دانستنی های عطر

سفر معطر به دور دنیا عطر آمریکای جنوبی

سفر معطر به دور دنیا: عطر آمریکای جنوبی

عطر در آمریکای جنوبی از میراث سنت های اجدادی و طبیعتی سرسبز با رایحه های باورنکردنی می آید.

امروز ما پاسپورت بویایی شما را در صفحه آمریکای جنوبی مهر می کنیم. بعد از آسیا و آفریقا، از این سرزمین پر از بو و رنگ می گذریم! از دره های آند گرفته تا بازوهای گسترده آمازون از طریق پامپاهای کلمبیایی، آمریکای لاتین سفری پر از تضاد را ارائه می دهد. ما اقامتی مسحورکننده را به شما پیشنهاد می کنیم که در طی آن مشام شما با رایحه های شیرین و تند قلقلک می دهد. از سنت های اجدادی مایاها گرفته تا مصرف مدرن عطرها، عطر آمریکای جنوبی را که مقصدی الهام بخش است، کشف کنید.

در راه عطر آمریکای جنوبی

سفر در آمریکای لاتین به این معنی است که سوراخ های بینی خود را به روی یک پوشش گیاهی سرسبز و پر از عطر و رایحه باز کنید. اما این قلمرو فقط مربوط به اکوسیستم شگفت انگیز آن نیست. فرود آمدن در این قاره نیز نوید دیدار، شادی ها و جشن های رنگارنگ و تند است!

آمریکای جنوبی: عطر طبیعت

بزرگترین غنای بویایی و معطر آمریکای جنوبی بدون شک از طبیعت ناشی می شود. میراث فراوان و غول پیکر ارائه شده توسط بزرگترین جنگل استوایی در جهان: جنگل بارانی آمازون. با بیوتوپ های بسیار متنوع مشخص می شود که حدود یک چهارم گونه های گیاهی جهان را در خود جای داده است. منبع واقعی الهام برای همه عطرسازان. تخمین زده می شود که نزدیک به ۱۰۰۰۰ گونه گیاهی با قدرت بویایی در این محیط زندگی می کنند. امروزه تنها ۴۰۰ عدد از آنها در عطرسازی استفاده می شود. بنابراین، دامنه احتمالات، اکتشافات و خلاقیت ها هنوز بسیار گسترده است!

در جنگل های بارانی قدم بزنید

توصیف یک بو برای خلاصه کردن این طبیعت غلیظ غیرممکن است. در سفر دریایی در امتداد رودخانه آمازون، ابتدا انبوهی از پوشش گیاهی را در جنگلی مشاهده می کنید که به نظر می رسد هرگز به سرخس، ارکیده، لیانا، خزه و دیگر درختان غول پیکر ختم نمی شود. همراه با صدای پس زمینه دیکته شده توسط آواز پرندگان رنگارنگ، در این جنگل سرسبز فرو خواهید رفت. به نظر می رسد رایحه ای گرم و مرطوب از زیر درختان از زمین بیرون می آید.

الموندو
ارتباطات بوی عطرها و تصاویر ذهنی شما

در قلب جنگل های بارانی استوایی، بین برزیل و ونزوئلا، خود را در سرزمین های یانومامی خواهید دید: مردم بومی که جنگل را خانه خود کرده اند. شما یک نوشیدنی گوارا با نت های شیرین انبه، گواوا و عسل که خودشان تولید می کنند می نوشید. هنگام شب، دودهای معطر پالو سانتو یا پوست سوخته است که در مراسم و جشن های دیگر، بینی شما را تیغ می کند. سفری آغازین با رایحه های به یاد ماندنی…

سفر بویایی و چشایی

اقامت ما در قلب شهرهای بزرگ آمریکای جنوبی با عطر و بوی خنده، غذا و گرمای ساکنان ادامه دارد. در مکزیکو سیتی، برای فرار از باله دودآلود ترافیک بی وقفه، وارد بازار کویوآکان می شوید. سپس یک منظره معطر به شما تقدیم می شود. با قدم زدن در غرفه های غذای دریایی، میوه و سبزیجات، متوجه تپه هایی از ادویه های رنگارنگ خواهید شد. پاپریکا، jalapeños و فلفل صورتی برای چاشنی سس چیمیچوری که باعث می شود جوانه های چشایی شما احساس سوزش کند، عالی هستند! همه این بوها به طور جدی شروع به آب انداختن دهان شما می کنند. Burrito، quesadilla، empanada، taco… اجازه دهید برای پایان دادن به این سفر مزه‌آمیز و بویایی، توسط یک آنتوخیتو (یک ولع کمی در اسپانیایی) وسوسه شوید.

scents south america - سفر معطر به دور دنیا عطر آمریکای جنوبیاز چپ به راست: بازار رنگارنگ کویوآکان در مکزیکو سیتی، جنگل های بارانی آمازون، سرزمین سرخپوستان یانومامی و هالاپینو، ماده اصلی غذاهای محلی.

استفاده از عطر در آمریکای جنوبی سنت های معطر

برای هزاران سال، آمریکای جنوبی منبع بوها و عطرهای شگفت انگیز بوده است. این سرزمین‌های وسیع و سنت‌های اجدادی آن، بسیاری از اکتشافات بویایی و خوراکی را که تاکنون ناشناخته بودند، به جهان قدیم ارائه کرده است. در آغاز قرن شانزدهم، فاتحان اسپانیایی که تازه در سواحل مکزیک فرود آمده بودند، مورد استقبال امپراتور آزتک، مونتزوما قرار گرفتند. او به نشانه استقبال، نوشیدنی سلطنتی به نام «چوکلاتل» را به آنها تعارف کرد، نوشیدنی خوشمزه ای با رایحه شکلات و وانیل. میراث بویایی که به زودی به میز و بینی اروپایی ها حمله خواهد کرد. اگرچه وانیل در حال حاضر عمدتاً در ماداگاسکار رشد می‌کند، اما همچنان یک نشانگر بویایی قوی در مکزیک است. در بازار پاپانتلا، یک شهر کوچک مکزیکی به دور از مسیرهای گردشگری، این مروارید سیاه را در تمام اشکالش خواهید یافت: مشروب، عطر، دستبند، صلیب و دیگر حرزهای بافته شده با غلاف.

الموندو
معرفی عطر ادکلن ممویز ایسلا رز و عطر غزل

در حالی که رایحه های شیرین وانیل و میوه ها به طور گسترده ای در غذا شناسی استفاده می شود، قدرت مقدس و تسکین دهنده عطر نیز یک واقعیت است. به عقیده مایاها، بدن برای خوشایند بودن باید معطر باشد. زنان از تکه‌های دانه‌های بلسان پرو و ​​وانیل گردنبندهای بلند می‌سازند. آنها همچنین در خانه های خود گل های ترومپت لیانا می آویزند که بوی زردآلو می دهد. حمام تشریفاتی با شهد پرتقال، قهوه یا ماته یا ماساژ با مومیایی انبه، همه از سنت های معطری هستند که توسط این تمدن ها استفاده می شود.

ترجیح بویایی

امروزه، در حالی که در غرب عطرهای لذیذ هنوز بسیار موفق هستند، عطر در آمریکای جنوبی تازه تر می شود. عطرهایی با نت های گل و مرکبات در این کشورها که رطوبت و دما به سرعت در حال افزایش است بسیار محبوب هستند. بنابراین میوه ها، گل ها و ادویه ها به مواد اولیه معطر مورد علاقه تبدیل می شوند. شیفتگی این رایحه ها در مراسم زیبایی محصولات مراقبت از بدن نیز یافت می شود: انگور، آووکادو، انبه و کره آجیل برزیلی رطوبت را تامین می کنند و پوست و مو را به لطافت معطر می کنند. رایحه “تمیز” نیز نقش مهمی در عطر آمریکای جنوبی دارد. حتی در نحوه خوشبو کردن خود، عادات در حال تغییر هستند. ما بیشتر بطری‌های «اسپاش» (بر خلاف بطری‌های اسپری) را می‌یابیم که این حس طراوت را حتی بیشتر می‌کنند.

مواد اولیه نمادین

به لطف سرزمین های غنی از مواد اولیه طبیعی، عطر آمریکای جنوبی الهام بخش سازندگان عطر است. دماغ ها به همان اندازه که به ادویه های افسانه ای علاقه دارند به میوه های عجیب و غریب و گیاهان گرمسیری علاقه دارند.

brazil tonka bean - سفر معطر به دور دنیا عطر آمریکای جنوبی

دانه تونکا، یک عطر کلاسیک در آمریکای جنوبی

اگر نام این دانه کوچک اکنون در غرب آشناست، باید بدانید که از درخت ساج برزیلی، درختی بومی آمریکای جنوبی و کارائیب می آید. امروزه دانه تونکا عمدتاً در برزیل و ونزوئلا کشت می شود. پس از برداشت، دانه خشک می شود و سپس در الکل خیس می شود تا دوباره خشک شود. به لطف این فرآیند، کریستال های کومارین، یک جزء طبیعی که به طور منظم در عطرسازی استفاده می شود، روی سطح تشکیل می شود. سپس دانه ها به پودر تبدیل شده و با حلال های فرار استخراج می شوند تا مطلق به دست آید. بوی مطلق جنبه های مختلفی دارد: حیوان، تنباکو، دانه وانیل. رایحه ای که در عطر گلی و خورشیدی ما ippi patchouli clair یافت می شود.

الموندو
عطر مردانه تر دهرمس او جيور

peruvian balsam - سفر معطر به دور دنیا عطر آمریکای جنوبی

بلسان پرو

بلسان پرو یک درخت عظیم الجثه بومی السالوادور است که در “Cordillera des Balsamo” یافت می شود. نام آن از دوران استعمار که بلسان از پرو به اروپا صادر می شد، باقی مانده است. بلسان از رزین قهوه ای ضخیم درخت به دست می آید. این گیاه توسط “بالسامروها” برداشت می شود که گاهی تا ارتفاع بیش از ۲۰ متری بالا می روند تا در تنه برش دهند. سپس جمع کننده ها دستمالی را روی برش ها قرار می دهند که پس از چند هفته پر از رزین می شود. سپس بافت ها با پوست خرد شده مخلوط می شوند تا فشرده و خالص شوند. علاوه بر قدرت دارویی که توسط افسانه‌های آمریکایی تمجید شده است، بلسان پرو به‌خاطر رایحه غنی‌اش معروف است که با رایحه‌های شیرین و کمی حیوانی همراه با رایحه‌های چرم و وانیل مشخص می‌شود.

pink pepper - سفر معطر به دور دنیا عطر آمریکای جنوبی

فلفل صورتی

فلفل صورتی از آمریکای جنوبی می آید. این توت صورتی است که از گیاه فلفل کاذب، گونه ای از درخت که در پرو و ​​برزیل رشد می کند، برداشت شده است. از نظر طعم، این توت‌های صورتی طعمی مشابه فلفل دارند اما قدرت کمتری دارند. فلفل صورتی به طور گسترده ای در عطرسازی مورد تحسین قرار می گیرد، به خصوص در نت بالایی که با ایجاد طراوت و جنبه فلفلی به عطر، بویی واقعی را تقویت می کند. سایه های آن به طور شگفت انگیزی با میوه های مرکبات هماهنگ می شود. عطاری ها از اسانس فلفل صورتی استفاده می کنند که از تقطیر توت های خشک و له شده به دست می آید. همچنین می توان جوهر را از طریق استخراج CO2 بدست آورد. این لهجه تازه و معطر را می توان در ادوپرفیوم آلی ما یافت.

از رایحه های شیرین گرفته تا رایحه های تند، اکنون با تمام غنای بویایی عطرهای آمریکای جنوبی آشنا هستید. هنوز چمدان های خود را باز نکنید! ما مشتاقانه منتظر دیدار شما در ماه آینده برای یک توقف معطر دیگر هستیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *