دانستنی های عطر

عطر و نت های مشروبی با بوی شراب

عطر و نت های الکلی: شراب و الکل

نت های الکلی شراب ها و ارواح خود را به عطر دعوت می کنند. وقتی در مورد مواد تشکیل دهنده عطرسازی صحبت می کنیم، معمولاً به گل، چوب یا رزین فکر می کنیم. اما در حال حاضر به لطف پیشرفت شیمی مصنوعی و خلاقیت بینی، از مواد اولیه دیگری در ترکیب عطرها استفاده می شود. و این به ویژه در مورد نت‌های الکلی است، هر چقدر هم که شگفت‌انگیز و مسحورکننده باشد… بیایید این اسانس‌های مشروب و روح‌انگیز را که باعث چرخش بینی‌مان می‌شوند، کشف کنیم!

ظهور نت های الکلی در عطرسازی

این نت های پررنگ به تازگی در پالت عطرسازان ظاهر شده اند. و به دلایل خوب، چندین دهه پیش، ایجاد عطرها با مواد مست کننده نسبتاً ناپسند بود. در واقع، در آغاز دموکراتیک شدن عطر، مواد تشکیل دهنده تمایل بینی ها نسبتاً تازه و سبک هستند. رایحه های مرکبات، گل و تمیز در مد بودند. اما با گذشت سالها، تغییرات اجتماعی و اکتشافات بویایی، آرزوها تکامل یافتند. دهه ۸۰ شاهد بازگشت آهنگ های قوی و قاطع بود. و موج لذیذ دهه ۹۰ به پیشروی نت های الکلی کمک می کند.

اما به‌ویژه ظهور عطرسازی طاقچه‌ای است که استفاده از این مواد شگفت‌انگیز از دهه ۲۰۰۰ را “ترویج” می‌کند. عطرسازان جرأت می‌کنند تا ظرافت‌های مشروب، قابض یا حتی درخشان را آشکار کنند. درست همانطور که از یک شراب خوب یا یک لیوان براندی لذت می بریم، عطرها نیز به دنبال پر کردن سوراخ های بینی ما از رایحه هستند. رایحه های ذغال سنگ نارس، قدرت رایحه های مالت یا طعم بشکه های بلوط به منابع واقعی الهام برای بینی تبدیل می شوند. و وقتی متوجه غنای بویایی این ظرایف اعتیاد آور می شوید، به راحتی می توان فهمید چرا.

الموندو
عطر ادکلن تام فورد سولیل برولنت 2021

musk perfume - عطر و نت های مشروبی با بوی شراب

مواد تشکیل دهنده نت های الکلی

در پالت عطرساز، انواع مختلفی از مواد خام الکلی را می‌یابیم که می‌توانند برای تصعید آکوردها ادغام شوند. گاهی اوقات گرد، تلخ یا شربتی، بیایید نگاهی به این مواد با ارزش بیندازیم:

کنیاک

این الکل فرانسوی که در منطقه ای به همین نام ساخته می شود، براندی شرابی است که از انگور سفید به دست می آید. کنیاک دو بار تقطیر شده و حداقل دو سال در بشکه های بلوط کهنه می شود، رایحه های شیرین و قدرتمندی دارد. اسانس کنیاک که از تقطیر با آب بدست می آید در عطرسازی استفاده می شود. این ماده خام جنبه های متعددی را با تفاوت های ظریف گلی یاس و همچنین نت هایی از میوه های لذیذ و شیرین نشان می دهد. این هاضم بوی وانیل را نیز می دهد که کاملاً با رایحه های شرقی هماهنگ می شود. این یک نت احساسی و فراگیر است که شخصیت های زیادی را به یک ترکیب می آورد.

شیره شراب

شیره شراب باقیمانده ای است که پس از تخمیر شراب، مرحله قبل از بطری، در کف دیگ ها می نشیند. شیره شراب سفید یا سبز و همچنین خرچنگ کنیاک یا براندی وجود دارد. استخراج این شهد گرانبها و بسیار غلیظ با تقطیر با بخار امکان پذیر است. این اسانس رایحه های خاص منشاء و ترور ماده خام را آشکار می کند. با وجود این تفاوت ها، وجه مشترک این اسانس ها، ویژگی میوه ای و نفسانی آنهاست. رایج ترین اسانس های انگور شراب سبز و سفید هستند که جنبه های میوه ای گرم را نشان می دهند.

آبسنت

آبسنت قبل از اینکه یک نوشیدنی الکلی باشد، در درجه اول یک گونه گیاهی است. افسنطین بومی اروپا، آسیا و شمال آفریقا است و در مناطقی با آب و هوای معتدل و در زمین های خشک رشد می کند. این گیاه معطر بیشتر به خاطر مشروبش شناخته شده است تا خواص درمانی یا بویایی اش. با این حال، در یک ترکیب، اسانس افسنطین رایحه ای سبز را با تلخی جزئی پخش می کند. عطر آن که از تقطیر برگ و ساقه به دست می آید بسیار مطبوع و معطر است. پویایی، سبکی و همچنین جنبه‌های گلی بیشتر و نت‌های تقریباً منتول‌دار را به ارمغان می‌آورد.

الموندو
عطر مردانه كارون امی موی كوم جی سوی 2020

Pepper a perfume - عطر و نت های مشروبی با بوی شراب

نوشیدنی الکلی

ویسکی نوعی الکل است که از غلات مالت دار مانند ذرت، جو، گندم یا چاودار تهیه می شود. حتی امروز، واقعاً مشخص نیست که آیا این نوشیدنی از ایرلند یا اسکاتلند منشا می گیرد، که هر یک ادعا می کنند کشور محل تولد خود هستند! در عطرسازی ما معمولا از ویسکی مالت خالص استفاده می کنیم، الکلی که منحصراً از جو مالت ساخته شده است. سپس باید به تقطیر الکل ادامه داد تا یک اسانس با رایحه پیچیده و تند به دست آید. عطر آن دارای ظرافت های چوبی و ذغال سنگ نارس، با لهجه ای از گل های تازه و علف های بریده شده است. همچنین جنبه های شیرین بیشتری از عسل، میوه های خشک و گاهی اوقات میوه های قرمز و مرکبات را تداعی می کند.

رام

رام که منشأ آن آمریکاست، یک برندی نیشکر است که صدها نوع و کیفیت آن وجود دارد. رام که هنوز در عطرسازی استفاده نمی شود، پیچیدگی معطر کمیاب با پتانسیل بالایی دارد. پس از استخراج با حلال های فرار، رام را می توان در ترکیبات ترکیب کرد تا رنگ های لذیذی از فندق، وانیل یا عسل را در آنها به ارمغان آورد. ما همچنین تن های تند زنجبیل و دارچین و گاهی اوقات حتی قسمتی از چرم سوخته را تشخیص می دهیم که آن را بسیار صاف می کند. رام با هر تنوعی که داشته باشد، رایحه‌های قدرتمندی را بازدم می‌کند که می‌توان آن را با انواع مختلف همراه کرد. مواد تشکیل دهنده یا تقریبا. نت های جشن رام سفید را می توان در آگیته بخورها و در کنار مواد شیرین و شرقی پیدا کرد.

الموندو
عطر زنانه ژان پل گوتیه له بل فلور تریبل

شامپاین

شامپاین یک نوشیدنی مخصوص جشن است و جوشاندن آن برای ذائقه ها لذت بخش است. با تقطیر خرچنگ شراب شامپاین می توان یک اسانس به دست آورد. اما بیشتر عطرسازان با ترکیب چند ماده خام مانند مولکول‌های آمبرت، عرعر یا لاکتون، صدای درخشان آن را بازتولید می‌کنند. شامپاین نت های میوه ای را به عطری با جنبه هایی از آجیل، قرمز و مرکبات می آورد. همچنین ریزه‌های ظریف شیرین بیان و همچنین قسمت چوبی قارچ‌ها را از بین می‌برد.

نت های عطر و الکل

علیرغم تنوع و غنای تفاوت های ظریف نت های الکلی، این جنبه های بویایی هنوز در عطرسازی امروزی کم استفاده می شوند. با این حال، آنها شروع به ادغام در ترکیب بندی های جسورانه کرده اند یا برای تقویت برخی توافق ها با ترس بیشتری آشکار می شوند. در واقع، این یادداشت ها این ویژگی را دارند که می توانند با تعداد زیادی خلاقیت ازدواج کنند. در آب میوه های تازه و گل، گردی و تسکین می آورند. در آکوردهای شرقی، آنها با ظرافت خود را نشان می دهند تا زیر ظرافت های کهربایی، تند و وانیلی برجسته شوند. آنها عطر را حتی بیشتر “مخملی” و مرموزتر می کنند. این مواد غیرمعمول هم طراوت تشنگی الکل را تداعی می‌کنند، مثل یک شات از نشاط… اما همچنین جنبه گردتر طعم هزار طعم را نیز به همراه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *