دانستنی های عطر

نت گل رز عنصر ضروری عطرساز

گل رز: عنصر ضروری عطرساز

گل رز، عنصر ضروری عطرساز را کشف کنید. رز به وضوح یکی از مواد ضروری در پالت عطرساز است! گل رز که بیش از ۳۰۰۰ سال است شناخته شده است، به لطف رایحه ای مقاومت ناپذیر و رنگ های درخشان اغوا می کند … اما چه چیزی از دوران باستان تغییر کرده است؟ گل رز که به دلیل خواص درمانی و همچنین در آشپزی برای شیرینی آن استفاده می شود، ویژگی روحی و لطیف خود را در عطرهای گلی بیان می کند. برخی از مردم آن را دوست دارند، برخی دیگر به آن برچسب “عطر مادربزرگ” می زنند، اما گل رز هیچ کس را بی تفاوت نمی گذارد و همیشه ما را شگفت زده می کند! ما تمام اسرار این گل، نماد زنانگی، عشق و رمانتیسم را فاش می کنیم!

نت گل رز نشان عشق

رز همیشه مردم را شگفت زده کرده است و مظهر عشق و اشتیاق است. در اساطیر یونان، کلریس، الهه گل ها، برای اولین بار گل رز را ظاهر کرد. هنگام راه رفتن، جسد بی جان یک پوره را پیدا کرد. کلریس آن را به گلی با شکوه تبدیل کرد و از خدایان کمک خواست: آفرودیت، الهه عشق، زیبایی خود را تقدیم کرد، دیونوسوس، خدای شراب، شهد رسوب کرد که گل رز عطر خود را از آن می کشید، سه فیض به او شادی، درخشش و جذابیت، و در نهایت آپولو خود را ملکه گلها معرفی کرد.

برای رومی ها، نسخه دیگری است که اسرار خود را به این گل ارائه می دهد. زهره، الهه عشق و زیبایی، خود را بر روی خار گل رز سفید زخمی می کرد و به این ترتیب گل را به رنگ قرمز، نماد آرزو، رنگ می کرد. روایات اساطیری همچنین می گوید که کوپید، پسر زهره، لیوان شراب خود را روی گل ریخت و آن را سرخ کرد.

الموندو
درباره دیور هوم DIOR HOMME

در میان مصریان، جوهر مست کننده و نفسانی آن برای مراسم عروسی آماده شده بود. کلئوپاترا از آن برای اغوا کردن مارک آنتونی برای اولین شب عشق خود روی تختی از گلبرگ های رز به ضخامت ۴۵ سانتی متر استفاده کرد.

تاریخچه گل رز

برای هزاران سال، گل رز مردم را مجذوب خود کرده و منبع واقعی الهام بسیاری از هنرمندان شده است. از باغ‌ها گرفته تا عطرها، از طریق آشپزی، فضیلت‌های آن از سپیده‌دم ستایش شده است.

روم باستان: رز ملکه گلها

در روزگار روم باستان و دیوانگی عطرها، گل رز قبلاً بخشی از مواد مورد علاقه باغبانان، عطرسازان و پزشکان بود. حلقه هایی از گلبرگ ها و تاج های گل روی زمین را پوشانده و بالشتک ها را در ضیافت ها پر می کردند. همچنین آویزان کردن یکی از این گلها برای ادای احترام به هارپوکرات، خدای سکوت رایج بود. مهمانان مجبور بودند مکالمات مشترک “زیر گل سرخ” را مخفی نگه دارند. اما گل، در تمام اشکال آن، به دلیل خواص دارویی آن نیز مورد استقبال گسترده قرار گرفت. اسانس، آب یا روغن را می‌نوشیدند و روی بدن می‌مالیدند تا انواع بیماری‌ها از تب تا بی‌خوابی را درمان کند. قبلاً در آن زمان، چیزی که ملکه گلها نامیده می شد در لوازم آرایشی ظاهر شد. زنان برای سفید شدن پوست و افزایش رنگ چهره، گلاب را روی صورت می‌مالند.

خاورمیانه: بین عطر و آشپزی

در خاورمیانه، گل رز یک بار دیگر یک نماد است. اعراب و بربرهای مراکش اولین کسانی بودند که گلبرگ های رز دمشق را تقطیر کردند. در اوایل قرن اول قبل از میلاد، آنها گلاب را تولید کردند، اما عطار گل رز را نیز تولید کردند: یک روغن ضروری گل رز مخلوط با یک اسانس اساسی دیگر مانند چوب صندل. علاوه بر عطر، از این گل در آشپزی نیز استفاده می شود. گلبرگ ها و آب مقطر طعم شیرین و گلی را به غذاهای سنتی می بخشد که به همان اندازه شیرین (در شیرینی ها) و نمک هستند (به ویژه با برخی از آماده سازی های مبتنی بر طیور). یام، آب دهانمان را می گیرد!

الموندو
عطر جدید كلين راديانت نكتار

یک گل، چندین گونه

ملکه گل ها خود را به طرق مختلف نشان می دهد. از یک طرف گل های رز زینتی که در باغ هایی با چند صد گونه رشد می کنند وجود دارد. از سوی دیگر، گل رزهای بسیار معطری هستند که در عطرسازی استفاده می شوند. در میان این دسته دوم، تنها دو گونه را می توان در عطرهای شما یافت: rosa centifolia (همچنین Rose de Mai یا Provence Rose نامیده می شود) و rosa damascena (رز داماسک).

 

rose centifolia - نت گل رز عنصر ضروری عطرساز

 گل رز سنتفولیا

این اولین واریته نماد گراس در جنوب فرانسه است، جایی که برای چندین دهه رشد کرده است. به آن می رز نیز می گویند زیرا فقط در این ماه و تنها به مدت ۳ هفته است که این گیاه عطر را صبح زود با دست چیده می شود. امروزه گیاه روزا سنتفولیا عمدتاً در مراکش می روید. فقط Chanel هنوز آن را در مزارع خصوصی خود در Grasse تولید می کند. Centifolia of Grasse یک اسانس بتن و سپس یک اسانس مطلق با بوی گرم، عسل و موم ارائه می دهد. Centifolia مراکشی اسانس زرد کم رنگی می دهد. برای تولید ۱ کیلوگرم اسانس ۵ تن گل لازم است!

Rosa damascena - نت گل رز عنصر ضروری عطرساز

گل رز داماسینا

گل رز داماسینا یا گل رز داماسک، رایج ترین گلاب در جهان و بیشترین کشت شده برای عطرسازی است. اصالتاً اهل سوریه است و عمدتاً در بلغارستان، در دره گل سرخ و همچنین در ترکیه و مراکش کشت می شود. ما می گوییم که در اوایل قرن سیزدهم در طول جنگ های صلیبی وارد شده است. رزا داماسنا اسانس های مطلق و اسانسی را فراهم می کند که بوی آن تازه تر و مرکبات تر و میوه ای تر است. ماهیت آن را می توان در ادو پرفیوم و برچسب عطر خالص ros یافت.

الموندو
معرفی عطر ادکلن مردانه جان وارواتوس فور من

که در آن خود را به همان اندازه خاردار و ظریف نشان می دهد!

از گل تا بطری

رام کردن ملکه گلها، تصفیه شده اما شکننده، آنطور که ما فکر می کنیم آسان نیست! چیدن آن یک هنر اجدادی است که در طی آن مردان و زنان هر گل رز را یکی یکی جمع می کنند. هنوز خیس از شبنم است، باید عجله کرد تا آفتاب و پرتوهایش روغن آن را تبخیر کند. سپس لحظه استخراج تمام عطر فرا می رسد. بسته به فرآیند، گل رز رایحه ای کم و بیش تند ارائه می کند. دو فرآیند استخراج مختلف وجود دارد:

    تقطیر با آب: این یک فرآیند تقطیر با بخار است که اسانس با نت های تازه و درخشان تولید می کند.

    استخراج با حلال های فرار برای به دست آوردن مطلق، با رایحه ای مجلل تر از اسانس.

قصیده ما برای گل سرخ

عطرسازان سعی کردند بوی آن را با مواد خام مصنوعی بازتولید کنند، اما هنوز نتوانستند کاملاً آن را تقلید کنند. ظرافت آن این گل را به محبوب ترین در عطرسازی تبدیل کرده است. در Carrement Belle، بیش از ۲۵ سال طول کشید تا به این گل رمانتیک و قدرتمند ادای احترام کنند. پس از یک مرحله طولانی از خلقت، چند سال پیش از برچسب گل رز رونمایی کردیم که از آن زمان روی میز آرایش شما شکوفا شده است… در این ترکیب گل، گل رز داماس با گل یاس و زنبق دره احاطه شده است، با نت مشکی و ادویه‌ای احساسی. با مرکبات تند ترکیب کنید تا شخصیتی سرسخت به آن ببخشید!

گل رز را در عطرها چگونه می بینید: می گذرید یا دوست دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *