دانستنی های عطر

عطر مشترک یا عطر یونیسکس

ایده های الهام گرفته شده عطر یونیسکس

عطرهای تک جنسیتی کدها را محو می کنند و موانع جنسیتی را از بین می برند

در حالی که بحث در مورد جنسیت به طور فزاینده ای متحرک می شود، عطرهای بیشتری نه به ویژه برای مردان و نه به ویژه برای زنان ادعا می شود، بلکه برای ایجاد یک احساس مشترک به اشتراک گذاشته می شوند. عطر unisex چگونه ظاهر شد و امروز چیست؟ توضیحات

تاریخچه عطر unisex

از عطر برای همه… تا رایحه های جنسیتی

اگر در زمان سفر کنیم، متوجه می شویم که عطر همیشه جنسیتی نداشته است. در زمان قرون وسطی یا رنسانس، مردان و زنان از رایحه‌های حیوانی، گلی و معطر استفاده می‌کردند (و مورد سوء استفاده قرار می‌دادند) که با کمال میل به اشتراک می‌گذاشتند. لویی چهاردهم عاشق شکوفه پرتقال بود در حالی که ملکه مجارستان فقط به رزماری سوگند یاد می کرد! در پایان قرن نوزدهم بود که رابطه جنسی برای مقاصد صرفا تجاری خود را به کدهای عطرسازی دعوت کرد. زن عاشقانه و گلدار سپس با مردی شرور با رایحه ای تمیز و چوبی روبرو شد. اگر عطرهای زنانه در مرحله زیبایی قرار گیرند، عطر مردانه پاسخگوی نیاز به تمیزی و طراوت است. آقایان خودش را خوشبو نمی کند، دئودورانت می زند و بوی طبیعی می دهد!

در آن زمان، دموکراتیک کردن نت های مصنوعی نیز در این “جنسی سازی” عطر مشارکت دارد. از این پس می‌توان نت‌های بیشتری خلق کرد، ظرافت‌های جدیدی را به ارمغان آورد تا هویت یک ترکیب را به سمت زنانه یا مردانه سوق دهد. عطرهای او بین نت های گلی و میوه ای در نوسان هستند، در حالی که ما چوب های گرانبها، چرم ها یا اسطوخودوس معطر را برای مردان رزرو می کنیم. اگر مواد تشکیل دهنده نوع عطر را ایجاد کنند، بسته بندی و ارتباطات بیشتر این درک را ارتقا می دهد. تنها ادکلن است که قدرت جهانی و تک جنسیتی خود را با مخاطب قرار دادن همه حفظ می کند.

الموندو
واو فاکتور - معرفی عطر های هیجانی

ظاهر عطر یونیسکس

در بحبوحه رونق عطرسازی مدرن، در سال ۱۸۸۹ خانه Guerlain اثری با نام مرموز به بازار عرضه کرد: Jicky. جیکی نام دوست دختر دوران کودکی Aimé Guerlain و همچنین اسم کوچک برادرزاده او، ژاک بود. این عطر پیچیده دارای رایحه ای شرقی و تند با وانیل، اسطوخودوس و همچنین چوب های گرانبها است. این عطر که برای زنان ساخته شده است، ابتدا مردان را متقاعد می کند تا در نهایت بینی زنان را تسخیر کنند. امروزه نیز به عنوان اولین عطر یونیسکس شناخته می شود. دیگر سازندگان الهام گرفته سعی خواهند کرد مسیر جهانی بودن را دنبال کنند، اما کلیشه ها هنوز وجود دارند.

unisex perfume1 - عطر مشترک یا عطر یونیسکس

گرایش آندروژنی

به تدریج، روند آندروژنی در صنعت مد پیش از فتح دنیای عطرسازی، در حال افزایش است. از سیلوئت پسرانه گرفته تا کت و شلوار در ایو سن لوران، زنان مدعی آزادی بیان خود هستند. در طول دهه ۹۰ است که عطر یونیسکس واقعا انقلاب خود را به وجود خواهد آورد. با CK One، که توسط Calvin Klein در سال ۱۹۹۵ عرضه شد، این عطر برای نسل جوان با ایده آل های قوی طراحی شد. یک بطری هوشیار، آبمیوه تازه و ارتباطات سیاه و سفید بخشی از این روند جدید است. این موفقیت نقطه عطفی را رقم می زند و عطر یونیسکس را به طور گسترده ای در دسترس قرار می دهد. پس از آن، اکثریت بزرگی از خانه های عطر، نسخه خاص خود را از تنوع بویایی ارائه می دهند.

چرا عطر یونیسکس بزنیم؟

امروزه، بهداشت و زیبایی دیگر مترادف با زنانگی و مردانگی نیست، بلکه صرفاً با رفاه است. در لوازم آرایشی مانند عطرسازی، بطری ها در حال تبدیل شدن به مینیمالیستی هستند و رایحه ها خنثی تر می شوند. در قسمت رایحه، عطرهای یونیسکس عموماً حول رایحه‌های تازه و نیروبخش، نت‌های سبز و مرکبات ساخته می‌شوند که با قدرت عنبر، مشک یا چوب‌های گرانبها ترکیب می‌شوند. بین قدرت و نرمی، این ترکیبات هم ظریف و هم شگفت‌انگیز هستند. بنابراین اگر به دنبال یک اسانس اصلی هستید که حتی بتوانید با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارید، استفاده از یک عطر یونیسکس ایده بسیار خوبی است!

الموندو
عطر مردانه پرادا لونا روزا اوشن

عطرهای یونیسکس الموندو

شعار ما در الموندو بیش از ۳۰ سال است که تغییر نکرده است: اگر عطری را دوست دارید، برای شما ساخته شده است! همانطور که در اینجا توضیح دادیم، عطر جنسیت ندارد و به همین دلیل است که ما از ذهنیت از نظر بو حمایت می کنیم! راستی، آیا می‌دانستید که اگر گل رز در اروپا زنانه به حساب می‌آید، مردان در خاورمیانه از آن استفاده می‌کنند؟ عطرهای ما می توانند توسط همه بینی ها پذیرفته شوند، اما در اینجا چند ترکیب وجود دارد که کدهای جنسیت را محو می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *