دانستنی های عطر

عطر شکلاتی رایحه خوش طعم

عطر شکلاتی: رایحه خوش طعم

عطر شکلات جوانه های چشایی ما را به اندازه سوراخ های بینی ما خوشبو می کند: چگونه از این ماده خام در عطرسازی استفاده می شود؟

شکلات با رایحه های لذیذ، شیرین و پودری اش، تقریباً همه موافق است. اگر جوانه های چشایی را خوشحال می کند، این ماده اخیراً سوراخ های بینی را نیز قلقلک داده است. از دهه ۹۰، عطر شکلاتی به لطف بوی لذیذ و نت های آرامش بخشش بسیاری از سازندگان رایحه را تسخیر کرده است. از دانه کاکائو گرفته تا بطری هایتان، شما را به سفری می بریم که دهانتان را آب می کند!

شکلات، تاریخچه طلای قهوه ای از کشف تا موفقیت

اولین کشاورزان کاکائو بومی آمریکای جنوبی، مایاهای یوکاتان مکزیک بودند. آنها از لوبیاها به عنوان ارز برای تجارت استفاده کردند، اما همچنین برای تهیه نوشیدنی بسیار مورد استقبال قرار گرفتند: Xocoatl. این مخلوطی که از دانه های کاکائو خرد شده با فلفل و فلفل چیلی درست می شود، بسیار تلخ است، ربطی به شکلات داغی که دوست داریم کنار شومینه میل کنیم ندارد! کریستف کلمب اولین اروپایی بود که لوبیا گرانبها را در اوایل قرن شانزدهم کشف کرد. او که پتانسیل نوشیدنی غلیظ و ادویه‌ای را که به تازگی چشیده بود متقاعد نکرده بود، با این وجود کیسه لوبیا را که آمریکایی‌ها پیشنهاد می‌کردند، پذیرفت… فکر می‌کرد که آنها فضولات بز هستند!

چند سال بعد، هرنان کورتس نیز در سواحل آمریکای جنوبی فرود آمد. امپراطور موکتزوما به عنوان یک هدیه خوش آمدگویی، Xocoatl معروف را به او پیشنهاد کرد. یک بار دیگر، موفقیت بزرگی نبود. اما کاشف تصمیم گرفت فلفل چیلی را با وانیل جایگزین کند و شکر و شیر را به آن اضافه کند. خیلی کمتر تلخ، نوشیدنی به نظر او بلافاصله بسیار جذاب تر است! اولین بوته های کاکائو به اسپانیا فرستاده شد و در آنجا دستور جدید به سرعت پذیرفته شد. در آنجا حتی گفته می شد که دارای خاصیت سرخوشی و میل جنسی است! این فرهنگ سپس به ایتالیا و سپس به فرانسه در ورسای صادر می شود، جایی که مردم دربار بدون اعتدال این نوشیدنی شیرین و غلیظ را می چشند. اولین بار در سال ۱۸۴۷ در یک کارخانه شکلات سازی لندن به بازار عرضه شد. به لطف صنعتی شدن و پیشرفت های فنی، این محصول به گل سرسبد لذیذ تمام کمدهای دنیا یا تقریباً تبدیل خواهد شد.

الموندو
عطر ادکلن ون کلیف اند آرپلز بویس د آمند

Gourmand perfume - عطر شکلاتی رایحه خوش طعم

درخت کاکائو، درخت خدایان

قبل از تبدیل شدن به میله‌ای که در یک شب میل می‌کنیم (بله، اعتراف می‌کنیم، دیگر پنهان نمی‌کنیم)، شکلات از درخت کاکائو می‌آید. پس از چهار سال طولانی، درخت گل های صورتی کوچکی را نشان می دهد که مستقیماً روی تنه و شاخه ها رشد می کنند. قوی ترین آنها، تنها ۱٪ از هزاران، میوه ای به شکل یک غلاف بزرگ تولید می کند. با باز کردن آن با چاقو، یک خمیر چسبناک و شیرین به نام موسیلاژ ظاهر می شود که برای تهیه مرباهای خوشمزه استفاده می شود. این پالپ حاوی ۲۵ تا ۵۰ دانه است، دانه های کاکائو (و نه فضولات بز، متوجه شدید). در حال حاضر، فرهنگ درخت کاکائو عمدتاً در آفریقا، به ویژه در غنا و در ساحل عاج است، حتی اگر همیشه تولید مهمی در برزیل و اکوادور وجود داشته باشد.

از لوبیا تا شکلات

برای به دست آوردن شکلات ظریف، کشاورزان ابتدا اقدام به شلیک می کنند: یک مرد می تواند بیش از ۱۵۰۰ غلاف در روز را بشکند! لوبیاهای بازیابی شده به مدت یک هفته تخمیر می شوند و سپس در آفتاب خشک می شوند. در طی این فرآیند، موسیلاژ ذوب شده و لوبیا را با نت های نرم و شیرین خود آغشته می کند. سپس دانه های کوچک را در دمای ۱۴۰ درجه برای حدود بیست دقیقه برشته می کنند. آنها را آسیاب می کنند تا نوک کاکائویی بدست آید که خودش خرد می شود. در طی این فرآیند، چربی‌ها ذوب می‌شوند و اجازه می‌دهند کره کاکائو و مایع غلیظ و چسبناک از هم جدا شوند: مشروب کاکائو. سپس، مخلوط ها و دستور العمل ها با توجه به نتیجه دلخواه متفاوت است، بین شکلات تلخ، سفید، شیر… همه خوشمزه ها امکان پذیر است!

الموندو
معرفی شش عطر جدید برند ایکون 2020

عطر و شکلات: لذتی نه چندان مقصر

لمس شکلاتی دهه نود

اگر شکلات برای قرن‌ها همه جوانه‌های چشایی را اغوا کرده است، بینی‌ها مدت‌هاست که برای یافتن این ماده بسیار خاص کند شده‌اند. تا اوایل دهه ۱۹۹۰ و خلاقیت عطرساز اولیویه کرسپ برای تیری موگلر بود که این ماده شیرین در عطرسازی شروع شد. فرشته معروف، که در سال ۱۹۹۲ رونمایی شد، در واقع اولین بطری است که شکلات را در پایه بسیار شیرین در کنار کارامل، وانیل و پاتچولی نشان می دهد. این خلقت ژانر جدیدی را معرفی خواهد کرد: عطر خوش طعم. از تازگی گرفته تا مصرف بیش از حد، شکلات به همان اندازه که باعث تهوع بینی می شود، جذاب است. اما چند سالی است که عطر شکلات به مشام می‌خورد تا از آن در ترکیب‌های غیرمنتظره و اغلب جسورانه استفاده کند.

رایحه شکلات: طبیعی یا مصنوعی؟

این اسباب بازی نوازش کننده بویایی و چشایی نت های شیرین و پودری را با جنبه های بالزامیک و لبه کمی تلخ نشان می دهد. برای افزودن این رنگ شکلاتی به ترکیبات، عطرسازان گزینه های متعددی دارند. آنها می توانند با مواد خام مصنوعی یا طبیعی کار کنند. سازندگان این امکان را دارند که از مولکول‌های تولید شده در آزمایشگاه‌هایی مانند chocovan یا پیرازین‌ها که بوی شکلات تلخ را تداعی می‌کنند، کاملاً خام و در عین حال ظریف استفاده کنند. گاهی اوقات می توان مشک سفید را برای ایجاد شکلات سفید اضافه کرد.

ظاهر را خورد با این حال، برخی از مواد طبیعی مانند پاتچولی نیز می توانند یک نت شکلاتی را بازسازی کنند. ما همچنین به دانه تونکا فکر می کنیم که جنبه بادام و کاکائو را پخش می کند.

الموندو
عطر ادکلن مردانه هوگو بوس باتلد یونایتد 2021

شکلات، یک ماده خوب برای ازدواج؟

اگر نت شکلاتی قدرتمند باشد، جنبه های زیادی را نیز نشان می دهد که می توان آنها را با طیف وسیعی از مواد ترکیب کرد. ستاره عطرهای لذیذ، آن را نیز کاملا در خانه در خانواده شرقی است. در آنجا تماماً خود را در گرما و احساسات نشان می دهد. رایحه شکلات همچنین با رایحه‌های میوه‌ای یا رایحه‌های گلی همخوانی کاملی دارد تا غنا و عمق زیادی به آن‌ها بدهد. علیرغم ظاهر، این نت مخملی خود را به آب میوه های مردانه تر برای پوشاندن آکوردهای سرخس یا تضاد رایحه های معطر دعوت می کند.

آیا تاریخچه شکلات را می دانستید؟ آیا دوست دارید عطر شکلاتی را در عطرهای خود استشمام کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *