دانستنی های عطر

چرا یک عطر روی یک فرد رایحه متفاوتی ایجاد میکند؟

چرا یک عطر می تواند روی یک فرد رایحه های متفاوتی ایجاد کند؟

در فروشگاه، عطرهای مختلفی را امتحان می کنید، و به دنبال عطری هستید که می تواند به رایحه خاص شما تبدیل شود. عطری دوست داشتنی پیدا می کنید، عطری که خاطرات خوش یا احساس خوشبختی را تداعی می کند. سپس آن را به خانه می آورید و متوجه می شوید که چندان آن را دوست ندارید – در واقع، به نوعی از آن متنفر هستید. چی شد؟ چگونه یک عطر می تواند بوی متفاوتی روی یک شخص داشته باشد؟

قبل از اینکه توضیح دهیم، بیایید در مورد نحوه عملکرد بو صحبت کنیم. برای استشمام هر چیزی، گیرنده های بو در بینی شما باید به رایحه بچسبند. نه تنها افراد مختلف تعداد گیرنده های متفاوتی دارند، بلکه افراد نیز دارای تعداد متفاوتی از گیرنده ها هستند. ممکن است گیرنده های بیشتری برای بوهای خاص داشته باشید (مثلا نیلوفرها)، به این معنی که حتی کوچکترین بوی زنبق را در هوا استشمام می کنید. کسی که گیرنده های بیشتری برای بوهای دیگر دارد و کمتر برای نیلوفرها ممکن است بوی زنبق را در سطوحی تشخیص دهد که شما را تحت تأثیر قرار دهد.

انتخاب عطر و عوامل شیمی بدن - چرا یک عطر  روی یک فرد رایحه متفاوتی ایجاد میکند؟

بیشتر عطرها بویی سه قسمتی دارند که با تبخیر عطر از پوست شما خود را نشان می دهد. شما ابتدا نت های بالایی را در عرض ۱۵ دقیقه پس از استفاده حس خواهید کرد. نت های میانی پس از حدود دو ساعت ظاهر می شوند زیرا مواد شیمیایی که آن رایحه ها را ایجاد می کنند کندتر تبخیر می شوند. نت‌های پایه باقی می‌مانند و در عرض پنج ساعت پس از اولین اسپریتز، آنها را حس خواهید کرد.

الموندو
ادو پرفیوم مردانه ايو سنت لورنت له هوم

مواد شیمیایی عطری که برای مدت طولانی تری روی پوست شما می مانند با ترکیب شیمیایی پوست شما ترکیب می شود که به دلیل عواملی مانند گرما، رطوبت، عرق، داروها، رژیم غذایی – حتی افزایش سن، همیشه تغییر می کند. عامل مهم دیگر در درک شما از عطر، محیط است. رایحه های عطر خود را با بوی پس زمینه جنگل یا رستوران ایتالیایی یا سگ خود مخلوط کنید و گیرنده های بو در بینی شما واکنش متفاوتی نشان می دهند و باعث می شود عطر را به گونه ای متفاوت تجربه کنید.

بنابراین، به یاد داشته باشید: هنگامی که در حال آزمایش عطرها در فروشگاه هستید، آنها را روی پوست خود امتحان کنید و کمی زمان دهید تا آنها را توسعه دهند. عطر می تواند تغییرات زیادی بین بطری و انحنای گردن شما داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *