دانستنی های عطر

تدوین گران الموندو و معرفی عطرهای تابستانه ۲۰۲۰ در آمریکا

تدوین گران الموندو و معرفی عطرهای تابستانه ۲۰۲۰ در آمریکا

همه می توانیم تصدیق کنیم که ۲۰۲۰ سال عجیبی است که من تا این لحظه هوادار آن نیستم. اکنون که فروشگاه ها باز هستند، حتی بیرون رفتن برای تست عطریات، کار دشواری است و تقریبا به دردسرهایش نمی ارزد و ظاهرا پرخطر هم هست. «خانم، لطفا به آن بطری دست نزنید، یک و نیم متر به عقب بروید. و برای بوییدن عطرها باید ماسک خود را بزنید». قبلا ماسکم را زده ام، فکر می کردم برای ورود به این فروشگاه لازم باشد.

Summer in USA - تدوین گران الموندو و معرفی عطرهای تابستانه ۲۰۲۰ در آمریکاارگو، این تابستان در لیست عطرهایی که باید استعمال کنم، بوی آرامش بخش مرا مشخص کرده است که فقط یک معنی دارد: وانیل. شاید با یک دَش یا دو نارگیل و تاحدی گل های استوایی ریخته شده درآن برای ارزیابی بهتر. نمی خواهم بوی چالش برانگیزی داشته باشم، این حس را از قبل دارم. می خواهیم از چیزهای دلپذیری که من را در تمام روز احاطه کرده اند لذت ببرم. انتخاب های اصلی من از امروز به شرح زیر است.

Vanille Frangipanier Laurence Dumont for women - تدوین گران الموندو و معرفی عطرهای تابستانه ۲۰۲۰ در آمریکا

Vanille Frangipanier Laurence Dumont for women

Dumont Vanille Frangipanier: در این تابستان از عطر Dumont Vanille Frangipanier لورنس، بسیار استفاده کرده ام. اول وسوسه شدم که بنویسم این یک دسر عطری کوچک وانیلی برای شکم پرستان است اما با استشمام دقیق تر آن، به نظرم برای این جواهر شایسته توصیفی بیش از تنها یک «دسر شیرین» است. بادام به آن یک حالت پودری می دهد (و تلخی بسیار، بسیار، بسیار ملایم) – نه بسیار معطر و پرمغز ، نت اولیه آن با رایحه ملایمی از لیمو ترکیب شده است که به نظر می رسد دسر معجونیِ شادی بخش بی نقصی است. اما صبر کنید! چیزی بیشتر از این هاست! پس از چند ساعت، این بو، جالب تر می شود: پیچ و تاب های اطراف وانیل و یلانگ یلانگ (یا همان درخت کانانگا) بطور متناوب در معرض پنهان شدن هستند. زمانی که این رایحه به مشام می رسد، به این عطر حالت وسوسه آمیز شهوانی ای می دهد… فقط با محو کردن رایحه وانیل شیرین خامه ای مخفی در آن…شادی آور و همچنان شهوانی است؟ مثل این است که کشف کنی که دختر شیرین همسایه، در رختخواب خوب است.

الموندو
عطر مردانه تريبيوت آوون

Monoï Vague d’été Yves Rocher for women and men - تدوین گران الموندو و معرفی عطرهای تابستانه ۲۰۲۰ در آمریکا

Monoï Vague d’été Yves Rocher for women and men

عطر Monoi Vague d’Ete Eau de Toilette ایوروشه، جدیدترین یافته من برای تابستان است. بطری آن بسیار پایه ای و پیش پا افتاده است که آن را بیشتر شبیه اسپری بدن کرده است. فریب نخورید! این مونویی بسیار قوی و موثری است و تمام روز را پوشش می دهد و در گرما بوی شگفت انگیز و دلپسندی دارد. بله، ترکیب گل تیار/ گاردنیا در آن، به آن حالت سوگوارانه حس و حال نارگیلی «ضد آفتاب» را می دهد (حتی ممکن است یک نت نارگیلی ثبت نشده در آن وجود داشته باشد) اما وانیل، آن را خامه ای و دلپذیر نگه می دارد. در نت اولیه کمی تند است اما در سی دقیقه جا می افتد و مزیت آن یک حالت ساحلی شرجی است که نفس من را می گیرد و مرا به تاهینی می برد. یک روز درحالی که به خانه ییلاقی خود می روم این عطر را به خود خواهم زد.

Capri Coastal Citrus Bath and Body Works for women and men - تدوین گران الموندو و معرفی عطرهای تابستانه ۲۰۲۰ در آمریکا

Capri Coastal Citrus Bath and Body Works for women and men

Capri Coastal Citrus محصول بث اند بادی ورکز، در حال حاضر لذت کوچک پس از حمام قبل از خواب من است. در واقع به این دلیل که ژل حمام (شاور ژل) هم دارم، نمی توانم «پس از دوش» را متوقف کنم. واقعا چیز قابل توجهی نیست، فقط یک رایحه تابستانی سرزنده با مرکبات ترکیب شده با وانیل و مقداری نارگیل است که آن را با قسمت “Capri Coastal” نامش مرتبط نگه دارد. صادقانه بگویم، در هر صورت بیشتر شبیه به بوی آناناس است، اما برای من نارگیل موجود در آن به اندازه کافی قوی نیست که بتواند آن را کاملا شبیه پیناکولادا کند (که بخاطر آن شاکرم). من ۷-۸ ساعت کامل می خوام و صبح که بیدار می شوم این بو همچنان قوی است و به هیچ چترکوکتلی ای نیاز ندارم. (اگرچه از سفری به کاپری استقبال خواهم کرد).

الموندو
عطر مشترک لویس ویتون فلور دو دزرت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *