دانستنی های عطر

نحوه لایه بندی عطرهای بدن

نحوه لایه بندی عطرهای بدن

نویسنده: الموندو

به عنوان بخشی از یک رژیم آرایشی، عطر می تواند چندین عملکرد را انجام دهد. می تواند بوهای دیگر مانند بوی عرق تازه را بپوشاند. همچنین می تواند بوی افزودنی های شیمیایی موجود در شامپوها، صابون ها، داروهای موضعی، لوازم آرایشی، مرطوب کننده ها، لوسیون ها و مواد شوینده را بپوشاند. می تواند خاطرات خوشایند را تحریک کند: به بوی ادویه کدو تنبل یا دارچین یا وانیل فکر کنید. آنها ممکن است شما را به یاد تعطیلات یا خانه مادربزرگ یا نانوایی مورد علاقه شما بیاندازند. بوهای مطبوع غذا در شرایط مناسب می تواند تا حدی وابسته به عشق شهوانی باشد. رایحه‌ها همچنین می‌توانند تداعی‌های قدرتمندی ایجاد کنند که می‌توانید به دلخواه آنها را برانگیزید. اگر همیشه از عطر گل رز یا گاردنیا استفاده می کنید، آنگاه افرادی که با شما در ارتباط هستند به حضور شما رز و گاردنیا می آیند. وقتی در آینده آن عطر را استشمام کنند، احتمال زیادی وجود دارد که به شما فکر کنند.

اگر تازه عروس هستید، استفاده از یک عطر خاص در روز عروسی شما این عطر را به مراسم مرتبط می کند. عطر را به مدت یک سال کنار بگذارید و سپس دوباره در سالگرد خود از آن استفاده کنید تا به روز عروسی خود بازگردید و انتظار و هیجانی را که در آن زمان احساس کردید را به یاد آورید. عطر خاطرات احشایی، پویا و قانع کننده را تداعی می کند. چنین قدرتی دارد.

The difference between the aroma of the perfume - نحوه لایه بندی عطرهای بدن

جای تعجب نیست که عطر در همه چیز از مایع ظرفشویی گرفته تا پاک کننده ناخن استفاده می شود. و این تکثیر عطر در فرهنگ مدرن ما است که می تواند مشکلاتی ایجاد کند. همه عطرها با هم سازگار نیستند. منظور ما این نیست که عطر شما در اطراف کلم یا سیر بوی بدی بدهد. در واقع می توانید دو عطر کاملاً دلپذیر را بگیرید، آنها را کنار هم بگذارید و نتیجه ناخوشایندی بگیرید. اگر فقط از عطر، دئودورانت یا شامپو استفاده می کردید، مشکل چندانی ایجاد نمی کرد. با این حال، احتمالاً از عطرهای زیادی استفاده می کنید. آنها مخلوط و ترکیب می شوند و بوی ترکیبی ایجاد می کنند که هیچ یک از تولید کنندگان محصولات مراقبت شخصی در نظر ندارند.

الموندو
دیوید بکهام سه عطر جدید روانه بازار می کند

در ادامه، بیایید نگاهی به روش‌هایی بیندازیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید عطرهای متعددی را به جای اینکه علیه شما کار کنند، با شما کار کنند. این علم عطر در عمل است.

Why does perfume not last on my skin - نحوه لایه بندی عطرهای بدن

نکاتی برای لایه بندی رایحه های بدن

قبلاً می دانید که عطرها قدرتمند هستند. آنها نیز پیچیده هستند. عطرها در واقع به پنج دسته کلی تقسیم می شوند: گلی، شرقی، چوبی، عطری (سرخس مانند) و تازه. برای چالش برانگیزتر کردن آن، بسیاری از رایحه ها نیز از تعدادی مواد تشکیل دهنده در این پنج دسته ترکیب شده اند. ایده این است که یک عطر ترکیبی با سه نت ایجاد شود که با قرار گرفتن مواد در معرض نور، هوا و گرمای پوست شما تکامل یافته و تغییر می کند. نت بالایی یک عطر با استفاده از رایحه بلافاصله نمایان می شود. این بویی است که شما احتمالاً بیشتر آن را با عطر مرتبط می دانید. نت های میانی با محو شدن نت های بالایی شروع به ظهور می کنند. تا حدودی عمیق تر است. نت پایه ماندگار با از بین رفتن نت میانی پس از نیم ساعت یا بیشتر خود را نشان می دهد. این عطر غنی تر است اما احتمالاً آن جذابیت تازه ای را که در اولین استفاده از عطر دوست داشتید، ندارد.

همه اینها به این معنی است که بویی که امروز صبح در خانه با مثلاً لوسیون دست خود استفاده کرده اید، در کمتر از یک ساعت شروع به بوی بسیار متفاوتی می کند. بله یک رایحه گلدار و تازه می تواند بوی مشک به خود بگیرد یا یک رایحه چوبی می تواند بوی مردانه تر از آنچه شما می خواهید داشته باشد.

الموندو
عطر بودیسیا د ویکتوریس هارمونی

اینجاست که لایه‌بندی رایحه وارد می‌شود. این در واقع فرآیند هماهنگ کردن رایحه‌هایی است که می‌پوشید تا با هم سازگاری داشته باشند و در طول روز تازه و خوشبو بمانند. به یاد داشته باشید، ممکن است در هر روز از مواد شوینده لباس، شامپو، نرم کننده مو، صابون نواری، صابون دست، دئودورانت، مرطوب کننده، لوازم آرایشی و ادکلن (و احتمالاً عطرهای دیگر) استفاده کنید.

چند راه برای مقابله با این عطر فراوان وجود دارد: شما فقط می توانید خودتان را با ادکلن خیس کنید تا همه عطرهای دیگر را بپوشانید و با آن تمام شوید. این ممکن است یک راه حل سریع و آسان به نظر برسد، اما خیلی خوب کار نمی کند. ادکلن شما برای مدتی بوی تند خواهد داد، اما در نهایت عطرهای زیرین خود را نشان خواهند داد. (احتمالاً مدتها بعد از اینکه همکاران شما تصمیم گرفتند تمام پنجره ها را باز کنند و در اتاق کنفرانس بنشینند، طول می کشد.)

Am I too old for my fragrance - نحوه لایه بندی عطرهای بدن

راه حل بهتر این است که عطرهای خود را انتخاب کنید تا همه آنها هماهنگ عمل کنند. ساده ترین راه برای انجام این کار، خرید محصولات مکمل تولید شده توسط همان سازنده است. هر چند ساعت یکبار، ادکلن یا عطر خود را مجدداً استفاده کنید تا تازگی نت بالایی آن را تجدید کنید و کاملاً آماده هستید. ایده در اینجا این است که محصولات مختلف مانند شامپو و طلق معطر شما با سرعت های مختلف جذب پوست شما می شوند و نت های عطر را در زمان های مختلف تغییر می دهند، کمی شبیه به روشی که سازهای جداگانه در یک ارکستر باعث ایجاد عمق و طنین می شوند. آنها طوری طراحی شده اند که با هم کار کنند، بنابراین احتمالاً شگفتی های بویایی ناخوشایند کمی وجود دارد.

الموندو
آیا برخی عطر ها فصلی هستند

اگر نمی توانید همه عناصر عطر را هماهنگ کنید محصولاتی که استفاده می کنید — و این می تواند چالش برانگیز باشد — سعی کنید تا حد امکان محصولات مراقبت شخصی بدون عطر را انتخاب کنید. آنها با ادکلن ها و لوسیون های گران قیمت شما تداخلی ندارند. همچنین تعداد زیادی از آنها در بازار وجود دارد و بسیاری از آنها مزیت ضد حساسیت بودن را دارند.

گزینه دیگر این است که یک عطر ساده و تک ماده ای (یک نت) را انتخاب کنید که می دانید بسیار جهانی است مانند اسطوخودوس، چوب صندل یا یاس و آن را با عطر اصلی خود مخلوط کنید. اگر سازگار است، می توانید بدون نگرانی از آن با ادکلن یا عطر ترکیبی طراح خود استفاده کنید. بسیاری از محصولات مراقبت شخصی اصلی در یک نوع رایحه موجود هستند، بنابراین هماهنگ کردن عطرهایی که استفاده می کنید باید بسیار ساده باشد. این روند ممکن است به آزمایش نیاز داشته باشد، اما بینی شما می داند. وقتی یک برنده داشته باشید، عطر ترکیبی شما بعد از سه ساعت به همان خوبی که اولین بار آن را پوشیدید بوی خوبی خواهد داد — کمی متفاوت، اما همچنان دلپذیر و رضایت بخش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *