دانستنی های عطر

نت های سبز در عطرسازی

روند طبیعی: نت های سبز

نت های سبز تازه و مرطوب هستند، آنها دوزی از شادی و طبیعت را به ترکیبات می آورند. روند گیاهی عطر را با موادی با رنگ های تازه، مرطوب و گلگون قلقلک می دهد. این عطرهای طبیعی و بهاری بوی علف مرطوب، ساقه های بریده شده یا برگ های مچاله شده را تداعی می کنند. آنها بلافاصله شما را به قلب منظره ای سرسبز و اصیل می برند. اما پشت این نت های سبز چیست؟ چگونه عطرسازان موفق می شوند این حس طبیعت را که نمادی از نوسازی و خوش بینی است، بازسازی کنند؟ رازهای این رنگ بویایی چند وجهی را کشف کنید.

نت های سبز: عطری برای تجدید ریشه ها

نت‌های سبز از اواسط قرن بیستم بسیار خشمگین هستند. قبل از آن رایحه های سنگین و حیوانی مورد پسند بینی ها قرار می گرفت. اولین ترکیبات سبز پس از جنگ جهانی دوم ظاهر شد. این پیر بالمین است که اولین مورد را امتحان می کند. و برای این کار، او از شیمیدان و اولین عطرساز زنانه فرانسوی، ژرمن سلیه استفاده خواهد کرد. این خانه در سال ۱۹۴۷ امضای Vent Vert را امضا کرد. این عطر نقطه عطفی واقعی در دنیای عطرسازی با یک پی‌آمد ناشناخته است. ما در آنجا اسانس گالبانوم را در مصرف بیش از حد، مرتبط با ریحان می‌یابیم، که عطر سبز بسیار شدیدی را تقطیر می‌کند، تقریباً می‌ترکد. این خلقت راه را برای دیگر ترکیب‌بندی‌ها با آکوردهای سبز و شیپری هموار می‌کند، همان‌طور که برای آن زمان آوانگارد بود.

استفاده از نت های سبز در عطرسازی بازتاب نسلی در جستجوی تجدید و جوانی پرانرژی در این دوره پس از جنگ است.  از آنجایی که عطر اغلب تاریخ را منعکس می کند، نت های سبز دوباره در دهه ۱۹۷۰ ظاهر می شوند. این دهه در واقع با دوره‌ای از رقابت‌ها و جنبش‌هایی است که توسط جوانان جدیدی آغاز شده است که می‌خواهند قوانین را متزلزل کنند. میل به بازگشت به طبیعت قوی است. و اگر نعناع هندی نماد این نسل شد، موجی سبز بر صنعت عطرسازی نیز شسته شد. بینی ها روی نت های جدیدی مانند پیچ ​​امین الدوله یا پتی گرین کار می کنند. آنها همچنین سایر مواد خام مانند انگور فرنگی سیاه یا سنبل را برجسته می کنند.

الموندو
رایحه لطیف گاردنیا در عطر زنانه

با ورود عطرهای لذیذ به بازار، نت های سبز به پس زمینه خواهند رفت. سرانجام در طلوع ۲۰۱۰ است که آنها به خط مقدم بازخواهند گشت. این زمان با میل به بی طرفی و نیاز به تغییر، نگرانی های جدید محیطی و بازگشت به اصول مشخص خواهد شد. سپس نت های سبز با سایه های میوه ای و گلی نرم تر و کمتر رادیکال می شوند.

green notes - نت های سبز در عطرسازینت های سبز در عطرسازی سبزه بو داره؟

رایحه شبنم، علف پس از باران یا طراوت گیاهی یک عصر تابستانی، نت‌های سبز خاطرات و حس بویایی را تداعی می‌کنند. آنها به ترکیبات ظرافت های ناب، زنده و تازه می بخشند که در عین حال پویایی و لطافت زیادی را به همراه می آورد. این “رنگ بویایی” البته الهام گرفته از طبیعت و تمام جنبه هایی است که به ما ارائه می دهد، چه معطر، چه علفی و یا حتی پودری.

با وجود سادگی ظاهری، نت گیاهی به سختی قابل استفاده است. در مقادیر بسیار کم، نت های فرار آن به سرعت به نفع سایر مواد قوی تر محو می شوند. بیش از حد متمرکز، آنها تلخ و جیغ می شوند. بنابراین کار عطرساز عبارت است از استفاده از آنها در تماس برای قرار دادن سبزه در بطری، بدون افتادن در تیرگی. نت‌های سبز که اغلب در نت‌های بالایی یا میانی هرم بویایی قرار می‌گیرند، اجازه می‌دهند تا تازه‌ای را در خود ایجاد کنند و رایحه‌ای زیبا و جاودانه از ترکیب ترکیب کنند. عطرهای سبز برای مردان و زنان جذاب است.

نت های سبز طبیعی

برای بازسازی این نت‌های سبز و انتقال طبیعت به بطری، بینی می‌تواند مستقیماً مادر طبیعت را مورد خطاب قرار دهد. ماده خام نمادین نت گیاهی گالبانوم است. این گیاه که به نام «فرول صمغی» نیز شناخته می شود، بومی ایران و افغانستان است. در عطرسازی، ریشه‌های این گیاه را برش می‌دهند تا نوعی رزین جمع‌آوری شود که سپس با تقطیر، جوهر گالبانوم، ماده‌ای با رایحه بسیار قوی، به دست می‌آید. عطر قدرتمند آن یک نت سبز خاکی آزاد می کند که زیر درختان را به یاد می آورد. گالبانوم یادآور نخود تازه با لهجه ای مرطوب و فلفلی است. در اینجا نیز، کار عطرساز باید دقیق باشد، زیرا گالبانوم می تواند به سرعت ناخوشایند شود و جنبه خشن به همراه داشته باشد.

الموندو
عطر ادکلن ون کلیف اند آرپلز بویس د آمند

از سایر نت های سبز نیز می توان استفاده کرد. این مورد مربوط به جوانه انگور سیاه است، یک ماده خام بسیار گران قیمت با بوی ترش و گوگرد. در مورد برگ بنفشه، رایحه گلی نمی دهد، بلکه عطری سبز، پودری و خاکی دارد. نادرتر، درخت بنه گیاهی است که شاخه‌ها و گل‌های آن را تقطیر می‌کنند تا مواد اولیه‌ای با طعمی سبز و تازه به دست آورند.

سنتز مادر طبیعت را بازتولید می کند

اما زمانی که طبیعت از ارائه عطر خود امتناع می ورزد، شیمی مصنوعی با بازتولید و/یا ایجاد جنبه های جدید به کمک می آید. بنابراین عطرساز می تواند از مولکول های مصنوعی و به ویژه سیس-۳-هگزنول استفاده کند. پشت این نام پیچیده، رایحه ای بسیار تازه و گیاه مانند با لهجه های میوه ای و ظاهری مرطوب نهفته است که علف های بریده را تداعی می کند. از این ماده برای تولید مجدد نیز استفاده می شود.

نت های میوه ای مانند توت فرنگی یا سیب. استیرالیل استات یک مولکول است که اغلب در عطرهای سبز و مرکباتی یافت می شود. عطر آن نت های درخشان و حس ریواس را از خود می دهد. در نهایت، ما همچنین به آلدئید فنیل استیک فکر می کنیم که برای شبیه سازی بوی یک برگ سبز با ته رنگ عسلی استفاده می شود.

اگر نت های سبز به خودی خود یک خانواده بویایی را تشکیل ندهند، به راحتی در ترکیبات بسیاری ادغام می شوند. آنها اغلب در آثار گلدار یافت می شوند. ما در مورد یک عطر گل سبز صحبت می کنیم. این نوع عطر دسته گلی را با نت های سبز ترکیب می کند تا طراوت و نشاط را به آن ببخشد. نت های سبز نیز به خوبی با شیپر و نت های چوبی معطر ترکیب می شوند. بینی همچنین می تواند با نت های سبز آبکی به لطف خیار (موجود در alõ)، نیلوفر آبی یا حتی ساقه بامبو بازی کند.

الموندو
عطر مردانه كارولينا هررا بد بوي كوبالت پرفيوم الكتريك

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *