دانستنی های عطر

نت های عسلی در عطرسازی

نت های عسلی در عطرسازی

نت های عسلی در عطرسازی جنبه ای پسرفته و در عین حال حسی به ترکیبات می بخشد

عسل ماده ای شیرین و پسرونده است که در چند قاشق ما را به دوران کودکی برمی گرداند. اگر طعم آن ما را به یاد تنقلات گذشته بعد از مدرسه می اندازد، بوی خاص آن نیز خاطرات بسیاری را تداعی می کند. و این رایحه لذیذ و حسی الهام بخش بسیاری از عطرسازان بوده است که نت های عسلی را در ترکیبات خود ادغام کرده اند. کشف کنید که این جنبه بویایی چگونه ایجاد می شود و با چه موادی باید آن را مطابقت دهید.

عسل و زنبورها تاریخچه و منشأ

عسل ماده شیرینی است که زنبورها از شهد گلهای خاص درست می کنند. بسته به گونه های گیاهی علوفه ای، عسل روشن یا تیره، غلیظ یا مایع خواهد بود و طعم و خواص متفاوتی خواهد داشت. این اولین چاشنی شیرینی است که انسان مصرف کرده است. در واقع، نقاشی‌های غارهای کشف شده در اسپانیا و آفریقای جنوبی نشان می‌دهد که اجداد ما قبلاً در دوران ماقبل تاریخ عسل وحشی برداشت می‌کردند. از قرون وسطی به بعد به هزار و یک روش استفاده می شد: به عنوان آب نبات یا برای طعم دادن به شراب و غذاها و همچنین به عنوان یک دارو یا حتی در لوازم آرایشی برای خواص تسکین دهنده آن.

تنها چند دهه بعد در قرن هفدهم است که ما شروع به علاقه مندی به این پدیده طبیعی کردیم. به لطف اختراع میکروسکوپ، زنبورها با دقت بیشتری مورد مطالعه قرار گرفتند. این به درک فرآیند ساخت این طلای مایع کمک کرد. برداشت عسل وحشی بیش از پیش کاهش می یابد و انسان در قرن نوزدهم با اهلی کردن زنبورها موفق به کنترل تولید خواهد شد.

الموندو
عطر زنانه مانسرا لاولي گاردن 2021

The oud - نت های عسلی در عطرسازی

ظهور نت های عسلی در عطرسازی

برخی از نت‌های عسلی که توسط برخی گل‌ها آشکار می‌شوند، به محض مدرنیزه شدن عطرسازی در قرن نوزدهم در بسیاری از ترکیب‌ها جای گرفتند. رایحه های سنگین و حیوانی سال های گذشته جای خود را به نت های گلی ملایم تری دادند. استفاده از این وجه گرد و شیرین باعث می شود تا عطرهای مجلل یا خیلی گلی را همراه یا نرم کند. اما تا دوران طلایی عطرسازی فرانسوی در آغاز قرن بیستم و نام‌های بزرگ آن مانند Coty یا Guerlain بود که نت‌های عسلی واقعاً در فرمول‌ها استفاده شدند. پیشرفت شیمی مصنوعی همچنین به عطرسازان اجازه می دهد تا جایگزین های دیگری برای ایجاد این یادداشت خاص پیدا کنند.

نت های عسلی: عطری حسی و پسرونده

چگونه عسل را در بطری بریزیم؟

مهم است بدانید که عسل هیچ اسانسی ندارد. اما در عطرسازی، نت‌های عسلی را می‌توان به روش‌های مختلفی وارد عطر کرد. اولین مورد ادغام موم مطلق در یک فرمول است. این موم توسط زنبورها تولید می شود تا کندوی خود را برای ذخیره عسل بسازند. پس از استخراج تمام عسل، موم با حلال های فرار تصفیه می شود. این فرآیند به شما امکان می دهد محصولی به دست آورید که سپس با الکل شسته می شود تا در نهایت یک محصول مطلق ارائه شود. برخی از گل ها همچنین اجازه می دهند تا جنبه های عسلی را در عطر نشان دهند. این مورد در مورد پیچ ​​امین الدوله، میموزا یا کاسیا است. نت‌های تنباکوی بلوند یا یونجه مطلق نیز می‌توانند نت‌های عسلی طبیعی ایجاد کنند.

الموندو
ادو تویلت كنزو فلاور توسط كنزو پوپي بوكت

در سمت مصنوعی، عطرسازان نیز حق انتخاب دارند! نت های عسلی را می توان به لطف مولکول های مصنوعی مانند اسید فنیل استیک در آزمایشگاه بازتولید کرد. پایه های مختلفی وجود دارد، گاهی اوقات چرمی عسلی یا بیشتر گلدار، یا بسیار لذیذ، که بینی می تواند مستقیماً در فرمول استفاده کند.

The tuberose - نت های عسلی در عطرسازی

شرح بویایی

نت های عسلی جالب هستند زیرا حس بویایی بسیار گرد و ملایمی را به ارمغان می آورند. رایحه قهقرایی آن با ظرافت های آفتابی و فراگیرش حافظه بویایی ما را قلقلک می دهد. این رایحه ای است که هم “مسلیم” است اما هم طبیعی بودن را به یک ترکیب می بخشد. این نت همچنین چندین جنبه را با لهجه‌های گیاهی و میوه‌ای نشان می‌دهد که تداعی کننده تنباکو و نت‌های حیوانی‌تر و چرمی‌تر است. موم زنبور عسل با نت هایی از یونجه و علف، نسبتاً شیرین نشده، حالتی مومی ایجاد می کند. این ماده‌ای است که کار با آن بسیار دشوار است زیرا می‌تواند عطر خام و حیوانی را بیش از حد برجسته بدهد یا محصولاتی را به یاد بیاورد. ترکیبات مصنوعی، با توجه به ترکیباتشان، جنبه های عسلی را البته با رنگ های چوبی یا حتی سرکه ای بیشتر نشان می دهند.

آکوردهای معطر نت های عسلی

بوی عسل را می توان با ترکیبات بسیاری از مواد مرتبط دانست. به لطف تفاوت های ظریف مختلف، پانلی از نت ها را ارائه می دهد که با همه خانواده های بویایی یا تقریباً مطابقت دارد! این ماده معمولاً آن چیزی نیست که برجسته‌ترین عطر است و نه نت کلیدی یک عطر. عطرسازان بیشتر از آن برای نرم کردن دسته گل ها یا برای آوردن حسی گرم و حیوانی به آکوردهای شرقی یا شیپر استفاده می کنند. نت‌های عسلی نیز در ترکیبات چوبی یافت می‌شوند که جنبه علفی خود را نشان می‌دهند. عسل همچنین اغلب برای استحکام بخشیدن به عطر و در عین حال ایجاد یک اثر طبیعی استفاده می شود.

الموندو
عطر ادکلن کارنر بارسلونا راک استار

آیا آن بوی عسلی خاص را دوست دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *