دانستنی های عطر

چگونه شمع ها را معطر کنیم

چگونه شمع ها را معطر کنیم

عطرساز ما از کار بویایی لازم برای خوشبو کردن شمع رونمایی کرد…

چگونه در حالی که از عطر مورد علاقه خود لذت می برید، فضا را گرم کنید؟ با تشکر از شمع های معطر! اما به نظر شما شمع ها را چگونه معطر کنیم؟ ما لزوماً این سؤال را نمی‌پرسیم، با این حال، نیاز به فرآیند طولانی انطباق دارد. به طوری که بوی منتشر شده توسط شمع شما به طور صادقانه نت های عطر شما را بازتولید کند، فرمول باید دستخوش تغییراتی شود. زیرا بین سمپاشی و سوزاندن، خواص بویایی تغییر می کند…

پس از مصاحبه الهام‌گرفته کلر، بینی سابق ما، صحبت را به یک عطرساز با استعداد می‌دهیم! Laurent روی اقتباس از عطرهای ما، به خصوص وانیل، کار کرده است تا شمع های معطر جدید ما را بسازد… و مجموعه عطرهای خانگی خود را گسترش دهد.

مصاحبه معطر ما

لورن شما را به آزمایشگاه خود می برد تا نحوه عطر زدن شمع ها را توضیح دهد. او با دستکاری بین مواد خام و مولکول های خوشبو، به شما این امکان را می دهد که از چرت های طولانی مدت لذت ببرید!

 چگونه فرمول عطر بدن را به عطری برای سوزاندن تبدیل کنید؟

لوران: هدف بازی وقتی از یک عطر پوستی به یک شمع معطر (یا هر ساپورت دیگری) می‌رسیم این است که حداکثر نزدیک به نت اصلی باقی بمانیم و در عین حال عملکرد خوب و ثبات خوبی در موم داشته باشیم.

برای این منظور، جایگزینی مواد خام و/یا اصلاح دوز ضروری است. زیرا محصولاتی که استفاده می کنیم اغلب در الکل و موم نتیجه یکسانی ندارند! گاهی برخی از مواد نیز بسته به پایه ای که در آن استفاده می شود، ناپایداری دارند. بو یا رنگ می تواند بدون کنترل آن تغییر کند. برخی از مولکول های موجود در عطر الکلی را با برخی دیگر با بوی مشابه، اما قوی تر و پایدارتر در شمع جایگزین می کنیم. ما دوز برخی دیگر را افزایش می دهیم، زیرا برای بدست آوردن همان نتیجه بویایی بیشتر طول می کشد که در عطر اصلی، موم بیشتر از الکل جذب می شود.

الموندو
عطر ادکلن اومنیا پروفومی اوپالروسا

هدف ما حفظ تعادل بین بلوک های بویایی مختلف است. همچنین باید در نظر داشته باشیم که نت آزاد شده هنگام سوختن شمع بسیار نزدیک به نت روی موم سرد است. بنابراین انتخاب مواد خام نیز بر اساس این معیار خواهد بود. در واقع، برخی از آنها عملکرد یکسانی در گرم یا سرد ندارند. در این حالت از ترکیب مولکول ها برای حفظ خطی بودن نت استفاده می شود. بنابراین تعادل عطر رعایت می شود و بو، قدرت و ثبات در شمع به حداکثر می رسد!

  • از پوست گرفته تا شمع، فقط یک بینی وجود دارد، اما آیا رایحه واقعاً یکسان است؟

بو تقریبا یکسان است، اما برای عطر شمع، فرمول بسیار متفاوت است!

  • آیا معمولاً برای شمع عطر درست می کنید؟

بله، من حدود ۲۰ سال است که روی شمع های معطر کار می کنم!

  • کار تطبیق مواد اولیه چیست؟

این یک کار جایگزین و دوز است: عطرساز رفتار بویایی و فیزیکوشیمیایی هر ماده خام را در پایه های مختلفی که کار می کند می داند.

  • چه مدت طول می کشد تا یک شمع معطر ایجاد یا تطبیق داده شود؟

خیلی متغیره! برای انطباق، به نت اولیه الکلی بستگی دارد. هرچه فرمول پیچیده تر باشد، مدت زمان بیشتری برای آزمایش و توسعه همان نت مانند یک شمع خواهد بود.

برای خلق، پاسخ به درخواست مشتری به ایده اصلی عطرساز بستگی دارد. در واقع، هر چه واضح ترین این ایده باشد، سریع ترین پیشرفت فنی برای عطر کردن شمع ها خواهد بود. وقتی دقیقاً می دانید کجا می خواهید بروید، فرمول بندی آسان تر است!

  • چگونه می توان واکنش مواد در مواجهه با گرما را پیش بینی کرد؟
الموندو
عطر مردانه گای لاروچ دراککار اینتنس

ما نمی توانیم آن را پیش بینی کنیم، این تست های واحد مواد خام و همچنین تجربه است که به ما می گوید. تجربه گرایی در این مورد یک علم است!

  • آیا عطر در هنگام احتراق خواص بویایی متفاوتی خواهد داشت؟

بله، یک ماده اولیه هنگام سوختن رفتار متفاوتی خواهد داشت و برای حفظ خطی بودن عطر باید نت سرد و نت داغ را پیش بینی کنیم. از این رو اهمیت آزمایش بیشترین تعداد ممکن از مولکول ها یا محصولات طبیعی به تنهایی در پایه است.

  • از وانیل، آخرین عطر مجموعه ما که برای تبدیل آن به شمع کار کرده اید، بگویید!

این یک وانیل لذیذ، کاراملی شده، به سبک کرم بروله است که با بادام، نارگیل و دانه تونکا پاشیده شده است. این یک رایحه اعتیاد آور ایده آل برای فصل پاییز و زمستان است!

  • عطر برای پوست، شمع، بخور… راه های مختلفی برای لذت بردن از عطر وجود دارد: مورد علاقه شما چیست؟

من عطرهای خانگی را خیلی دوست دارم، نسبتاً چوبی و راحت، چه به عنوان شمع یا پخش کننده. در مورد عطرهای پوست، من نمی توانم در طول کارم معطر شوم، بنابراین در تعطیلات آخر هفته یا رویدادهای خاص بیشتر از آنها قدردانی می کنم.

یادگیری ساخت شمع معطر با پوست میوه ها

وسایل مورد نیاز برای ساخت شمع معطر پرتغالی :
– چاقو
– قاشق
– اسانس
– پارافین
– فیتیله
– یک ظرف برای آب کردن پارافین

روش ساخت شمع معطر با پوست پرتقال یا نارنگی

در ابتدا پوست پرتقال را به صورت مساوی برش می زنیم و از هم جدا می کینم و میوه را از آن بیرون می آوریم بعد آن را می خوریم که میوه هدر نشود سپس پارافین را در ظرف آب می کنیم و هم میزنیم تا خوب ذوب شود بعد از سرد شدن پارافین اسانس را در داخل آن می ریزیم پوست پرتقال ها می ریزیم تا خشک شود در مرحله بعد پارافین را در پوست پرتقال ریخته بعد فیتیله را به صورت عمود در مرکز شمع می گذاریم و در مرحله آخر وقتی که پارافین و فیتیله کاملا خشک شدند دیگر شمع ما آماده است و با این شمع راحت می توانیم منزل خود را در مراسم های مختلف تزئین کنیم.

الموندو
ادکلن ایسی میاکی نویت د ایسه پولاریس

یادگیری کامل ساخت شمع معطر با قهوه

مواد لازم
– فیتیله
– جای نوشابه فلزی
– اسپری براق کننده
– پارافین
– پودر و دانه قهوه

روش ساخت شمع معطر با قهوه

ابتدا پارافین را در داخل یک ظرف ریخته و روی شعله قرار داده تا ذوب گردد، بعد از این که ذوب شد پودر قهوه را داخل آن اضافه کرده سپس قسمت وسط زیر جای نوشابه را سوراخ می کنیم و فیتیله را داخل آن قرار می دهیم و چسب می زنیم.

بعد از آن پارافین و پودر قهوه که آن را با پارافین ترکیب کرده بودیم را در قوطی فلزی نوشابه ریخته و در ادامه بعد از این که خشک شد پارافین شمع را از داخل قوطی نوشابه بیرون میاوریم، در انتها مجدد یک بار دیگر مقداری پارافین را آب کرده و بر روی پارافین خشک شده می ریزیم و برای تزئین شمع دانه های قهوه را روی پارافین ذوب شده کذاشته و در مرحله آخر روی آن اسپری براق کننده میزنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *