دانستنی های عطر

یک عطر برای هر فصل؟

یک عطر برای هر فصل؟

چه نور خورشید پوست شما را گرم کند یا برف شما را به لرزه درآورد، یک چیز مسلم است: شما هرگز بدون عطر زدن بیرون نروید. این آیین روزانه در فصول و سالها ادامه دارد. با این حال، عطر شما می تواند بسته به خواسته ها، خلق و خوی شما و شاید حتی آب و هوا تغییر کند. اما آیا واقعاً باید عطر خود را با فصل تطبیق دهید؟ آیا به همان اندازه که نظر خود را تغییر می دهید عطر خود را عوض می کنید؟ با شروع پاییز، نظر خود را در مورد فصلی بودن عطرها با شما در میان می گذاریم.

عطرتو بگو تا بگم کدوم فصله…

بسته به فصل، کمد لباس ما برای انطباق با دما تکامل می یابد. اما حالات و خواسته های ما نیز تغییر می کند. شب‌های طولانی تابستان در چمن‌زارها با رایحه‌های سبز و علفی به لحظه‌ای آرامش‌بخش در زیر پتویی نرم و عطر یک شکلات داغ لذیذ تبدیل می‌شود. هر زمان از سال پالتی از نت ها و بوهای مختلف دارد. بنابراین عطر از همان کدهای کمد لباس ما پیروی می کند تا با سایه های متناسب با هر فصل لباس بپوشیم.

What is the fragrance of the season - یک عطر برای هر فصل؟

زمستان

هنگامی که دما کاهش می یابد، تمایلات معطر گرمتر و شدیدتر می شوند. شیرینی حاصل از نت های وانیل، دارچین یا دانه تونکا گردن و مچ ما را گرم می کند (اما جایگزین یک پلیور خوب نمی شود)! رایحه های تند و چوبی، ما را به یاد بوی جشن های پایان سال می اندازند. شراب مولد، نان زنجبیلی، کاج … بیش از هر زمان دیگری در ترکیبات معطر استفاده می شود. عطرهای شرقی به لطف عنبر و نعناع هندی بویژه شما را به سفر وادار می کند. فقط در چند قطره، اجازه دهید به مناظر آفتابی کشیده شوید.

الموندو
رونمایی برند عطر جدید انگلستان د فيفت

بهار ؟

زمستان به پایان می رسد و راه را به شیرینی (بالاخره) طولانی تر و درخشان ترین روزها باز می کند. جوانه ها نوک بینی خود را نشان می دهند و بینی شما را با عطر سبز و تازه خود قلقلک می دهند. دسته گل های سفید، زنبق دره یا یاسمن در رایحه های درخشان و نیروبخش رشد می کنند.

تابستان

در طول تابستان، ما آرزوی سفرهای عجیب و غریب با رایحه های میوه ای را داریم. آفتاب به میوه های مرکبات که طعم عشق را به ترکیب عطر شما می بخشد، برجستگی می بخشد. حتی روشی برای خوشبو کردن خودمان نیز تکامل می‌یابد: ما ترجیح می‌دهیم عطرهای تازه‌تری را برای اسپری کردن روی موها یا لباس‌هایمان زمانی که گرما زیاد است، بپاشیم. رایحه های دریایی شما را به دریای آزاد و در امتداد ساحل می برد، با نت های نیروبخشی که ما را به یاد اسپری ساحلی می اندازد.

فصل پاییز ؟

وقتی پاییز نزدیک می شود، حال و هوای ما دوباره تغییر می کند. رایحه چوبی تر و تندتر می شود، با نت های گرم و آرام بخش. عطرهای مشکی با ظرایف سبزتر ترکیب می‌شوند یا قلب گرم آن‌ها در ترکیب‌های تصفیه‌شده به‌عنوان عضله اصلی احساسی و صمیمی ما با عطر وحشی و فراگیرش برجسته می‌شوند.

How to Pick a Fragrance For Every Season - یک عطر برای هر فصل؟

عطر و فصل: یک بحث بازاریابی؟

بر خلاف غذا شناسی، هنر بویایی تابع فصلی نیست. در واقع، همانطور که قبلاً در اینجا به شما گفته‌ایم، یک عطر در طول زمان بسیار خوب تکامل می‌یابد (به لطف چند نکته ساده برای اعمال) و می‌تواند مطابق میل شما، بدون توجه به دمای بیرون، استفاده شود.

الموندو
عطر توكسيك رز اند بلك كت از مونتال

برخی از عطرها از طریق نام یا ارتباطاتشان ادعا می کنند که برای یک فصل خاص عالی هستند. تبلیغ کنندگان ستایش عطرهای بیشتر و بیشتر را در زیر دماغ ما می خوانند، گاهی اوقات کمی گم می شوند! این چند برابر شدن عطرها در دهه ۹۰ توضیحی پیدا می کند، زمانی که برندهای مختلف پوشاک مخصوصاً امضاهای بویایی خود را ایجاد کردند. بنابراین عطر دموکراتیک شد و عطرسازان تاریخی مجبور بودند با جریان حرکت کنند تا جایگاه خود را حفظ کنند. یک نوآوری هر پنج یا شش سال در آن زمان کافی نیست: آنها باید هر ۵ یا ۶ ماه یک بار راه اندازی کنند تا در مسابقه بمانند. در قفسه ها، عطرها تکثیر می شوند و در نسخه های مختلفی عرضه می شوند. تندتر، گل‌دارتر، شاداب‌تر یا چوب‌دارتر: عطر شما متناسب با هر فصلی است تا شما را در تمام طول سال دنبال کند…

اما این پدیده دارای نکات مثبت بسیاری نیز می باشد زیرا به افراد بیشتری امکان دسترسی به عطر را می دهد و عطرسازان از تمام خلاقیت خود برای تصور عطرهای جدیدی استفاده می کنند که امروزه به ما امکان می دهد رایحه ها را متنوع کنیم.

ماجراهای جدید بویایی

به لطف این خلاقیت ها و تنوع های فراوان، بی وفایی به عطر محبوبتان وسوسه انگیز است. وقتی به ما می گویید که در تابستان  و نسخه اصلی پاتچولی را در بقیه سال (حتی عطر خالص تند آن در زمستان) می پوشید (حتی عطر خالص و تند آن در زمستان) به ما می گویید، بی وفایی شما نیز مانعی ندارد… و اگر خودتان را محروم کنید اشتباه می کنید! زیرا تعویض عطر گهگاهی بهترین راه برای کشف مجدد عطر مورد علاقه تان پس از بیرون آوردن مجدد این عطر است.

الموندو
چگونگی استفاده از عطرها و روش صحیح عطر زدن

بنابراین فصول فرصتی برای تغییر یا تجدید عادات خاص است. برای امتحان عطرهای جدید نیازی به دلیل موجهی ندارید: جستجو برای عطر ایده آل منتظر نمی ماند!

هر چه دوست داری بپوش!

همانطور که اغلب می گوییم وقتی در مورد عطر صحبت می کنیم، هیچ کد یا قانونی برای پیروی وجود ندارد. این هم به جنسیت احتمالی یک عطر و هم مربوط به فصلی است که باید آن را بپوشید! پس در پوشیدن عطری با گل تیاره در میانه زمستان یا عنبر قدرتمند و مسحورکننده زیر آفتاب سوزان تردید نکنید.

داره خوش میگذره ما کنجکاو هستیم: آیا با توجه به فصل عطر خود را تغییر می دهید؟ یا ترجیح می دهید که عطر شما در طول سال شما را دنبال کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *