دانستنی های عطر

عطر چگونه ساخته می شود؟

تکنیک های ساخت عطر: عطر چگونه ساخته می شود؟

تکنیک های تولید عطر یا نحوه ساخت عطر

اسپری کردن عطر به یک حرکت طبیعی در برنامه روزانه شما تبدیل شده است. اما بین برداشت مواد اولیه و پر شدن بطری شما چه اتفاقی می افتد؟ تنوع و پیچیدگی مواد خام طبیعی، صنعت عطر را مجبور می کند تا محدودیت های دانش خود را گسترش دهد تا از غنای بویایی نامحدودی که ما را احاطه کرده است استفاده کند. اجازه دهید تکنیک های اصلی تولید عطر را برای شما توضیح دهیم…

وقتی چربی ها بوها را جذب می کنند

انفلوراژ سرد یا گرم تکنیک‌های تولید عطر هستند که از دوران باستان استفاده می‌شوند و بر توانایی مواد چرب در جذب طبیعی بوها تکیه دارند. این روش بسته به مقاومت گیاهان در برابر گرما به صورت گرم یا سرد انجام می شود.

گل‌های مقاوم، مانند گل رز یا نرگس، با عرق گرم درمان می‌شوند: آنها را در چربی‌ها یا روغن‌هایی که قبلاً حرارت داده‌اند خیس می‌کنند تا زمانی که گل جوهر خود را آزاد کند. سپس چربی به نام پومد خراش داده می شود و با الکل شسته می شود که بوی آن را حفظ می کند. پس از چند بار فیلتر کردن برای حذف تمام آثار چربی، مطلق را به دست می آوریم: بالاترین غلظت عطر.

سرماخوردگی، که امروزه تقریباً به طور کامل رها شده است، اجازه می دهد تا با اکثر گل های ظریف مانند یاس یا گل سرخ رفتار شود. اصل کار مانند پر کردن گرم است، اما گلبرگ ها روی لایه نازکی از چربی سرد قرار می گیرند.

الموندو
عطر بوند نامبر ناین برودوی اف 2021

تقطیر، یا تقطیر با آب بخار برای گرفتن اسانس

در میان تکنیک‌های تولید عطر، تقطیر یکی از قدیمی‌ترین درمان‌های مواد خام است. امروزه هنوز هم در صنعت عطرسازی سنتی به طور گسترده استفاده می شود. تقطیر بر اساس ظرفیت بخار برای جذب اسانس است. به طور خاص، مواد خام برای تقطیر (گلبرگ، دانه، ریشه…) روی سینی های سوراخ دار در یک آب جوش پر از آب قرار می گیرد. هنگام بالا بردن، بخار با اصول بدبوی ماده خام آغشته می شود. اسانس استخراج شده در یک کندانسور و سپس در یک جداکننده بازیابی می شود. آب با تخلیه از عناصر بو جدا می شود و اسانس ها را می توان جمع آوری و استفاده کرد.

استخراج وقتی حلال های فرار مولکول های خوشبو را جذب می کنند

فرآیند استخراج در طول قرن ۱۸ پدیدار شد و امروزه نیز معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد. این روش در چند مرحله انجام می شود و شامل حل کردن مواد خام گیاه در یک حلال است که اجازه می دهیم سپس تبخیر شود. مانند ماشین لباسشویی، گیاهان در یک مخزن فولادی به نام “استخراج” غوطه ور می شوند. سپس آنها را تحت شستشوی پی در پی با حلال های آلی (اتانول یا هگزان) قرار می دهند که با بوی آنها پر می شود. حلال معطر جوشانده می شود. هنگامی که تبخیر می شود، چون حلال فرارتر از مواد استخراج شده از گیاه است، چربی تولید می کند: یک ماده مومی بسیار معطر به نام “بتن” برای گل ها و “رزینوئید” برای مواد خشک (ریشه، کف). پس از چندین بار شستشو با الکل و چندین آیسینگ، بتن خالص شده مطلق می شود.

الموندو
عطر ادکلن گلیونت بخارا 2020

اصطلاح فقط روی مرکبات استفاده می شود

این روش که در سیسیل متولد شده است، فقط روی مرکبات (خانواده بویایی Hesperides) استفاده می شود. بیان سرد، یا پرس سرد، امکان بازیابی اسانس های موجود در مزه آنها را فراهم می کند. پوست از میوه جدا می شود، با سوراخ های کوچک زیادی سوراخ می شود و به صورت مکانیکی فشرده می شود. این فرآیند مخلوطی از روغن معطر و آب را ارائه می دهد. فیلتراسیون این عصاره در نهایت امکان جداسازی قسمت های آبی اسانس ها را فراهم می کند.

برای اینکه به شما ایده بدهم، حدود ۱۵۰۰ لیمو برای بدست آوردن ۱ کیلوگرم از اسانس آنها لازم است!

استخراج CO2 فوق بحرانی گاز کربنیک به عنوان حلال برای گرفتن عناصر بو

در میان تکنیک های مختلف تولید عطر که تاکنون در معرض دید قرار گرفته است، این یکی احتمالاً مدرن ترین و پیچیده ترین است. این اجازه می دهد تا عناصر بویایی را از گل ها و گیاهانی مانند گل رز Damascena (که در برچسب عطر ما به چشم می خورد) یا یاس بنفش استخراج کنید.

این اصل مبتنی بر استفاده از گاز CO2 است که در حالت فوق بحرانی قرار می گیرد: نه مایع و نه گاز، اما در سطح فشار بالا به نام سیال. در این حالت، گاز مانند یک حلال عمل می کند که پس از فرو بردن در گلبرگ های رز، تمام عناصر فعال را بدون حرارت دادن یا افزودن مواد شیمیایی استخراج می کند. در پایان فرآیند، CO2 با کاهش فشار بازیابی می شود، که آن را به یک روش بسیار زیست محیطی تبدیل می کند زیرا کاملاً قابل بازیافت است.

الموندو
عطر مردانه دولچه گابانا د وان اینتنس

حالا شما بر تکنیک‌های سنتی تولید عطر مسلط هستید، بیایید آزمایشی انجام دهیم: کدام تکنیک با مواد اولیه اصلی ادو پرفیوم انکور ما استفاده می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *