دانستنی های عطر

فرایند قرار دادن رایحه در محصول

ایجاد رایحه ای برای شوینده ها که بوی تمیز و تازه لباس ها را می دهد. ایجاد خوشبو کننده اتاق ، روغن معطر یا شمع معطر که “هوای خنک بهاری” را زمزمه می کند. دادن خمیر دندان یا دهانشویه یک طعم تازه و ماندگار و ماندگار. به گفته مایکل پاپاس ، طراح عطر مائسترو ، مایکل پاپاس ، که امروز در ۲۴۰ مین نشست ملی انجمن شیمی آمریکا (ACS) صحبت کرد ، فرایند قرار دادن بویی که در هزاران محصول مصرفی فروخته می شود بسیار شبیه به ساختن یک سمفونی است.

پاپاس توضیح داد: “ما در مورد مخلوط کردن و هماهنگ سازی صدها ماده شیمیایی رایحه فردی صحبت می کنیم.” “آهنگسازان نت موسیقی خود را دارند و ما در واقع از آنچه” نت های خوشبو “نامیده می شود استفاده می کنیم – سه مورد از آنها – که با گذر زمان مانند بندهای یک سمفونی به گوش باز می شوند.”

Fragrances are part of nasal nostalgia 2 - فرایند قرار دادن رایحه در محصول

پاپاس گفت که تعداد کمی از مردم از طبیعت فراگیر بوها آگاه هستند. رایحه ها بخشی از تجربیات بشر از زمان بیدار شدن افراد صبح تا هنگام خواب شب است. خاطرات دوران کودکی در طول زندگی برای افراد باقی می ماند. و بوها می توانند تأثیر شدیدی بر احساسات انسان داشته باشند. پاپاس ، معاون عطرساز عطاری در شرکت عطرهای گیواودان ، در شرق هانوفر ، نیویورک ، گفت: “عطرها می توانند حال مردم را خوب کنند” ، وی متخصص در تولید عطر برای محصولات روزمره ، از جمله محصولات لباسشویی ، روغن معطر و شمع ، اسپری اتاق ، و پاک کننده های خانگی وی افزود: “عطرها بخشی از آنچه” نوستالژی بینی “نامیده می شود و دوباره خاطرات فراموش شده از تجربیات دلپذیر را برای مردم زنده می کند. “ما تلاش می کنیم با احساسی ارتباط برقرار کنیم که باعث می شود مصرف کننده احساس خوبی داشته باشد و شاید کمی نوستالژیک باشد.”

الموندو
روغن‌های عطری رو آر او اند دبليو

پاپاس از فیلم متحرک رایانه ای راتاتوی الهام می گیرد که درباره یک موش ، رمی است ، که آرزو دارد سرآشپز لذیذی شود. در یک صحنه ، ریمی منتقد برجسته غذا را با یک غذای ظریف ، اما ساده تحت تأثیر قرار می دهد که خاطرات خوبی از دوران کودکی او را برانگیخته است. پاپاس گفت: “این یک غذای بسیار ساده بود ، اما با احساسات سروکار داشت.” “در مورد عطر نیز همینطور است. یک عطر موفق ، مانند فیلم ، غذا یا آهنگ مورد علاقه ، باید چنین ارتباط قوی با مصرف کننده ایجاد کند.” برای طراحان عطر مهم است که سعی کنند مشتریان را به دیگری ، شاید بهتر ، منتقل کنند. مکان یا زمان “

پاپاس ، کهنه کار در این صنعت تقریباً سه دهه است ، گفت که یافتن آن سطح احساسی در حین ایجاد رایحه های آرامش بخش ، کار ساده ای نیست. برای شروع ، او توضیح داد که حتی اساسی ترین عطرها پیچیده هستند. هر یک ترکیبی منحصر به فرد از مواد مصنوعی و طبیعی ، از جمله روغنهای ضروری استخراج شده از گلها و گیاهان است. رایحه های ظریف موجود در عطرها ، به نام نت ها ، مشخصات بو را مشخص می کنند. این نت ها ، مشابه نت های موسیقی ، باید به خوبی با یکدیگر به عنوان اجزای سازنده برای تشکیل دسته گل عمل کنند.

Fragrances are part of nasal nostalgia 1 - فرایند قرار دادن رایحه در محصول

نت های بالا سبک هستند ، سریع از بین می روند و اغلب مرکباتی هستند ، در حالی که نت های میانی و پایینی رایحه های عمیق تری دارند و می توانند به صورت میوه ای یا چوبی به تصویر کشیده شوند. پاپاس گفت ، از ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ ماده شیمیایی ، همه با مشخصات و ویژگی های منحصر به فرد خود ، بسته به پیچیدگی آن ، در یک محصول یافت می شود. پاپاس گفت: “خلاقیت اساساً جنبه مهمی برای کاری است که ما انجام می دهیم.” “به فردی مانند خواننده پاپ لیدی گاگا نگاه کنید. برخی از منتقدان ممکن است فکر کنند که او غیر معمول است ، اما او خلاق است و از مرزها عبور کرده و می تواند الهام بخش باشد. برای من ، طراحی یک عطر به طرز غیر منتظره ای در مورد مصرف کننده شگفت انگیز است ، و من سعی می کنم برای عبور از مرزها. “

الموندو
عطر سبز و تمیز: واقعاً به چه معناست؟

به گفته وی ، یک طراحی خوب بسیار بیشتر از یک عطر خوشایند است. طراحان باید آثار خود را طوری تنظیم کنند که با کاربرد نهایی محصول منسجم باشد. بوی خوشبو کننده هوا باید محیط و طراوت را به خانه اضافه کند. به همین ترتیب ، عطرهای لباسشویی باید دارای نت هایی سبک و تمیز باشند. در درخواست برای ایجاد یک عطر جدید ، مشتریان اغلب درخواست ایجاد یک عطر را ارائه می دهند که شامل توصیف یک رایحه خاص و همچنین دستورالعمل هایی باشد که عطر ادراکات متمایز را نشان می دهد یا حتی به یادآوری برخی احساسات کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *