دانستنی های عطر

تدوین گران الموندو و معرفی عطرهای تابستانه ۲۰۲۰ در یونان

تدوین گران الموندو و معرفی عطرهای تابستانه ۲۰۲۰ در یونان

تابستان امسال، در پی قرنطینه سخت­گیرانه دو ماه کامل از بهار در یونان و یک بازگشایی تدریجی برای زندگی عادی­مان، نسبتا متفاوت از بسیاری ماه ­های پیشین بوده است. اگرچه روز به روز داغ­تر می­ شد اما بعد از ژوئنی آرام و معتدل، دیگر شکایتی از اوضاع ندارم. شکرگذارم که نسبتا سالم از این بیماری همه­ گیر گریختیم و بنابراین بر خلاف معمول بر رایحه­ های بسیار آرام و متین متمرکز شدم.

What Are Editors Wearing This Summer 2020 - تدوین گران الموندو و معرفی عطرهای تابستانه ۲۰۲۰ در یونان

بر اساس تجربه شخصی و همچنین مشاهده جوامع محلی فهمیدم که بسیاری از مردم در شرایط کنونی­ مان، به بازگشت به بوهای پاکیزگی و نظافت و بوهایی که متشکل از زنبق، نشاسته خنک، مُشک سفید، بنفشه­ های پودری و سدر تمیز جلا داده شده که احساس طراوت ذهنی و سکون به وجود می آورند یعنی بوهایی که می­توانند مکمل ضدعفونی­ کننده­ های ضروری دست باشند تمایلی نشان نمی­ دهند.

 

Bois dIris The Different Company for women and men - تدوین گران الموندو و معرفی عطرهای تابستانه ۲۰۲۰ در یونان

 

Bois d’Iris The Different Company for women and men

بویس­ دی­ آیریس: من همزمان رایحه تمیز و مالیخولیایی­ ای از دیفرنت کمپانی بویس ­دی­ آیریس را از بهار تا تابستان گرفتم. این تا زمانی ادامه پیدا کرد تا اینکه بین «چگونه احساس می­ کنم» و «چگونه می­ خواهم احساس کنم»، اتحادی ایجاد کرد. غبارآلودی و نت (رایحه) اولیه هویج جوشیده در آن به زیبایی متمایز شده است. نظر به اینکه، به آسانی و با وقار در ملقمه­ ای از تمیزی و سرسختی چوبی عمیق می­شود. این بویی است که به نظر می ­رسد به خوبی با شیمی بدن من مخلوط می ­شود و این ادراک را می­ دهد که پوست من چه بویی می­ دهد، چیزی تمیز و کمی گرم، اگرچه به وضوح قابل تشخیص است که هرگز بالاتر از حجم یک باریتون متوسط نیست. در این ساعات از نیازهای معنوی و آرامش واقعی در یک روز گرم، این رایحه، فرستاده­ ای واقعی از جانب خدا است.

الموندو
عطر زنانه موسکینو بایودنت جی یو ام 2 توی

عطر ادکلن بویس­ دی­ آیریس یک عطر گلی برای زنان و مردان است. Bois d’Iris در سال ۲۰۰۰ وارد بازار عطر و ادکلن شد. طراح این عطر این عطر ژان کلود النا است. نتهای برتر عنبیه و ترنج است. نت های میانی شمعدانی ، یلانگ یانگ و گشنیز است. نت های پایه سدر ، چرم و وتیور است.

 

Iris Lady Moore Jo Malone London for women - تدوین گران الموندو و معرفی عطرهای تابستانه ۲۰۲۰ در یونان

Iris & Lady Moore Jo Malone London for women

آریس و لیدی مور (جو مالون): از طرف دیگر آریس و لیدی مور (جو مالون) کشف جدیدی هستند. عطار کریستین ناگل هم از نسخه محدود شده مجموعه شکوفه­ه ای لندن ۲۰۱۲ که الهام گرفته از هنر باغبانی گیاه­ شناسی و چمن ­های زیبای انگلیسی هستند، عطر پیونی و موس را در کنار آریس و لیدی مور، وایت لیلاک و نت ریواس، به ما داده است. اعتراف می­ کنم که، آخرین موردی که گفتم با وضعیت کاتاتونیا کنونی من که چیزی است بین تعطیلات­ های مهیج در کنار دریا و ماجراجویی­ های بی­ هدف در آخر هفته­ ها، کار کردن فشرده در طول هفته، متناسب است. لمس تند ملایم عطر گل شمعدانی (گرانیوم) حس نسبتا فلز مانندی می­ دهد از ورود رنگ به رایحه استقبال می­ کند در حالی­که به نظر می­ رسد پایه خنک­ کننده وتیور با مُشک­ هایی مخلوط می ­شود که باعث می­ شود مالون­ های معمولا زودگذر آن اطراف باقی می­ ماند.

جو مالون مجموعه جدیدی از عطرهای محدود به نام London Blooms را معرفی کرد ، که در مارس ۲۰۱۲ به بازار آمد. مجموعه London Blooms از هنر باغبانی گیاه شناسی و چمن های زیبای انگلیسی الهام گرفته شده است. این مجموعه سه عطر را مرفی کرد،که توسط  عطرساز معروف، کریستین ناگل امضا شده است: Peony & Moss ، White Lilac & Rhubarb و Iris & Lady Moore. ترکیبات گل آنها با هدف تحریک احساس خوشبختی ، عاشقانه و خلق و خوی خوب ایجاد می شوند. عطر ادلن اریس و لیدی مور با ترکیبی از شمعدانی تازه و تند ، عنبیه های پودری و وتیور خشک ظرافت کلاسیک را ارائه می دهند. بطری ها و بسته بندی های این مجموعه با تزئینات گل از گل ویترین تزئین شده است. عطرها به صورت ادکلن در بطری های ۱۰۰ میلی لیتری در دسترس هستند.

 

الموندو
تدوین گران الموندو و معرفی عطرهای تابستانه ۲۰۲۰ در آمریکا

Moonlight in Heaven By Kilian for women and men - تدوین گران الموندو و معرفی عطرهای تابستانه ۲۰۲۰ در یونان

Moonlight in Heaven By Kilian for women and men

مون­ لایت این­ هِوِن: آخرین نه کم اهمیت­ ترین مورد، مون­ لایت این­ هِوِن کیلیان رایحه­ ای است که من بیش از یک سال به آن چشم داشتم. من این شانس را داشتم که همراه با یکی از همکاران آمریکایی خود در فروشگاهی آن را تست کنم و هر دوی ما از شکوه گلدار استوایی آن که به­ شدت نمایانگر تابستان است، به ­وجد آمدیم. من معمولا از آن نوع دخترهای علاقمند به گرمسیری نیستم اما در این محصول جدید کلیس بکر چیزی وجود دارد که بویی شبیه به نکتار فرنگیپانی دارد، مانند هوای عصرگاهی که مرطوب و گرم است که شما را در آغوش لذتی ناب فرو می­ برد. در نت اولیه آن لمس نارگیل شیرین وجود دارد که به زودی جای خود را به خصوصیت میوه­ای و نکتاری گلزارهای استوایی می­ دهد که گرمی و حرارت تراوش می­ کند و وسوسه­ آمیز میشود. اکنون می­ فهمم که چرا در بطری­ هایی آبی با خطوط مشکی محصور شده است.

مون­ لایت این­ هِوِن،  یک عطر زنانه و مردانه می باشد که،  در سال ۲۰۱۶ طراحی و وارد بازار شد. طراح این عطر این عطر کالیس بکر است. نت های برتر گریپ فروت ، لیمو و فلفل صورتی است. نتهای میانی نارگیل ، برنج و انبه هستند. نت های پایه دانه تونکا و وتیور است.

 

مترجم: زهرا حکیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *