دانستنی های عطر

ساخت عطر با مواد طبیعی و مصنوعی

در سال ۱۹۲۱ ، عطرساز ارنست بوکس کشف کرد که افزودن آلدئیدهای مصنوعی به رایحه های طبیعی گل رز و یاسمن ترکیب عطری مناسب برای عطر نمادین شنل شماره ۵ ایجاد می کند. امروزه سازندگان عطر بیش از ۳۰۰۰ مولکول رایحه مصنوعی در پالت خود دارند. با این حال ، طبق مقاله ای در (C&EN) ، مجله هفتگی انجمن شیمی آمریکا ، تقاضای مصرف کنندگان برای مواد طبیعی عطرسازان را در یافتن رایحه های طبیعی و در عین حال پایدار به چالش کشیده است.

در نظرسنجی سال ۲۰۱۷ از ۱۰۰۰ مصرف کننده زیبایی ایالات متحده توسط نظرسنجی هریس ، ۱۹ درصد از خریداران گفتند که خرید محصولات عطر طبیعی برای آنها مهم است ، ۴ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۶. ملودی بومگاردنر ، سردبیر ارشد می نویسد: بسیاری از مواد طبیعی فاقد منابع پایدار و مسئول هستند. به عنوان مثال ، برداشت چوب صندل هندی برای عطر آن درخت همیشه سبز را تقریباً منقرض کرده است. و قبل از اینکه شیمیدانان مشک مصنوعی را توسعه دهند ، رایحه از غدد گوزن گرفته می شد. حتی وقتی می توان آنها را با مسئولیت پذیری تامین کرد ، رایحه های طبیعی اغلب از نظر قیمت و عرضه بسیار نوسان دارند.

عطر طبیعی - ساخت عطر با مواد طبیعی و مصنوعی

برخی از شرکتهای بزرگ عطرسازی سعی می کنند بین مواد طبیعی و مصنوعی پایدار تعادل برقرار کنند: آنها به دنبال منابع غیر در معرض خطر از مواد طبیعی هستند و در عین حال سعی می کنند فرایندهای مصنوعی خود را دوستدار محیط زیست سازند. گیواودان ، بزرگترین شرکت عطر جهان ، سبد طبیعی خود را افزایش داده است. این شرکت همچنین “مسیر پنج کربنی” را برای تولید مولکول های بو به طور مثرتری اجرا کرده است ، به عنوان مثال ، با بالا بردن کربن از جریانهای جانبی فرایندهای دیگر به جای داشتن ورودی های جدید مبتنی بر نفت. شرکت های دیگر از تخمیر میکروبی برای تولید پایدار مواد معطر استفاده می کنند. اگرچه در حال حاضر صنعت مولکولهای حاصل از تخمیر را “طبیعی” نمی داند ، اما قابل تجدید است.

الموندو
رایحه رز وود در صنعت عطرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *