دانستنی های عطر

نیروی پنهان عطرها

نیروی پنهان عطر

سلامتی و روحیه خود را با احاطه کردن به رایحه های دلپذیر افزایش دهید. از نظر راشل هرتز هیچ چیز شیرین تر از بوی اسکن نیست. هرتس این گرایش عجیب را به ماشین سواری در یک بعد از ظهر تابستانی در ۵ سالگی باز می گرداند. “دانشگاه براون عصب شناس به یاد می آورد وقتی بوی ناآشنایی به داخل ماشین پیچید ، مادرش فریاد زد: “من این بو را دوست دارم!” در آن لحظه ، یک پیوند احساسی بین تجربه خوشحال سواری با ماشین و عطر متمایز اسکانک ایجاد شد.

هرتز در کتاب جدید خود ، بوی میل ، می گوید: در حالی که افراد درون یک فرهنگ اغلب ارتباطات مشترکی با رایحه های خاص دارند ، بوی نیز اغلب منجر به واکنش های خاص می شود. اما آنچه جهانی است-و تقریباً همه آن را دست کم گرفته اند-تأثیر گسترده بویایی بر زندگی روزمره ما است.

ترزا مولنار ، مدیر اجرایی موسسه حس بویایی ، بازوی تحقیقاتی و آموزشی بنیاد عطر صنعت عطر می گوید: “رایحه ها می توانند تأثیرات مثبتی بر خلق و خو ، کاهش استرس ، افزایش خواب ، اعتماد به نفس و عملکرد بدنی و شناختی داشته باشند.” به با آگاهی بیشتر از نحوه تأثیر بوهای خاص بر شما شخصاً ، می توانید سلامت و رفاه خود را افزایش دهید.

موز حافظه

هرتز می گوید که یک بو تا زمانی که به چیزی که دارای معنی است متصل نشود هیچ اهمیت شخصی ندارد. با برخورد اولیه خود ، شروع به ایجاد اتصالات عصبی می کنید که بو را با احساسات در هم تنیده است. ظرفیت بویایی و احساسی در یک شبکه از ساختارهای مغزی ، سیستم لیمبیک ریشه دارد. مرکز بویایی نیز مستقیماً با هیپوکامپ ، ناحیه ای از مغز که در شکل گیری خاطرات جدید نقش دارد ، در تعامل است. هرتز می گوید: “هیچ حس دیگری چنین دسترسی عمیقی ندارد.”

الموندو
نحوه درمان بیماری های رایج با رایحه درمانی

در سطح عملی ، این بدان معناست که ممکن است بتوانید از حس بویایی خود برای تقویت حافظه هنگام امتحان استفاده کنید. تحقیقات هرتز نشان می دهد که توانایی شما در به خاطر سپردن اطلاعات ممکن است با استشمام بویی که در حین جذب اطلاعات تنفس کرده اید بهبود یابد – بنابراین هنگام مطالعه تکه ای از بخور را آتش بزنید ، سپس یک فنجان اسانس آن عطر را در یک آزمایش بزرگ بیاورید.

همچنین می توانید از بوها برای برانگیختن یکی از عزیزان در دوره های جداگانه استفاده کنید. هرتز پیشنهاد می کند که برای یادآوری آن فرد بویید-شاید یک تی شرت استفاده شده یا ادکلن آن شخص. او می گوید: “یادآوری بو واقعا می تواند شخص را بیشتر از نگاه کردن به یک عکس تحریک کند.” “شما در واقع احساس شخص را از طریق بو دریافت می کنید.”

The Hidden Force of Fragrance 2 - نیروی پنهان عطرها

در خط رایحه: اتصال ذهن و بدن

با توجه به ارتباطات صمیمی بین بو و احساسات ، تعجب آور نیست که نقص در یکی از آنها می تواند به مشکل دیگر کمک کند. آنوسمی – از دست دادن کامل حس بویایی – اغلب منجر به افسردگی می شود. برعکس ، افراد مبتلا به افسردگی شدید اغلب حساسیت کمتری نسبت به بوها نشان می دهند.

کاهش قدرت بویایی ممکن است نشانه اولیه اختلالات عصبی مانند پارکینسون ، آلزایمر و بیماریهای هانتینگتون باشد. ممکن است عکس آن نیز صادق باشد. کریستین کوهلر ، مدیر بالینی روانپزشکی عصبی در دانشگاه پنسیلوانیا می گوید: “از لحاظ نظری ، تمرین حس بویایی می تواند با بهزیستی عصبی بهتر مرتبط باشد ، اما این امر اثبات نشده است.” با این حال ، با تمرین منظم بینی خود چیزی برای از دست دادن ندارید.

به عنوان یک پیوند مهم در ارتباط ذهن و بدن ، حس بویایی را می توان برای بهبود تحمل درد به کار گرفت. هر بوی دلپذیری می تواند باعث حواس پرتی شود و خلق و خو را بالا ببرد ، اما مطالعات اخیر نشان می دهد که بوهای شیرین ممکن است بهترین کار را انجام دهند. جان پرسکات ، روانشناس استرالیایی ، که در حال حاضر یکی از محققان مهمان در دانشگاه آکسفورد است ، می گوید: “مزه های شیرین با فعال کردن سیستم های شبه افیونی در مغز درد را کاهش می دهد و بو نیز همین سیستم ها را فعال می کند.”

الموندو
عطر د ریتوال اف جينگ ريچول

پاملا دالتون ، روانشناس حسی در مرکز حواس شیمیایی مونل ، در فیلادلفیا می گوید ، همچنین می توانید از حس بویایی خود برای ایجاد آرامش فوری استفاده کنید. یک بوی خاص را انتخاب کنید ، سپس آن عطر را با یک جلسه مدیتیشن آرام بخش جفت کنید. بعد از چند جلسه ، بوی خود باعث ایجاد آرامش می شود ، حتی زمانی که وقت مدیتیشن ندارید.

ارتباطات بوی عطرها و تصاویر ذهنی شما2 - نیروی پنهان عطرها

پرورش عطر امضا

بویی که به شما کمک می کند در آزمایش بهتر عمل کنید یا به طور موثرتری با درد کنار بیایید ، همچنین به شما کمک می کند تا تصور خود را از دیگران ایجاد کنید. با توجه به انجمن های رایج فرهنگی ، یک عطر شخصی را با دقت انتخاب کنید. برای مثال ، یک عطر خزه ای یا چوبی ، خاکی بودن را نشان می دهد ، در حالی که رایحه مشک نشان دهنده جذابیت است.

اگر می خواهید به یادگار بمانید ، عطر متمایزی را انتخاب کنید که بسیاری از مردم با آن روبرو نشده اند. و خود را در ادکلن غوطه ور نکنید. فقط به این دلیل که بینی شما بعد از ۱۵ دقیقه با رایحه سازگار می شود به معنی cu نیست روزهایی که به آنها احوالپرسی می کنید یا دوستانی که ملاقات می کنید هنوز نمی توانند بوی آن را حس کنند.

عطرها تأثیرات متفاوتی بر روی همه دارند ، اما این عطرهای طبیعی برای توده ها بویی هستند. نعناع به طور کلی نشاط آور است. برایان رودنبوش ، روانشناس دانشگاه Wheeling Jesuit در ویرجینیای غربی می گوید: “رایحه نعناع باعث افزایش فعالیت در ناحیه مغز می شود که صبح ما را از خواب بیدار می کند.” تحقیقات وی نشان داده است که تمرین کنندگان سریعتر می دوند و وقتی در معرض رایحه قرار می گیرند ، فشارهای بیشتری را انجام می دهند. چند قطره روغن نعناع را روی مچ بند خود امتحان کنید.

الموندو
عطر زنانه جیوانجی له اینتردیت اديشن ميليسم

یاس یک داروی خواب آور است. رودنبوش می گوید: “تحقیقات ما نشان داده است که رایحه یاس در اتاق خواب شما باعث خواب راحت تر و سطح هوشیاری بیشتر در روز بعد می شود.” آزمایشگاه های دیگر دریافته اند که این بو امواج مغزی مرتبط با خواب عمیق را افزایش می دهد. مقداری روغن یاسمن را در عطر پخش کننده کنار تخت بریزید یا چند قطره روی بالش خود بپاشید. اسطوخودوس به طور کلی آرامش بخش است. قرار گرفتن در معرض رایحه اسطوخودوس می تواند ضربان قلب را کاهش دهد. اوری گیلبرت ، روانشناس حسی در مونتکلر ، نیوجرسی ، پیشنهاد می کند که از رایحه برای آرام شدن در هنگام خواب استفاده کنید. یا چندین بار برای خوردن مجدد در زمان استراحت کار کنید. محققان ژاپنی دریافتند که این عمل به کاهش تمرکز بعد از ظهر کمک می کند.

وانیل باعث کاهش وزن می شود. هرتز دریافت که این دارو جایگزین لذت لذت بردن از خوردن شیرینی می شود – اما بدون کالری. او می گوید: “این معطری نیست که اگر معده خالی دارید از آن استفاده کنید ، زیرا به احتمال زیاد گرسنه تر می شود.” اما اگر ناهار سالمی داشته اید ، می توانید بعد از آن میل به خوردن آب نبات را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *