form of contact dermatitis - اگر به عطر همکارتان حساسیت دارید چه باید کرد؟


خطرات سلامتی عطرها و عطرها

همانطور که قبلا ذکر شد، بیشتر عطرها و عطرها از مواد شیمیایی ساخته شده اند که می توانند برای سلامتی شما مضر باشند. بسیاری از این مواد شیمیایی در دود سیگار نیز یافت می شود. استنشاق برخی از این دودهای شیمیایی باعث آسیب به مغز، سردرد، مشکلات سینوسی، سرگیجه و برخی بیماری های تنفسی می شود. علاوه بر این، هنگامی که به طور مستقیم روی پوست اعمال می شود، این مواد شیمیایی پس از جذب از طریق پوست از لباس های ما وارد جریان خون می شوند. برخی از این مواد شیمیایی می توانند اثر مخدر داشته باشند که ممکن است باعث شود برخی افراد به عطرهای خود اعتیاد پیدا کنند.

حقوق محل کار شما

در بیشتر مکان‌ها، حساسیت عطر با توجه به فاکتور محل اقامت می‌تواند کمی پیچیده‌تر باشد. راه حل های مختلف راهی برای سازگاری افراد با واکنش های عطر فراهم می کند. اگرچه آنها به وضوح در حقوق محل کار تعریف نشده اند، اما شما از آزادی بیان برخوردارید، که باید به شما اجازه دهد وقتی چیزی در محل کار برای شما خوب پیش نمی رود، صحبت کنید. مهم است که بدانید که مسائل مربوط به حساسیت گرنس می تواند کمی پیچیده باشد زیرا راه حل های اسکان روی دیگران در محیط کار تأثیر می گذارد.

کارفرمایان مبتلا به آلرژی به عطر می توانند اقداماتی را برای کاهش قرار گرفتن در معرض محرک های شناخته شده بدون ایجاد محیطی عاری از عطر انجام دهند. شما می توانید این کار را با افزایش آگاهی از استفاده از عطر، آموزش همکاران خود در مورد تأثیر مواد شیمیایی عطر بر سلامت انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *