دانستنی های عطر

نت های بالایی عطر

به محض اینکه عطری را روی مچ دست خود بپاشید و با پوست شما واکنش نشان دهد، نت بالایی را استشمام خواهید کرد که در غیر این صورت به عنوان نت باز یا سر شناخته می شود. نت بالایی مانند مقدمه ای برای عطر است — ممکن است زودگذر باشد، اما اولین برداشت شما، اولین رایحه ذکر شده روی جعبه و اغلب نقطه فروش عطر است. بعد از حدود ۳۰ ثانیه یا بیشتر، شروع به بوییدن نت میانی و پایه خواهید کرد و رایحه آن به طرز محسوسی متفاوت خواهد بود.

not perfume - نت های بالایی عطر

نت‌های بالایی در عرض چند ساعت تبخیر می‌شوند، بنابراین معمولاً از روغن‌های سبک‌تر تشکیل شده‌اند. مرکبات، گیاهان گیاهی و گل‌های روشن‌تر از نت‌های بالایی هستند، بنابراین هنگام اسپری کردن بخش عطر، به مقدار زیادی گریپ فروت، انیسون، اسطوخودوس، بابونه و گل رز توجه می‌کنید.

perfume flower - نت های بالایی عطر

همانطور که گفتیم، هیچ محدودیت رسمی برای تعداد مواد تشکیل دهنده در هر یک از اجزای یک عطر وجود ندارد، اما به نظر می رسد سه عدد جادویی برای نت های بالایی است – حداقل این تعداد معمولاً برای یک عطر ذکر شده است. شانل شماره ۵، که تصویری از آن را در فرهنگ لغت تحت عنوان “عطر کلاسیک” خواهید دید، دارای نت های بالایی از یلانگ یلانگ، نرولی (که در واقع بیشتر به عنوان نت های قلبی رایج هستند) و آلدئیدها (یک ترکیب مصنوعی) است. Joy از ژان پاتو، یکی دیگر از افراد قدیمی اما خوب، ابتدا با هلو، سبزیجات برگدار و دوباره آن آلدئیدها به شما ضربه می زند.

الموندو
عطر ادکلن بالدسارینی بلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *