دانستنی های عطر

فلفل، عطر شخصیت

فلفل، عطر شخصیت

عطر فلفل را کشف کنید، یک ماده چند وجهی که به طور فزاینده ای در بین عطرسازان محبوب می شود. اگر برخی فقط با صحبت کردن در مورد آن، بینی خود را چروک می کنند، برخی دیگر از رایحه قدرتمند و متضاد آن لذت می برند. عطر فلفل به وضوح از نظر طعمی کم نیست، اما ظرافت زیادی را نیز آشکار می کند. ما یک سفر بویایی را برای تسخیر جنبه های متعددی به نام “ملکه ادویه ها” پیشنهاد می کنیم!

ریشه فلفل، یک ادویه نمادین

شواهد وجود فلفل به بیش از ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد می رسد. در زمان مصر باستان، این ادویه قبلاً موضوع تجارت پررونق بود. آثاری از دانه فلفل در معده و بینی رامسس بزرگ کشف شد. رومی ها که عمدتاً تحت تأثیر تمدن های قدیمی تر بودند، تجارت ادویه جات ترشی جات، به ویژه فلفل را نیز توسعه دادند. توت های رنگی به عنوان ارز و در بسیاری از دستور العمل های آشپزی استفاده می شد. قیمت آن اغلب معادل قیمت طلا است.

فلفل و عطر تند آن در قرون وسطی در سراسر اروپا پخش شد. از قسطنطنیه، سوریه و اسکندریه وارد شده است. سپس در سال ۱۴۹۷، Vasco de Gama یک مسیر دریایی به هند و منابع جدیدی برای واردات فلفل کشف کرد. با گذشت سالها، دانه های فلفل تند در سراسر جهان مستقر شدند و بسیار قابل دسترس تر شدند.

musk perfume - فلفل، عطر شخصیت

روی گیاه فلفل تمرکز کنید، درختچه ای که فاقد تندی نیست. فلفل که در اصل از ساحل مالابار در هند است، از گیاه فلفل، درختچه ای کوهنوردی می آید که به نام شیرین Piper Nigrum نیز پاسخ می دهد. امروزه گیاه فلفل در مناطق گرمسیری مانند هند، اندونزی، برزیل و ماداگاسکار کشت می‌شود و تاک‌های هوایی را تشکیل می‌دهد که عموماً با چوب‌ها حمایت می‌شوند. لیانا وقتی هنوز بالغ نشده اند خوشه هایی از توت های سبز تولید می کند. این توت‌های معطر کوچک با دست برداشت می‌شوند و سپس خشک می‌شوند تا تبدیل به یکی از پرطرفدارترین ادویه‌ها شوند: فلفل. یک انگور می تواند تا ۱.۵ کیلوگرم توت در سال تولید کند.

الموندو
معرفی عطر جدید بویز بلیز اینتنس از برند نیکلای پارفومر کرییت

فلفل، عطر هزار رنگ

فقط توت های Piper Nigrum را می توان از نظر قانونی فلفل نامید. اما بسته به تیمار اعمال شده و مرحله برداشت، همان بوته فلفل می تواند ۴ نوع دانه فلفل تولید کند که همگی در آشپزی و عطرسازی کاربرد دارند.

    فلفل سبز: این ها توت های جوان هستند که وقتی دانه ها هنوز بالغ نشده اند برداشت می شوند. برای به دست آوردن فلفل سبز، توت های تازه را حداکثر به مدت ۶ ماه در مکانی مرطوب نگهداری می کنند. به صورت تازه یا خشک مصرف می شود و عموماً به دلیل طعم نرم و گیاهی آن مورد استقبال قرار می گیرد.

    فلفل سیاه: این رایج ترین شکل توت فلفل است که در سراسر جهان مصرف می شود. توت ها درست قبل از بلوغ در حالی که هنوز سبز هستند با دست برداشت می شوند. آب پز شده، سپس در آفتاب خشک می شود، توت ها کم آب می شوند، سفت می شوند و خرد می شوند. فلفل سیاه که به دلیل طعم تندش استفاده می شود، خواص درمانی زیادی نیز دارد و بر اساس برخی افسانه ها حتی می تواند یک داروی مقوی قوی باشد.

    فلفل سفید: کمی دیرتر برداشت می شود، توت ها مستقیماً در آب غوطه ور می شوند. این باعث می شود که پوست کنده شدن پوست که به آن اپیکارپ گفته می شود، برای آشکار شدن یک دانه سفید آسان تر می شود. سپس توت های “برهنه” خشک می شوند تا فلفل سفید به دست آید، بسیار نرم تر از سیاه.

الموندو
عطر مردانه جاكومو د جاكومو اين بلك

    فلفل قرمز: بعد از ۹ ماه از بوته فلفل چیده می شود. در واقع فلفل سبزی است که به طور طبیعی به بلوغ رسیده، سپس در پناه آفتاب خشک می شود.

Can perfume help me conquer my fears - فلفل، عطر شخصیت

فلفل و عطر: نت‌های تند اسانس فلفل در عطرسازی

هر نوع فلفل تولید شده توسط کارخانه فلفل پایپر نیگروم قابل استفاده توسط عطاری ها می باشد. بینی می تواند اسانس فلفل سفید، سبز، قرمز یا سیاه را به ترکیبات بویایی خود اضافه کند. برای بدست آوردن این عطر باید میوه را با بخار بخار تقطیر کرد. همچنین می توان به استخراج با CO2 فوق بحرانی پرداخت تا عصاره فلفل را بسیار خالص و قدرتمند به دست آورد.

فلفل واقعی یا تقلبی؟

اما عطرسازی به انواع توت های تولید شده توسط Piper Nigrum محدود نمی شود. سایر انواع توت ها از خانواده Rutaceae نیز مورد علاقه عطرسازان هستند. نزدیک به خانواده مرکبات، این فلفل ها رایحه های تازه و اسیدی ایجاد می کنند. این مورد فلفل سیچوان با رایحه لیمو یا فلفل تیموت است که گریپ فروت را تداعی می کند. صنعت عطر نیز با چیزی که معمولاً به عنوان فلفل کاذب شناخته می شود، متحد شده است. این ادویه تازه بومی آمریکای جنوبی است و توسط گونه‌ای از درختان که در برزیل و پرو می‌رویند تولید می‌شود. این فلفل صورتی یا توت های صورتی، اسانس بسیار تازه و معطرتری را ارائه می دهد.

عطر فلفل چیست؟

صرف نظر از رنگ، نت های ناشی از توت های گیاه فلفل همگی دارای کیفیتی گرم و تند هستند که در کل ترکیب نفوذ می کند. فلفل سیاه جنبه های تند و چوبی را نشان می دهد، در حالی که رنگ های غبارآلود را پخش می کند. به عطرها تسکین و عمق می بخشد. بیشتر در عطرهای چوبی، شرقی و شیپر یافت می شود. فلفل سفید احساسی تر است، با یک طرف کوچک حیوانی، بسیار گرم است. توت های صورتی عطری نسبتاً لطیف برای آنها ایجاد می کند. البته جنبه‌های فلفلی، اما سایه‌های بادیان‌انگیز و شیرین نیز پیدا می‌کنیم. عطر فلفل صورتی است.

الموندو
عطر زنانه جولیت هز ا گان لیلی فانتزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *