دانستنی های عطر

رایحه لطیف گاردنیا در عطر زنانه

گاردنیا – رایحه لطیفی که جنبه رمانتیک را در هر زنی ایجاد می کند

گاردنیا یک درختچه گلدار یا یک درخت کوچک با گل‌های سفید و زیبا و رایحه‌ای قوی و شیرین است. با کمال تعجب، این گیاه از خانواده قهوه است. این گیاه در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری آفریقا، آسیا، استرالیا و اقیانوسیه می روید و گیاهی همیشه سبز است. شاید برای شما جالب باشد که گاردنیا گل ملی پاکستان است!

اسانس گاردنیا با رایحه بهشتی خود یکی از با ارزش ترین اسانس هایی است که می توانید پیدا کنید. یک واقعیت جالب در مورد گاردنیا این است که آنقدر ظریف است که روغن آن را نمی توان از طریق تقطیر با بخار استخراج کرد (متداول ترین روش برای استخراج اسانس). در عوض، گل‌های گاردنیا با روغن نخل پوشانده می‌شوند تا زمانی که رایحه آن‌ها به روغن نخل منتقل شود. سپس با الکل از روغن نخل جدا می شود. این روش بسیار زمان بر است و نیاز به کار زیادی دارد و به همین دلیل از جایگزین مصنوعی رایحه طبیعی گاردنیا در عطرها استفاده می شود.

Gardenia in Perfumery 1 999x1024 - رایحه لطیف گاردنیا در عطر زنانه

به جز استفاده از مواد مصنوعی، نت عطر گاردنیا نیز با مخلوط کردن چند اسانس که یادآور رایحه طبیعی گل گاردنیا است به دست می آید. این یک نت عطر بسیار محبوب برای عطرهای زنانه است زیرا رایحه لطیف آن جنبه رمانتیک را در هر زنی نشان می دهد. اسانس گاردنیا در طب سنتی به دلیل خاصیت آرام بخشی آن شناخته شده است. همچنین به کاهش تورم کمک می کند و خونریزی را متوقف می کند. در طب گیاهی چینی از گاردنیا برای درمان عفونت، اضطراب و حتی بی خوابی نیز استفاده می شود. خواص درمانی آن برای درمان افسردگی، سردرد و سرگیجه ثابت شده است.

الموندو
عطر ادکلن دیپتیک اورفئون

گاردنیا از معدود نت‌های عطری است که از نظر کیهانی متعادل هستند (به این معنی که کاملاً متعادل هستند و همزمان نت‌های بالایی، میانی و نت‌های پایه را در خود دارند). حتی اگر ممکن است به تنهایی استفاده شود، اسانس گاردنیا به خوبی با دارچین، نت های مرکبات، میخک، یاس، نرولی، گل رز، گل سرخ و یلانگ یلانگ ترکیب می شود. رایحه گلی غنی و گرم آن را برای عطرهای زنانه و حسی زنانه عالی می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *