دانستنی های عطر

پردازش متفاوت بوی نوزاد توسط مغز مرد و زن

بوی نوزاد تازه متولد شده توسط مغز مرد و زن به طور متفاوت پردازش می شود

به طور تصادفی، من تا به حال این شانس را نداشتم که سر نوزاد را بو کنم! راستش را بخواهید، من واقعاً طرفدار نوزادان نیستم. اما برای بسیاری، حباب تابشی، پودری، نرم، مشک‌دار، قلیایی، تخمیر شده، لاکتونیک و غبار قندی که به طور معروف از پوست سر نوزاد سرچشمه می‌گیرد، یکی از تعیین‌کننده‌ترین و تکان‌دهنده‌ترین تجربیات بویایی شناخته شده برای بشر است (تا حدی از اوایل به وجود آمده است. ترکیب بوی بدن، تا حدی از انکوباسیون قبل از تولد در ورنیکس کازئوزا – یک بیوفیلم محافظ که جنین را در سه ماهه آخر بارداری می پوشاند.

عطرهای بیشماری در این هندسه روانی-احساسی در تلاش برای انتقال راحتی، اطمینان، در آغوش گرفتن، آرامش، پیله، پناهگاه، تغذیه، و رفاه استفاده کرده اند که در دو سال گذشته به عنوان یک پادزهر ارگانولپتیک در پخش بوی تشدید شده است. فضای پر اضطراب کووید-۱۹ (میلک ماسک، آمبرت د نوآر، ربکا مینکوف، مارک جیکوبز پرفکت، حمام حباب). تحقیقات جدید مؤسسه علوم ویزمن اسرائیل و مؤسسه تصویربرداری و تحقیقات مغز انسان آزریلی نشان می‌دهد که مردان و زنان به یکی از ترکیبات کلیدی پالت رایحه کودک واکنش متفاوتی نشان می‌دهند و فرصت‌های صنعت را برای هدف‌گیری احساسی دقیق‌تر و دقیق‌تر از جنسیت خاص باز می‌کند. عرضه عطر

این مطالعه که در نوامبر سال گذشته منتشر شد، به دنبال ارزیابی اثرات شناختی و رفتاری مولکول فرار هگزادکانال (HEX) است که از پوست همه انسان‌ها ساطع می‌شود اما به وفور در پوست سر نوزاد یافت می‌شود، بر روی بزرگسالانی که به‌طور مجزا در معرض آن قرار دارند. از بافت بویایی معمول خود. دکتر ایوا میشور، سرپرست پروژه دریافت که “HEX هیچ بوی محسوسی ندارد، اما وقتی آن را استشمام می‌کنید، بر نحوه رفتار شما با دیگران تأثیر می‌گذارد – به‌ویژه، واکنش‌های تهاجمی شما به دیگران”. واکنش‌های HEX در موش‌ها قبلاً به عنوان کاهش استرس ذکر شده بود، اما پردازش زیست شناختی انسان کمتر شناخته شده بود.

الموندو
de Nietzsche Surhomme ادکلنی برای ابرانسان‌ها

Newborn Baby Smell Processed Differently by Male and Female Brains 1 - پردازش متفاوت بوی نوزاد توسط مغز مرد و زن

با هدف شناسایی اینکه آیا HEX به عنوان یک نشانه شیمی درمانی که بر رفتار پرخاشگرانه و مکانیسم‌های مغزی مرتبط تأثیر می‌گذارد یا خیر، ۱۸۰ شرکت‌کننده به دو گروه تقسیم شدند، نیمی در معرض HEX و نیمی در معرض گروه کنترل قرار گرفتند و تحت یک سری «پرخاشگری» قرار گرفتند. آزمون های پارادایم» که هر کدام دارای یک مرحله تحریک و یک مرحله پاسخ هستند. از این برنامه خواسته شد که یک سری بازی های رایانه ای را علیه آنچه که به شرکت کنندگان گفته شده بود یک گیمر انسانی دیگر است، اما در واقع یک رایانه است، انجام دهد، این برنامه عمداً با نشان دادن خودخواهی، تقلب یا برتری، ناامید، تحریک و آزار می دهد. پس از آن، بازیکنان می توانند گزینه “تنبیه” حریف خود را با یک انفجار بلند داشته باشند. هر چه صدای انفجار بلندتر و راحت تر باشد، شرکت کننده تهاجمی تر مشخص می شد.

نوزاد و مادر

نتایج نشان داد پاسخ‌های متضاد وابسته به جنسیت به HEX، کاهش اتصال در بخش‌هایی از مغز که تصمیم‌گیری اجتماعی را در زنان تنظیم می‌کند و پرخاشگری هیجان‌انگیزتر از مردان آزمایش‌شده و گروه کنترل زن، در حالی که پرخاشگری در مردان را در مقایسه با زنان و مردان آزمایش‌شده کاهش می‌دهد. گروه کنترل. اسکن با استفاده از fMRI در هر دو مرحله تحریک و پاسخ، تفاوت های بیشتری را بین مردان و زنان نشان داد، شکنج زاویه ای چپ را در هر دو جنس تحریک کرد (به شدت در شبکه عصبی پاسخ پرخاشگری دخیل است) اما منعکس کننده مسیرهای جداگانه در نحوه تعامل این ناحیه از مغز با سایر نواحی مغز به عنوان توضیحی برای این تمایز تکاملی، میشور اظهار داشت: «پرخاشگری مردان بارها به پرخاشگری نسبت به نوزادان تبدیل می شود؛ نوزادکشی یک پدیده بسیار واقعی در قلمرو حیوانات است. در این میان، پرخاشگری زنان معمولاً به دفاع از فرزندان تبدیل می شود».

الموندو
مجموعه عود HFC پاریس

اگرچه HEX هیچ بوی قابل تشخیصی ندارد، کاربرد بالقوه آن به عنوان تعدیل کننده خلق و خو (چه با گنجاندن یا به عنوان یک استنتاج تداعی ساخته شده در بسته نشانه شناختی رایحه نوزاد) برای کاربردهای عطرهای آینده که به دنبال برانگیختن، برانگیختن یا آرامش هستند، فریبنده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *