دانستنی های عطر

نت های بالزامیک در عطرسازی

که در عطرسازی بسیار محبوب هستند، بلسان و سایر رزین ها چیزی را ایجاد می کنند که به آن نت های بالزامیک می گویند. تسکین دهنده و گرم، عطرهای شما را با حسی ملایم و حسی پوشش می دهند. اما چگونه از این رایحه های عمیق و شیرین در عطرهای شما استفاده می شود؟ اجزای اصلی این نت ها و نحوه ترکیب آنها را در ترکیبات خود کشف کنید.

نت های بالزامیک چیست؟

نباید با سرکه اشتباه گرفت، اصطلاح بالزامیک از کلمه لاتین balsamum به معنای مومیایی معطر گرفته شده است. برای حکایت، سرکه بالزامیک به مومیایی بشکه هایی که در آن نگهداری می شود اشاره دارد. بنابراین، نت های بالزامیک تداعی کننده بلسان ها و رزین هایی هستند که به طور منظم در عطرسازی استفاده می شوند. این مواد از قدیمی ترین مواد اولیه مورد استفاده در ترکیب عطرها هستند.

مرهم و عطر

ممکن است در حال حاضر از مومیایی کننده لب یا انواع دیگر مومیایی کردن برای مرطوب کردن بدن خود استفاده کرده باشید. در واقع، مومیایی یک خمیر غلیظ و چرب است که به طور کلی در لوازم آرایشی و پزشکی برای تسکین درد یا پاکسازی مجاری تنفسی استفاده می شود. اما در مورد عطر شما چطور؟ در واقع، مومیایی یک ترشح (تراوش مایع) است که به طور طبیعی توسط گیاهان و معمولاً توسط درختان ترشح می شود. به طور متناوب به آن صمغ، رزین یا اشک می گویند. این ماده در ابتدا جنبه مایع، چرب و چسبناک دارد که سپس در تماس با هوا خشک شده و سفت می شود و در عین حال بوی قوی منتشر می کند. برای جمع آوری بلسان باید تنه آن را بریده و شیره حاصل از آن را جمع آوری کرد. بسته به منبع ماده خام، بلسان با بخار تقطیر یا با حلال های فرار استخراج می شود تا اسانس یا مطلق به دست آید.

الموندو
عطر ادکلن د هارمونيست مون گلوری

Honeyed notes - نت های بالزامیک در عطرسازی

 

مومیایی های اصلی

در عطرسازی، بلسان های مختلفی را می بینیم که توسط بینی استفاده می شود: بلسان پرو، کوپاهو، تولو و بنزوئین. این دو مورد آخر نماینده ترین مواد نت های بالزامیک هستند. بنزوئین به طور طبیعی از درخت Sytrax می آید. اشک های آن بوی بسیار شیرین، شیری و تند را نشان می دهد که گردی وانیل و گرمای بخور را تداعی می کند. بلسان تولو عمدتاً در کلمبیا تولید می شود. مطلق آن بوی گرم و چوبی، با تن های شیرین و بی رنگ دارد. بلسان پرو از درختی بومی آمریکای جنوبی می آید. حس بویایی آن نیز شیرین و تقریباً کاراملی است، اما ته رنگ های مومی و چرمی را نیز با نت های حیوانی ارائه می دهد. در نهایت، مومیایی کوپاهو، از طرف شرکت پرداخت کننده، معطر تر و چوب تر است، با نت های تند و شیرین.

سایر مواد تشکیل دهنده نت های بالزامیک

فراتر از این چهار مومیایی، نت های بالزامیک را می توان با بسیاری از مواد تشکیل دهنده بازسازی کرد. این مورد در مورد مر است، به عنوان مثال، صمغ رزین با رایحه ای حسی، چوبی و تقریبا میوه ای. اگرچه تن های آن چوبی تر است، کندر نیز یک عنصر انتخابی برای نت های بالزامیک است. ما همچنین به صمغ labdanum که توسط برگ‌های سیستوس منتقل می‌شود، فکر می‌کنیم که عطری کهربا و حیوانی را تداعی می‌کند. این مواد اولیه رایحه‌های عمیق‌تر و ماندگارتری با رنگ‌های خاکی یا حتی چرمی ارائه می‌دهند. این رزین های متبلور از پوست درختان به دست می آیند و کاملاً با فرمول های چوبی و کهربایی ترکیب می شوند.

الموندو
اونكاد عطرهای مورد نظر ايكس ايكس سنتري

Vegetables perfume - نت های بالزامیک در عطرسازی

استفاده در عطرسازی

به طور کلی، نت های بالزامیک رایحه ای آرام بخش، ملایم، گرم، حتی حیوانی یا کمی دارویی دارند. آنها نت های قوی و ماندگاری هستند که عطر را در بر می گیرند. آنها اغلب حمایت و تکمیل کننده وانیل در یک عطر هستند. همچنین تثبیت کننده عالی است که معمولاً در وسط یا پایه هرم بویایی یافت می شود. نت‌های بالزامیک به لطف ظرافت‌های لذیذ و ملایم خود، ابعادی شرقی به هر ترکیبی، چه مردانه و چه زنانه، می‌بخشند. آنها همچنین کاملاً با نت‌های گلی یا میوه‌ای ترکیب می‌شوند تا تمام حس‌گرایی و حسی از رمز و راز را آشکار کنند.

Carrément Belle و نت های بالزامیک

این نت های آرامش بخش در بسیاری از عطرهای ما یافت می شود. آن‌ها حسی از شرق و گرما را به این ترکیب‌ها می‌آورند تا با رها کردن پوشیده شوند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *