دانستنی های عطر

عطر گلهای سفید

عطر گلهای سفید

عطر گل های سفید نت های خالص و ظریف و همچنین جنبه های حسی و مخدر را نشان می دهد

گل‌های سفید رنگی برای ظرافت و پاکی، نمادی از سلطنت و زنانگی، سال‌هاست که محبوبیت زیادی بین عطرسازان داشته است. با این حال، در پس خرد ظاهری آنها جنبه های بسیار غنی تر، احساسی و حتی جسورانه نهفته است! و برخی از بینی‌ها دیگر در نشان دادن این «شخصیت» دیگر تردید ندارند. بیایید بفهمیم درون عطر گل‌های سفید چیست…

پرتره گل هایی که شبیه هیچکدام نیستند

ملکه نت های گل

تنوع باورنکردنی نت های گلی در عطرسازی وجود دارد. ما به طور خاص به ظرافت های گلگون، ایجاد شده توسط انواع مختلف گل رز یا گل صد تومانی فکر می کنیم. گلهای پودری نیز وجود دارد که زنبق و بنفشه سفیران کامل آنها هستند. برخی دیگر مانند نرگس یا نرگس بیشتر شبیه بهار هستند، در حالی که برخی از آنها نت های تندتری مانند گل میخک یا جاودانه نشان می دهند. اما در میان تمام این یادداشت‌ها، دسته‌ای را می‌یابیم که مورد استقبال عطرسازان قرار گرفته است: گل‌های سفید. بر خلاف دیگر تفاوت های ظریف گل، آنها دارای مشخصات بویایی دوگانه، بین طراوت و حس حسی هستند.

گل های سفید

در عطرسازی، گل های سفید به عرقیاتی گفته می شود که از گل هایی با گلبرگ های روشن استخراج می شود. این مواد معطر عموماً از تقطیر گیاهان با بخار آب بدست می آیند. شناخته شده ترین آنها عبارتند از:

Cedar in perfumery 1 - عطر گلهای سفید

    یاس: گلی نمادین، یاس یکی از موادی است که بیشتر مورد استفاده بینی قرار می گیرد. رایحه آن غنی، کاملا شیرین با ته رنگ های میوه ای و خورشیدی است. نور و قدرت را به عطر می بخشد.

الموندو
عطر زنانه میلر هریس ویولت ایدا

    گل تیار: درختچه ای از اقیانوس آرام، گل تایاره گلی با فضیلت های فراوان و رایحه ای مسحورکننده تولید می کند. مطلق آن بوی شیرین و گلی را با ظرافت های خورشیدی و عجیب پخش می کند که برای ساختن مونو استفاده می شود.

    توبروز: این افسونگر افسونگر رایحه ای بسیار زنانه ارائه می دهد که در آن می توانیم لهجه های شیری، خورشیدی و همچنین نت های عسلی و بادامی را تشخیص دهیم. این ماده بسیار قوی و ماندگار است.

    یلانگ یلانگ: این ماده خام عطر بسیار قدرتمندی را تقطیر می کند که مخصوص گل های سفید رنگ است و دارای سمتی خورشیدی، کرمی و میوه ای است. اما یلانگ یلانگ یک جنبه تند و تفاوت های ظریف پودری نیز به ارمغان می آورد.

    گل فرانگی‌پانی: گل مقدس آسیایی، عطری بین طراوت و رایحه وانیلی با تن بادامی ارائه می‌کند که آن را به طرز ظریفی لذیذ می‌کند. این گل سفید عجیب و غریب است.

    شکوفه پرتقال و نرولی: این مواد مختلف از درخت بیگاردیر می آیند که پرتقال تلخ را تولید می کند. این مواد هم تازه و هم تند، صدها سال است که مورد تحسین قرار گرفته اند. تمام اسرار آنها را اینجا کشف کنید.

    گاردنیا: گل مورد علاقه کوکو شانل، جوهر آن عمدتاً در خلاقیت های زنانه گران قیمت استفاده می شود. رایحه آن ملایم اما ماندگار، با تن های سبز و میوه ای، گاهی با لهجه های متالیک است.

    مگنولیا: هنوز در عطرسازی کم استفاده می شود، اما با این وجود، مگنولیا ماده ای است که علاقه چندانی ندارد! عطر خورشیدی و حسی آن کاملا گذرا است. این ترکیبات را با نت های گیاهی و گلی خود، کاملاً ظریف، روشن می کند.

الموندو
معرفی عطر ادکلن مردانه جان وارواتوس فور من

گل های سفید کمتر شناخته شده یا کم استفاده دیگری نیز وجود دارند که به همان اندازه غنی و حسی هستند. این مورد در مورد گل رز سفید، اسمانتوس یا برخی از گل های خاموش مانند زنبق دره یا پیچ امین الدوله صادق است.

استفاده از گل های سفید در عطرسازی بین پاکی و نفسانی

گل‌های سفید که قرن‌ها جزء اصلی عطرسازی بودند، برای اولین بار توسط بینی‌ها به دلیل زیبایی و زیبایی ظاهری مورد علاقه خود قرار گرفتند. سفیدی بی‌نظیر آنها خلوص باکره را تداعی می‌کند و اغلب در دسته گل عروس یافت می‌شود. رایحه گل های سفید به عنوان جوهره مطلق زنانگی، مدت هاست که برای عطرهای عاقلانه و حتی صادقانه محفوظ است. با این حال، اگر ظرافت آنها را تعریف می کند، حس شهوانی نیز در مورد این مواد که به دور از عفیف بودن آنها به نظر می رسد صدق می کند!

در واقع، گل‌های سفید رایحه‌ای را با حسی تشدید شده نشان می‌دهند. تقریباً تمام گل های سفید به طور طبیعی حاوی ایندول هستند، یک مولکول بویایی با رایحه حیوانی. این ترکیب ارگانیک با دوز دقیق، جنبه بسیار وحشی و حتی جنسی را به ارمغان می آورد. طراحان عطر با آگاهی از این پارادوکس بویایی، چندین سال است که از حکمت گل های سفید فاصله گرفته اند. آنها اکنون از آنها در ترکیبات بسیار قاطع تری استفاده می کنند.

انجمن های بویایی گل های سفید

رایحه گل های سفید به لطف غنای زیاد آنها به راحتی با بسیاری از آکوردها ترکیب می شود. آنها می توانند نت های گرم و شرقی مانند عنبر، وانیل یا تنباکو را برجسته کنند. همچنین، این اسانس های آفتابی به طرز شگفت انگیزی با ظرافت های تند یا ترکیبات میوه ای همراه است. علاوه بر این، آنها عمق زیادی را به ترکیبات مرکبات می آورند و حفظ می کنند. گل های سفید مختلف نیز به دلیل ترکیب بویایی مشابه، توانایی هماهنگی بسیار خوبی با یکدیگر دارند. عطرسازها می‌توانند دسته‌هایی از گل‌های سفید بسازند که معمولاً آن‌ها را در نت میانی عطر قرار می‌دهند تا تسکین عطر را ایجاد کنند.

الموندو
معرفی عطر زنانه هیو بای هیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *