دانستنی های عطر

پاتچولی دهه ۷۰ رایحه ای جاودانه

پاتچولی دهه ۷۰: رایحه ای جاودانه

عطر پاچولی Ippy des Années 70 patchouly متعلق به دهه ۷۰

پاتچولی فوراً روح دهه ۷۰ را تداعی می کند. با رایحه خاکی، ترسناک و متمایز خود، هزاران پیرو فداکار دارد. در این مقاله، تاریخچه نعناع هندی را بررسی خواهیم کرد: یک ماده فریبنده که به ترکیبات عطرها عمق و حس می بخشد.

یک داستان جذاب

نعناع هندی یک گیاه گیاهی بومی جنوب شرقی آسیا، به ویژه اندونزی است. استفاده از آن در عطر به هزاران سال قبل برمی گردد: از آن به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری های پوستی مختلف استفاده می شد. تا قرن ۱۹ بود که در عطرسازی غربی رایج شد. ما مقاله مفصلی را به تاریخچه این رایحه فرقه ای اختصاص داده ایم.

دهه ۷۰ و رشد گیاه پاتچولی

دهه ۷۰ زمان شورش، آزادی و ابراز وجود بود. پاتچولی به سرعت به جوهره بویایی دهه تبدیل شد که نمادی از روحیه بوهمی و ضد فرهنگ بود. هیپی‌ها و پیروان جنبش قدرت گل به سرعت این نت را به‌عنوان رایحه مشخص خود پذیرفتند و در گردهمایی‌های مهمی مانند جشنواره نمادین وودستاک، از دست دادن رد آن غیرممکن شد.

ویژگی های گیاه پاتچولی

پاتچولی با رایحه غنی، خاکی، چوبی و کمی شیرین خود متمایز می شود. نت‌های گرم و احساسی آن رایحه‌ای منحصربفرد و نمادین می‌سازد و قدرت ماندگاری آن قطعا یکی از بارزترین ویژگی‌های آن است. دنباله آن برای ساعت های طولانی روی پوست باقی می ماند و درخشندگی زیبایی را ارائه می دهد.

گیاهی با فواید متعدد

هزاران سال است که از گیاه پاتچولی استفاده می شود: این گیاه علاوه بر رایحه مقاومت ناپذیر، فواید زیادی برای پوست دارد. این به دلیل خواص ضد عفونی کننده، ضد التهابی و شفابخش خود شناخته شده است، و آن را به یک عنصر محبوب در محصولات مراقبت از پوست مانند لوسیون ها، کرم ها و صابون ها تبدیل می کند. در اصل، این گیاه به خاطر خواص تسکین دهنده و آرامش بخشش معروف بود و باعث ایجاد حس رفاه و آرامش می شود. و ما آن را انکار نمی کنیم…

الموندو
معرفی عطرهای جدید مارک جاکوبز 2020

چگونه می توانم پاتچولی دهه ۷۰ را پیدا کنم؟

تغییر روند در عطرسازی

با گذشت دهه ها و تغییر سلیقه عطرها، کدها تغییر می کنند. بعد از عطرهای سنگین و خاکی دهه ۷۰، گرایش امروز به سمت رایحه های سبک تر، تازه تر و لطیف تر است. عطرسازان و خانه های عطر به دنبال پاسخگویی به این تقاضاهای در حال تغییر با ایجاد ترکیبات بویایی جدید، برای همگام شدن با روندها یا تعیین استانداردهای جدید هستند. کدام را ترجیح می دهید؟

تاثیر قوانین سختگیرانه در صنعت عطرسازی

برخی از مواد نیز باید تکامل یا ناپدید شوند تا اطمینان حاصل شود که فرمول ها با قوانین در حال تغییر سازگار هستند که دائماً در حال تغییر هستند. این منجر به فرمول بندی مجدد عطرهای خاص می شود که می تواند بر روی بو، قدرت یا ماندگاری آنها تأثیر بگذارد. خوشبختانه، عطرسازان می توانند با تکیه بر پیشرفت های سنتز، مواد طبیعی ممنوعه را با مواد مصنوعی باکیفیت جایگزین کنند که کمتر حساسیت زا هستند و بیشتر به محیط زیست و گونه های جانوری احترام می گذارند.

تعبیری برای هر بینی

همانطور که می دانید، عطر ذهنی است: درک یک رایحه از فردی به فرد دیگر متفاوت است، زیرا همه ما ارجاعات خاص خود را داریم. هر آب میوه از چندین ماده تشکیل شده است که به عطر هویت خاص خود را می دهد. به عنوان مثال در Carrément Belle، نعناع هندی ماده اصلی ۳ عطر است. اما هر بار با مواد دیگری احاطه می شود که به عطر خاصیت منحصر به فرد آن می بخشد. در نتیجه، خاطره شما از وصله های روزهای خوب گذشته مانند خاطره یک شخص دیگر نخواهد بود. به همین دلیل است که برخی از عطرهای حاوی نعناع هندی برای شما مانند مادلین پروست هستند، در حالی که برخی دیگر تأثیر کمی دارند یا اصلاً تأثیری ندارند. آه، خاطره قدیمی کارخانه…

الموندو
درباره دیور هوم DIOR HOMME

پاتچولی: یک عطر تک جنسیتی؟

بر کسی پوشیده نیست که آکورد پاتچولی در تعداد زیادی از عطرهای مردانه و زنانه استفاده می شود. در خطر تکرار خودمان: همه عطرها طبیعتاً مخلوط هستند! ترکیبات نه در اصل زنانه و نه مردانه هستند و جنسیت عطر یک مفهوم کاملا غربی است.

در حالی که نعناع هندی اغلب با مواد دیگری مانند وانیل، چوب صندل، سدر یا مرکبات همراه است، می توان آن را در انواع دستور العمل ها یافت، که باعث خوشحالی ما می شود!

نعناع هندی و Carrément Belle، که باعث می شود ۳!

پاتچولی یک عنصر نمادین در Carrément Belle است. و کمترین چیزی که می توانیم بگوییم این است که از آن سیر نمی شوید! برای نشان دادن عشق متقابل خود به آن، در طول سال ها سه عطر اختصاص داده شده به آن ایجاد کرده ایم:

     پاتچولی ایپی: یک نعناع هندی خام، چوبی و خاکی در ادای احترام به دهه ۷۰ میلادی

     پاتچولی کلر Ippi: یک نسخه آفتابی تر، با نت های مرکبات در بالا، گل های سفید و پرالین لذیذ در پایه. پاتچولی روزهای آفتابی، بدون شک.

     گلیم: نعناع هندی شرقی، پر از رنگ، گل و ادویه. سفری به آستان مشرق زمین…

اگر به نعناع هندی معتاد هستید و این ۳ عطر به طرز وحشتناکی شما را وسوسه می کند، آن ها در مجموعه معطر La Patchouli Addict گرد هم آمده اند.

نعناع هندی با معنای چندوجهی آن هنوز مورد بحث شهر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *