دانستنی های عطر

چگونه عطر یا ادکلن مناسب خود را انتخاب کنیم؟

چگونه عطر یا ادکلن مناسب خود را انتخاب کنیم؟

انتخاب یک عطر سخت است، اما کارشناسان اینجا هستند تا به شما کمک کنند عطری را پیدا کنید که سال‌ها دوستش خواهید داشت. چه از طرفداران عطر باشید و چه تازه وارد عطرها، پیدا کردن عطری که دوست دارید می تواند تجربه دلهره آور باشد. هنگامی که به پیشخوان عطر نزدیک می شوید، تنها اطلاعاتی که می توانید در مورد هر یک از عطرهای جلوی خود به دست آورید، ظاهر بطری است که البته چیزی به شما نمی گوید. شما اغلب مجبور می شوید چند انتخاب از صدها بطری موجود را با کمک یک فروشنده سرسخت، که معمولاً هیچ کمکی نمی کند، بو کنید.

رایحه ای که دوستش دارید واقعاً می تواند بخشی از شما شود، امتدادی از خودتان. اما چگونه یکی را پیدا می کنید؟

چه چند دقیقه قبل از ورود به فروشگاه ها تحقیق کنید، چه در تلاشید تا عطری عالی را انتخاب کنید، در اینجا چند نکته آسان از متخصصان عطر وجود دارد که به شما کمک می کند رایحه ای را پیدا کنید که دوستش دارید. سال‌هاست و احساس می‌کند (و بویی می‌دهد) مثل اینکه شما رویای وجودش را دیده‌اید.

تحقیق کن

گاهی اوقات، بهترین مکان برای شروع، به دلیل نبود اصطلاح بهتر، درست زیر بینی شما است. به زندگی روزمره خود فکر کنید. از قبل عاشق چه عطرهایی هستید؟ برایان جونگ، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل هاثورن، توضیح می دهد. «اگر در عطرها کاملاً تازه کار هستید، به سایر رایحه‌های متمایز که در زندگی خود لذت می‌برید، فکر کنید، به خصوص بوی‌هایی که در محصولاتی که روی بدن خود استفاده می‌کنید. شامپو نارگیل در باشگاه شما؟ شستشوی بدن تازه و سبز شما؟ بوی ملایم و معدنی لباس های شما بعد از شستن؟ حتی تنباکوی داخل سیگاری که میکشی؟ همه اینها می تواند به عنوان یک نقطه شروع عالی برای یافتن عطر ایده آل شما باشد. عطرهایی را با آن نت هایی مانند عطرهایی که در سایر محصولات خود دوست دارید، جستجو کنید.”

انتخاب عطر ادکلن - چگونه عطر یا ادکلن مناسب خود را انتخاب کنیم؟

اگر عطر یا رایحه‌ای پیدا کرده‌اید که می‌خواهید از آن به عنوان نقطه شروع استفاده کنید، مانند کاج یا چرم، (برای من، همیشه قهوه است)، چند منبع آنلاین وجود دارد که به شما عطرهایی را نشان می‌دهد که شامل آن عطرهای خاص است. توجه داشته باشید. آقای جئونگ گفت: «می‌توانید دسته‌بندی و یادداشت‌های اولیه را در سایت‌هایی مانند Fragrantica.com یا Basenotes.com جستجو کنید و سپس به دنبال عطرهای جدید در آن دسته‌های مشابه باشید». منابعی مانند این می‌توانند هنگام کشف رایحه‌هایی که شما را به سمت آن جذب می‌کنند، و پیدا کردن رایحه‌های دیگری که شامل آن‌ها می‌شوند بسیار ارزشمند باشند.

لیندا جی لوی، رئیس بنیاد عطر، پیشنهاد کرد که ممکن است بخواهید در مورد طراحی عطر با محیط خود فکر کنید. «در مورد خلق و خو و سبک زندگی و اینکه خانواده‌های عطری به آن وام می‌دهند فکر کنید. بخشی از عقل سلیم و بخشی غریزه است. یک مشک سکسی ممکن است بیشتر برای یک شب بیرون از منزل مناسب باشد تا یک محیط اداری. گلهای سبکتر یا مرکبات ممکن است در محیطهای حرفه ای بیشتر از محیطهای چوبی یا تند مورد استقبال قرار گیرند. شما همچنین باید شدت را در نظر بگیرید – آیا می خواهید دیگران به عطری که می پوشید توجه کنند یا فقط برای شماست؟

هنگامی که خانواده ای از یادداشت های مورد علاقه خود را پیدا کردید، از آن به عنوان راهنما استفاده کنید. اگر به وانیل علاقه دارید، قبل از اینکه به سراغ چیزهای کاملاً متفاوتی مانند عطرهای سنگین مرکبات یا آبزی بروید، مدتی را صرف کاوش در عطرهایی کنید که دارای نت های لذیذ دیگری مانند عسل، آب نبات یا شکلات هستند.

عطرها را به روش درست نمونه برداری کنید

مهمترین بخش برای یافتن عطر جدید مورد علاقه خود، البته امتحان کردن آن است. آن را روی نقطه ای که پوست شما به طور طبیعی گرم است، مانند مچ دست یا آرنج خود اسپری کنید، بنابراین عطر واقعا گرم می شود و به مرور زمان خود را نشان می دهد.

میندی یانگ، موسس و مدیر عامل استودیوی کشف عطر Perfumarie، توضیح داد که چرا برای تماس یک عطر با پوست ضروری است و چه مدت باید قبل از تصمیم گیری صبر کنید: «هر وقت ممکن است ابتدا عطرها را روی پوست امتحان کنید! اکثر مردم یک عطر را از اولین برداشت می خرند – در عرض چند ثانیه! (حیف است که نت های ابتدایی عطر به معنای واقعی کلمه در عرض ۱۵-۳۰ دقیقه از بین می روند.) ماهیت رایحه تنها پس از آمیخته شدن با ترکیب شیمیایی عطر آشکار می شود و زمان می برد.

خانم یانگ در مورد اینکه چرا رایحه‌ها گاهی اوقات بوی کاملاً متفاوتی را در دو فرد مختلف دارند، می‌گوید که عطرها به نور و گرما و حتی شیمی بدن شخصی، رژیم غذایی و سطوح هورمونی شما حساس هستند. حتی زمان روز در نحوه “پوشیدن” عطر، یا بوی آن روی شما، قدرت آن و مدت ماندگاری آن نقش دارد.

الموندو
عطر ادکلن زنانه مورسک لیدی توبرز

محیط شما نیز در بوی پوست شما نقش دارد. آقای جئونگ توضیح داد: “حداقل، شما باید حداقل دو بار عطر خود را در دو محیط مجزا بپوشید.” از آنجایی که محیط اطراف شما، رژیم غذایی شما و حتی آب و هوا می تواند بر نحوه بوی عطر شما تأثیر بگذارد، مهم است که رایحه خود را در چند زمان مختلف امتحان کنید.

خانم یانگ به ما در مورد قانون اصلی استفاده از عطر و نمونه‌برداری اجازه داد: «مالش نده. مالش عطر گرما ایجاد می کند که مولکول ها را سریعتر تجزیه می کند. شما می توانید تصادفا لی به سفر عطر سرعت بخشیده و رقص ظریف آشکار شدن واقعی آن را از دست بده.»

اگر سفرهای متعدد به مرکز خرید برای نمونه‌برداری از عطرهای جدید خسته‌کننده به نظر می‌رسد، به خاطر داشته باشید که فروشگاه‌های بزرگ ویال‌های نمونه کوچکی در پشت پیشخوان‌ها دارند که آماده است تا به خانه بیاورید – تنها کاری که باید انجام دهید این است که بپرسید. اگر فروشگاه لوازم آرایشی مانند Sephora را ترجیح می دهید، کارکنان آنها می توانند یک شیشه نمونه از عطرها را در قفسه های خود تهیه کنند تا بتوانید آنها را در طی چند روز بپوشید تا از نحوه عملکرد آنها در محیط های مختلف مطلع شوید و به شما فرصتی برای زندگی با عطر می دهد.

انتخاب عطر و عوامل شیمی بدن - چگونه عطر یا ادکلن مناسب خود را انتخاب کنیم؟

چیزی را که دوست دارید کشف کنید

ترکیب شیمیایی رایحه انتخابی شما بر ماندگاری عطر شما تاثیر دارد. آقای جئونگ گفت: “یک تصور اشتباه بزرگ این است که همه EDP ها (ادوپرفیوم ها) یا عطرها دوام زیادی دارند و پروژکتورهای خوبی هستند. در حالی که غلظت روغن بر استحکام رایحه و عطر تأثیر می گذارد (میزان عطر در هوا ماندگار می شود)، مواد تشکیل دهنده مورد استفاده در فرمول عطر اغلب اهمیت بیشتری دارند.

به عنوان مثال، ترکیبات طبیعی مرکبات نسبت به نت هایی مانند وانیل، نعناع هندی و چوب های مختلف جوشان تر و ماندگارتر هستند.خانم یانگ همچنین اشاره کرد که عناصر طبیعی در مقایسه با عناصر مصنوعی در عطر شما نه تنها بر طول پوشیدن، بلکه بر بوی خود عطر و نحوه تعامل آن با بدن شما تأثیر می‌گذارد. «طبیعی همیشه پایدارتر نیست… یا برای شما بهتر نیست. من یک رایحه درمانی آموزش دیده هستم و عطرهای طبیعی را به اندازه ترکیبات مصنوعی/طبیعی دوست دارم. گفته می شود، چهار تن گل رز، که از تقریباً ۱۶۰۰۰۰۰ شکوفه گل رز تشکیل شده است، تنها ۱ کیلوگرم روغن گل رز به دست می دهد. عطرهای واقعی و کاملا طبیعی بسیار گران هستند. به دلیل شرایط آب و هوایی، هیچ دو گل رز دقیقاً بوی مشابهی (مثل شراب) نمی دهند.

علاوه بر این، عطرهای طبیعی زمان استفاده و ماندگاری کوتاه‌تری دارند. عطرهای کاملاً طبیعی ممکن است واکنش های آلرژیک بیشتری نسبت به عطرهای مصنوعی ایجاد کنند، بنابراین در مورد محصولات خانگی در این دسته بیشتر مراقب باشید. همیشه قبل از خرید تست پوست انجام دهید!

پیدا کردن عطری که دوست دارید می تواند چالش برانگیز باشد، اما اگر بدانید به دنبال چه هستید و چگونه به دنبال آن بگردید، این تجربه می تواند لذت بخش باشد، به خصوص زمانی که با دانش رایحه ها مسلح شده باشید تا زندگی روزمره خود را تغییر دهید. چند منبع آنلاین برای یادگیری اینکه کدام نت‌ها را ترجیح می‌دهید، نحوه اعمال و آزمایش، و تعیین عطر بعدی آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

Am I too old for my fragrance - چگونه عطر یا ادکلن مناسب خود را انتخاب کنیم؟

با توجه به سن عطر را انتخاب کنید

در میان معیارهای زیادی که در انتخاب عطر باید در نظر گرفته شود (شخصیت، سلیقه، استایل…)، سن می تواند نشانه هایی را برای انتخاب عطر ارائه دهد. یک عطر باید با شما تکامل یابد تا شخصیت شما را منعکس کند. بنابراین، می توانید با توجه به اینکه در چه مرحله ای از زندگی خود هستید، آن را تطبیق دهید.

چرا با توجه به سن خود عطری را انتخاب کنید؟

تطبیق عطر با توجه به سن به شما این امکان را می دهد که آن را با توجه به سبک زندگی، رژیم غذایی و بوی پوست خود تغییر دهید.

رایحه هر پوست منحصر به فرد است

هر پوستی بوی خاص خود را دارد. این منحصر به فرد است، درست مانند اثر انگشت. بوی پوست شما را آشکار می کند و بوی خاص آن نتیجه سبک زندگی شما و عوامل متعددی مانند رژیم غذایی، دارو و فعالیت بدنی (فعال یا کم تحرک) است. انتخاب عطر با توجه به سن عمدتاً با موارد زیر تعیین می شود:

الموندو
آزور و عطرهای تابستانه BDK

    تحصیلات: اگر پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگتان شما را با دنیای عطرسازی آشنا کردند (و خودشان هم در هنر رایحه تحصیلات عالی داشتند)، پس شما بیشتر از عطر آگاه خواهید شد.

    میراث بویایی: هرکسی سطح حسی متفاوتی دارد. برخی «بصری‌تر»، برخی دیگر «شنیداری‌تر»، برخی «بویایی‌تر» و به‌طور طبیعی به رایحه‌ها و طعم‌ها حساس هستند. آن‌ها عطر را عمدتاً به‌خاطر بوی آن می‌خرند، نه برای تبلیغاتی که دریافت کرده یا ظرافت بطری‌اش.

    تجربه: برخی افراد میراث بویایی غنی تری پیدا می کنند، به خصوص اگر زیاد سفر کرده باشند یا اکتشافات بویایی زیادی داشته باشند (مانند چشیدن غذاهای جهانی، زندگی در محیطی با غذاهای خوشمزه، یا زندگی در کشور در مقابل شهر و غیره). آن‌ها از نظر بویایی بیشتر آموزش می‌بینند و بنابراین در انتخاب عطرها خواستارتر می‌شوند.

انتخاب یک عطر در دوران نوجوانی

در دوران نوجوانی، دوره ای از تحقیقات هویت، انتخاب عطر به تعریف تصویری که فرد می خواهد به جامعه ارائه دهد کمک می کند. برای دختر نوجوان همه رایحه های سبک با رایحه های تارت، میوه ای، شیرین و پسرو (سیب، وانیل، میوه های قرمز…) بسیار مناسب خواهد بود. این عطرها یادآور دوران کودکی هستند، در حالی که جنبه بسیار دخترانه را منعکس می کنند. برای دختران نوجوان محتاط‌تر، می‌توانید عطرهای متشکل از آکوردهای گلی و نت‌های مرکبات مختلف را برای لمس درخشان و سبک انتخاب کنید.

برای پسر نوجوان جوان، می توانید عطری را انتخاب کنید که با تغییرات سلیقه و ظاهر سازگار باشد (ر.ک. انتخاب عطر از نظر ظاهری) که مشخصه این دوره است. برای پسران، نوجوانی نیز دوره ای است که با تمایل به اثبات مردانگی خود مشخص می شود. برای انجام این کار، بهتر است به سراغ عطرهایی با رایحه های چوبی بروید، که مخصوصاً برای شخصیت های بسیار قاطع مناسب است. برای سبکی بیشتر، خانواده بویایی چوبی تازه یا فوجر که با نت های معطر با رایحه اسطوخودوس به عنوان نت غالب و همچنین عطرهایی با نت های دریایی مشخص می شود، مناسب نوجوانان بسیار فعال و اسپرت خواهد بود. قبل از ۲۰ سالگی، بهتر است از عطرهای بیش از حد زننده خودداری کنید، که ممکن است برای این سن بسیار سردرگم کننده باشد.

انتخاب عطر مناسب - چگونه عطر یا ادکلن مناسب خود را انتخاب کنیم؟

انتخاب عطر در ۲۰ سالگی

در آغاز زندگی بزرگسالی، جوانان بیست و چند ساله خود اغلب با جاه طلبی و تمایلشان به زندگی کامل مشخص می شوند. انتخاب یک عطر جدید در سن ۲۰ سالگی می تواند این نقطه عطف را به سوی یک زندگی بزرگسال مستقل تر نشان دهد.

با در نظر گرفتن این موضوع، اسانس های میوه ای، گل و سبز برای خانم های جوان ایده آل هستند. به عنوان مثال، رایحه های بهاری مانند یاس تازه، گل رز یا زنبق نشان دهنده این دوره از شکوفایی هستند و به راحتی می توانند تغییرات مختلفی را که این مرحله از زندگی را مشخص می کند، پشت سر بگذارند. ترکیبات نت بالایی مرکبات که از مرکباتی مانند لیمو، ماندارین یا ترنج ساخته شده اند، برای حس شادابی و تونیکی بسیار مناسب هستند.

برخی از زنان جوان ممکن است نت‌های کاریزماتیک مانند شیپر یا رایحه‌های شرقی را دوست داشته باشند. دیگران نیز ممکن است جذب عطرهای “وینتیج” شوند. آنها برای دختران جوانی در ۲۰ سالگی که از نظر بویایی «بالغ‌تر» هستند، کسانی که می‌خواهند نت‌های اصلی بپوشند یا دوست دارند کمی «تحریک» کنند، مناسب هستند.

در سن ۲۰ سالگی، جوان با بی احتیاطی خاصی مشخص می شود، اما همچنین با احساس شدید آزادی، انرژی و تونیکی مشخص می شود. عطرهایی با نت های سبز، متشکل از نعناع، ​​ریحان یا بادیان، نشان دهنده این پویایی است.

انتخاب عطر بعد از ۲۰ سال می تواند با توجه به خواسته ها و سلیقه فرد تغییر کند. این دوره از جستجوی خود به ویژه برای آزمایش عطرهای مختلف و شناسایی رایحه ای که به بهترین وجه با شخصیت فرد مطابقت دارد، مناسب خواهد بود.

برخی از مردان جوان گاهی می خواهند به بلوغ خاصی دست یابند. آن‌ها می‌توانند عطرهای جذاب‌تر و جذاب‌تری را انتخاب کنند تا به خود اعتماد به نفس بدهند.

انتخاب عطر در ۳۰ سالگی

دهه سی به طور کلی دوره ای از اعتماد به نفس و جاه طلبی است که در طی آن افراد احساس بلوغ و قاطعیت می کنند. عطرهای کهربایی حس بسیار خوبی را نشان می‌دهند و ممکن است برای خانم‌های فعالی که توجه زیادی به تصویر خود دارند و می‌خواهند زنانگی و پویایی خود را تأیید کنند، مناسب باشند. گلدار مفاهیمی مانند گل رز، شکوفه پرتقال، میموزا یا بنفشه نیز بسیار نمایانگر این حس و ظرافت هستند. در نهایت، نت‌های آبی که جذابیت و سرزندگی را تداعی می‌کنند نیز مورد قدردانی قرار خواهند گرفت. برای مهمانی ها و مناسبت های خاص، عطرهایی با نت های شیرین و شرقی مناسب ترند.

الموندو
امارات پراید عطر بیشتر از عود

مردان ۳۰ ساله می توانند عطری را با توجه به مشخص ترین ویژگی شخصیتی خود انتخاب کنند: اسپرت، حرفه ای، حساس، کاریزماتیک و غیره. مناسب برای افراد سی ساله ورزشکار و پویا که مایل به حفظ یک تصویر طبیعی و معتبر هستند. عطرهای چوبی (چوب صندل، نعناع هندی، سدر، وتیور) در میان مردان کاریزماتیکی که می‌خواهند مردانگی خود را اثبات کنند، محبوبیت بیشتری خواهند داشت.

به طور کلی، افراد سی و چند ساله خود را بهتر می شناسند و بیشتر می دانند که چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را کمتر دوست دارند. بنابراین واقعاً هیچ قانون دقیقی برای انتخاب یک عطر در ۳۰ سالگی وجود ندارد و همه اینها به سفر بویایی هر فرد بستگی دارد.

انتخاب یک عطر در ۴۰ سالگی

دهه چهل عموماً با خودشناسی بزرگ و میل به اصالت و عمق مشخص می شود. همچنین برای بسیاری از مردم مرحله تأمل، ارزیابی و گاهی تغییر است. زنان در دهه چهل زندگی، با اعتماد به نفس و آسودگی از زنانگی خود، گاهی اوقات از عطرهای شیک و مسحورکننده با نت های قدرتمند قدردانی می کنند. آنها به ویژه به خانواده عطرهای گلی، شرقی یا شیپر با مواد اولیه نجیب و رایحه‌هایی که وانیل، دانه تونکا، پاتچولی یا عنبر غالب هستند، جذب خواهند شد. آنها همچنین می توانند رایحه های گلی و تازه (مانند گل رز، میخک، زنبق دره، یا گل های سفید مانند یاس، یلانگ یلانگ، گل سرخ یا گل های پودری مانند زنبق، بنفشه یا میموزا) را درک کنند.

برای انتخاب یک عطر در ۴۰ سالگی وقتی مردی قاطع هستید و می خواهید تصویری از ظرافت طبیعی را منتقل کنید، باید به سراغ نت های ظریف بروید. بسته به شخصیت او، عطرهای چوبی، حسی و گرم ممکن است عطرهای مناسب یا معطری باشند تا لمسی اصیل و طبیعی را حفظ کنند.

به طور کلی، مردم در سن چهل سالگی می دانند که کدام عطرها بیشتر به آنها می آید. بنابراین قانون خاصی وجود ندارد: فقط عطر را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید.

انتخاب عطر در ۵۰ سالگی

در سن ۵۰ سالگی، بسیاری از زنان می خواهند عطری پیدا کنند که نشان دهنده زنانگی و رضایت آنها باشد. در این سن، ظرافت، خرد و پختگی کلمات کلیدی در انتخاب یک عطر هستند. عطرهای درخشان بر اساس مواد اولیه نجیب اغلب ترجیح داده می شوند. در خانواده بویایی گل ها، اسانس های گل رز، گاردنیا، زنبق دره، یاس بنفش یا سوسن دره توسط زنانی که می خواهند بر سرزندگی و شادابی تأکید کنند، قدردانی می شود. از عطرهای شرقی با آکوردهای وانیل، دانه تونکا و دیگر رایحه‌های جاودانه نیز استقبال می‌شود. در نهایت، برای خانم‌هایی که می‌خواهند شخصیت قاطع‌تری را با حفظ راز و رمز برجسته نشان دهند، عطرهای شیپر و چوبی مناسب‌تر خواهند بود.

برای مردان پنجاه ساله ای که می خواهند تصویری از قابلیت اطمینان و جذابیت طبیعی را منتقل کنند، عطرهای شرقی، چوبی (آکورد کهربایی با جوز هندی، دارچین یا هل…) و رایحه تند بسیار مناسب هستند، مانند نت های وانیلی که زیر آنها تاکید شده است. نعناع هندی، چوب صندل یا وتیور. در این سن، برخی از افراد نیز ممکن است بخواهند رایحه خود را به شدت تغییر دهند، زیرا اواسط زندگی نیز می تواند زمان تغییرات زندگی باشد.

FERST PERFUME - چگونه عطر یا ادکلن مناسب خود را انتخاب کنیم؟


انتخاب یک عطر در ۶۰ سالگی و بالاتر

از ۶۰ سالگی به بعد، بسیاری از افراد تشنه رایحه های اصیل و طبیعی مانند عرقیات گیاهی هستند. با گذشت سالها، عطر بیشتر و بیشتر شبیه مادلین دو پروست خواهد شد و مردم عطرهایی پر از خاطره را انتخاب می کنند که احساسی از گذشته را برمی انگیزد. برای انتخاب یک عطر بعد از ۷۰ سالگی، مردان و زنان می توانند به کلاسیک های عالی عطرسازی روی بیاورند، اما همچنین می توانند رایحه ها یا تفاوت های ظریف عطر مورد علاقه خود را کشف کنند که نشان دهنده قدرت آرام بخش این دوره از زندگی است.

در سن ۸۰ سالگی، بسیاری از زنان مصمم به شیک ماندن هستند، اما با سبکی و احتیاط. عطرهای تازه، سنتی و تصفیه شده به خوبی با این دوره از زندگی سازگار می شوند: رایحه های مرکبات و سبز (گالبانوم، نرگس، میموزا، زنبق، یلانگ یلانگ…)، طراوت دلپذیر و نشاط آور را به ارمغان می آورند که یادآور عطرهای نمادین خاصی از عطرهای خاص است. عطرسازی دهه ۱۹۷۰.

برای بسیاری از افراد، دهه ۶۰ سالگی فرصتی برای بررسی زندگی خود است. آنها می خواهند مستقیماً سر اصل مطلب بروند و کمتر اغوا کننده خواهند بود. سپس این پروفایل ها می توانند به سادگی یک Eau de Cologne یا Eau Fraîche بپردازند، عطرهایی که بیش از هر چیز به آنها رفاه می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *