دانستنی های عطر

چگونه از خراب شدن عطر جلوگیری کنیم

باور کنید یا نه ، عطر شما می تواند “بد” شود. تغییر رنگ و رایحه های ناخوشایند دو نشانه گویای این است که چیزی خراب شده است ، اما شما می توانید ماندگاری عطر خود را به سادگی با نگهداری درست آن افزایش دهید. در مورد بایدها و نبایدهای نگهداری عطرها ، ما با عطرسازان فاکن براک و کارولین ایوانیکا مصاحبه کردیم. ادامه مطلب را بخوانید تا بهترین نقطه در خانه خود را برای کنار گذاشتن عطرها ، مقاوم ترین نت ها و موارد دیگر پیدا کنید.

همیشه عطر خود را در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید. به گفته فاکن براک ، قرار گرفتن در معرض گرما و رطوبت می تواند عطر را تغییر داده و بر خواص فیزیکی مواد تشکیل دهنده عطر مانند روغن های ضروری تأثیر بگذارد. ایوانیکا معتقد است حمام ممکن است بهترین مکان برای نگهداری عطر نباشد. یخچال یا کابینتی که خیلی تیره و خیلی گرم نیست (حدود ۴۱ درجه فارنهایت) ایده آل است.

درپوش عطر را کنار نگذارید یا بطری را بیش از حد باز کنید. فراموش کردن این مرحله بسیار مهم نیز می تواند پیامدهای منفی داشته باشد. این عطر را در معرض هوا قرار می دهد ، که به گفته فاکن براک می تواند اکسید شده و بوهای نامطبوع ایجاد کند.عطر را در بطری که در ابتدا بسته بندی شده بود نگه دارید. ممکن است وسوسه انگیز باشد که عطر یا ادکلن خود را در یک قاشق چکش زرق و برق دار بریزید ، اما واقعاً نباید این کار را انجام دهید. ایوانیکا می گوید انتقال مایع به بطری دیگر آن را در معرض هوا قرار می دهد که می تواند دوباره به عطر آسیب برساند.

الموندو
معرفی عطر زنانه اوریفلیم آل اور نوتینگ

به تغییرات عجیب و غریب در ظاهر یا بوی عطر توجه کنید. به طور کلی ، عطر با گذشت زمان تیره تر می شود و/یا بوی نامطبوعی ایجاد می کند. اما اگر عطر خود را با توجه به نکات این متخصصان ذخیره کنید ، فاکن برک معتقد است که این عطر دو تا سه سال دوام می آورد. فقط در صورت نیاز به تازه سازی کوتاه در طول عمر سه دسته اصلی رایحه ، فاکن براک آن را به این صورت تجزیه می کند:

رایحه های مرکبات به احتمال زیاد بد می شوند زیرا معمولاً حاوی درصد بالایی از روغن مرکبات هستند که حساسیت بیشتری دارند. عطرهای شرقی عموماً ماندگاری بیشتری دارند اما ممکن است به دلیل نت های شیرین مانند وانیل تغییر رنگ دهند. در همین حال ، رایحه های چایپر ، گل و چوب قوی تر هستند.

همیشه عطر مشکوک به خرابی را استشمام کنید. به عنوان یک راهکار ساده به یاد داشته باشید که عطرهای خراب رایحه متفاوتی نسبت زمان سالم بودن دارند. وقتی این عطر‌ها را روی لباس یا پوستتان اسپری می‌کنید ولی رایحه ای که به شامه شما می‌‌رسد مثل قبل نیست و احتمالاً از آن خوشتان نمیآید، بدانید که عطر شما خراب شده است.

atr elmundo - چگونه از خراب شدن عطر جلوگیری کنیم

یک نکته مهم در تغییر بو در به علت خراب شدن عطر، تفاوت نوع تغییری است که در بوی عطر روی می‌دهد. این تفاوت به به نوع عطر بستگی دارد. طبق تجربه شخصی، نوعی از عطر‌ها که روی آنها عبارت Eau De Toilette درج شده است، بعد گذشت زمان بی الکل را از خود متساعد می‌کنند. حتما شما هم موافقید که وقتی صبح از خانه بیرون می‌زنید نباید بوی کسی را بدهید که احتمالا شرب خمر کرده است!

الموندو
عطر زنانه کارون موگت دو بونهور 2021

نوع دیگری از عطر‌ها که روی آنها عبارت Eau De Parfum نوشته شده با گذشت زمان مصرف بوی تندی شبیه ادویه کاری پیدا می‌کنند. بعضی دیگر هم بعد از خراب شدن، شدت و قدرت اولیه را ندارند. شاید توصیف بوی همه عطرهای خراب شده سخت باشد اما به عنوان یک نکته کلی، عطری که خراب شده رایحه همیشگی را ندارد. راستی امروز که عطرزدید همان بوی همیشگی را داشت؟

اگر علاقمندید از تاریخ مصرف پیشنهادی عطرها و لوازم آرایشی اطلاعات دقیقی داشته باشید می‌توانید از سایت checkcosmetic.net کمک بگیرید. این سایت با استفاده از بارکد درج شده زیر شیشه عطر، تاریخ مصرف یا زمان حدودی خراب شدن عطر را نشان می‌دهد. این وبسایت توصیه می‌کند که سه سال بعد از تولید، بهترین زمان مصرف عطر است.

سعی کنید عطر‌ها را در محل‌های تاریک به دور از نور مستقیم خورشید نگه داری کنید. همچنین با این نگاه که عطر یک کالای مصرفی و فاسد شدنی است، از نگه داری طولانی مدت آن خودداری کنید و با توجه به مقدار مصرف خودتان آن را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *